Vessassa käynti työpaikalla, ilmoitatteko työkavereillenne,
kun olette menossa vessaan? Minä en ole missään työpaikassa koskaan ilmoittanut asiasta ja nyt olin kesätöissä paikassa, jossa muut aina ilmoittivat menevänsä vessaan. Musta aikuisen ei tarvitse noista asioista kailottaa ja sainkin nyt sitten kesän päätteeksi moitteet asiasta, kun työ"kaverit" aina ihmettelivät mihin olen yht'äkkiä hävinnyt. Tämä palaute siis esimieheltä, joka ei kuitenkaan itse tässä kyseisessä huoneessa istunut meidän kanssa. Ja vessatauot olivat siis liian pitkiä myös. Tästä pari pv sitten kirjoitin avauksen (näistä liian pitkistä vessatauoista.
Eli miten teiän työpaikalla on tapana tehdä?
Kommentit (31)
Riippuu työpaikasta. Joissain paikoissa on pieni pakko ilmoittaa että on pari minuuttia pois
Ravintolassa minäkin töissä ja kyllä siellä on ihan asiallista ilmoittaa, niin tietää toiset sitten paikata, jos tarvetta.
Yksi tapa on lainata/vuokrata autoa ja käydä sitten hakemassa paperia niin paljon kuin pystyy vaan ikinä säilyttämään.
Riippuu varmaan ihan työpaikasta. Omassa itsenäisessä työssäni kukaan ei varmaan edes huomaisi jos katoaisin muutamaksi tunniksi (tai päiväksi!)
Kyllä. Kuulutan keskusradiossa asiasta.
Jos kyseessä "isohätä", niin toimenpiteen jälkeen kuulutan tuotoksien koostumuksen.
Jossain toimistossa mun mielestä turha ilmoitella, ei siellä voi mitään kovin mullistavaa kenekään vessatauolla tapahtua.
Olkaatte onnellisia, meillä lupa anotaan kaksi viikkoa etukäteen esimieheltä.
Päiväkodissa duunissa ja sanon kyllä työparille jos on pakko päästä vessaan tauon ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kuulutan keskusradiossa asiasta.
Jos kyseessä "isohätä", niin toimenpiteen jälkeen kuulutan tuotoksien koostumuksen.
Tää on hyvä, saanko kopioida sun käytännön. Tähän asti olen kuuluttanut asiasta megafonilla käytävillä, mutta kyllä keskusradio on paras!
Päiväkodissa juu melkeinpä aina on tarpeen ilmoittaa, paitsi jos hoitaa asian tauolla tai pukkarissa käynnin yhteydessä tms. Muutoin käy niin, että vastuullani olevat muksut jää rälläämään keskenään. Ja ilmoitan yleensä niille lapsillekin.
Nyt kun mietin niin kyllä ihan kaikissa paikoissa on ollut tapana sanoa. Paitsi jos tekee töitä itsekseen. Eipä siitä niin kovasti ole vaivaa huikata.
Kyllä mulla ontapana hihkaista, että menen kakkulille, voi kestää kauan.
Kyllä meillä pitää ilmoittaa. Muuten muut voi luulla että menee tupakalle.
Joskus kun on ollut ripuli, vatsa kovalla tai menkat, niin kysellään syytä, miksi meni noin kauan.
Sen jälkeen tullaan työpisteelle nuuhkimaan, ettei vaan ole käyty tupakalla.
Juu poltan, mutta vain vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun on ollut ripuli, vatsa kovalla tai menkat, niin kysellään syytä, miksi meni noin kauan.
i
Kuulostaa ihanalta
Vierailija kirjoitti:
Kyttääminen, norkoilu ja nuuhkiminen ei vie työaikaa toisin kuin tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mä ilmoitan meneväni pas**lle ja kuitenkin menen vetämään röökiä pihalle. Kertaakaan ei ole tullut röökin poltosta valitusta, kun luulevat mun olevan pas**lla. Pas**n muuten erikoisen monta kerta työpäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i
Kuulostaa ihanalta
Minkäs teet. Laiskat ja ilkeät akat ovat nostaneet suurimmaksi epäkohdaksi tupakkatauot. Tuohon saavat tukea medioista, joissa tupakoitsijat esitetään lähes rikollisina.
Koskaan en ole työpaikallani polttanut ja vaikka olisin sen tehnytkin, olisin siltikin ollut ahkerin ja tuottavin työntekijä.
Oikeat ongelmat jääkin sitten käsittelemättä.
Meidän työpaikassa ei tarvitse ilmoittaa vessaan menosta, mutta sen sijaan siitä käydään tuntikausia keskustelua, jos joku on käynyt kakalla ja vessassa haisee pahalta. Työsuojeluvaltuutetun mielestä paha haju vessassa vaikuttaa työhyvinvointiin.
Työskentelen anestesiahoitajana, ja kyllä mun täytyy huikata työkaverille meneväni vessaan tai sanoa vaikka että "käyn äkkiä tuolla", että tietävät katsoa mun potilaita sen aikaa. Ja salista täytyy erikseen pyytää joku päästämään jos kova hätä joskus yllättää. Tauon yhteydessä en tietenkään ilmoita, ei se mun työkavereita kiinnosta mitä silloin teen :D
Ihan riippuu työstä, eli joutuvatko toiset jotenkin huomioimaan sen ettet pieneen hetkeen ole läsnä.
No, ravintolassa kyllä. Pitää tietää kutakuinkin, missä muu henkilökunta on, joten kaikki vessakäynnit, varastoon/kylmiöön/pakkaseen menot huikataan toisille. Toimistossakin olen tehnyt töitä, ja siellä kokisin tavan kummallisena.