Miksi kaikki kaahaavat peräkärryn kanssa 110km/h tai enemmänkin motarilla?
Eikö se ole ajoneuvoyhdistelmä, jota saa ajaa korkeintaan 80km/h??
Kommentit (11)
Poliisit on vähennetty minimiin. On suurempi todennäköisuys että salama tappaa autoon moottoritiellä kuin saada sakot ylinopeudesta peräkärryn kanssa. Suomalainen lainkuuliaisuus tarkoittaa liikenteessä sitä että kaikkea voi tehdä jos kiinnisjäämisriski on olematon. Nykyiset peltipoliisit ovat turhia, ne toimivat vasta kun kahden tolpan väliltä pystytään mittaamaan keskinopeus. Mutta autoilijat tekevät kaikkensa että sellaiset laitteet kielletään. Näin on näreet.
Niin, kun oon miettinyt, että olenko itse väärässä ja vain rekat onkin sitten ajoneuvoyhdistelmiä :D Ja asuntovaunut.
Ap
Niillä on se erikoislupa olla välittämättä liikennesäännöistä. Kaikki omasta mielestään keskivertoa paremmat autoilijat saavat sellaisen ;)
M
Ja ap olet oikeassa, peräkärryllä saisi mennä vain sitä kahdeksaakymppiä, oli sitten iso tai pieni yhdistelmä.
Omin silmin nähtyä: Edelläni törttäsi henkilöauto ylinopeudella. Se veti traileria, jonka kyydissä oli toinen henkilöauto. Se heijasi ilmeisesti vajaista renkaista johtuen niin että osasin jo jättää tuplaturvavälin.
Sitten hinaajakin huomasi ongelmansa ja jarrutti. Se oli viimeinen pisara ja traileri kippasi mukkelismakkelis ojan puolelle tuhoten kyydissä olleen henkilöauton lunastuskuntoon. Olin suunnattoman vahingoniloinen.
Onko joku muuten joskus nähnyt peräkärryä, jossa kaikki valot toimisivat ;-)
80km/h ei koske niitä yhdistelmiä, joissa o vetoautona Volvo, Audi, Mersu tai Skoda.
Motareillahan on vapaat nopeudet. 120 ajavien on annettava tietä nopeille kuljettajille tai ne alkavat raivota takapuskurissa. Minä en kyllä niitä väistele vaan pullistutan niiden otsasuonia hauskoilla leikeillä niiden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku muuten joskus nähnyt peräkärryä, jossa kaikki valot toimisivat ;-)
Olen. Mutta hämäyksen vuoksi niissä on aina suuntavilkut kytketty ristiin.
M
Vierailija kirjoitti:
80km/h ei koske niitä yhdistelmiä, joissa o vetoautona Volvo, Audi, Mersu tai Skoda.
Ei merkillä väliä kun ratissa on omasta mielestään kova ukko!
Olen kai poikkeus, koska ajan kärryn kanssa korkeintaan 85.
Eikö edes palstan äijät tiedä tätä?
t. Ap