Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lukutaitojaymmarrys100 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkilä puhuu välillä totta, välillä epätotta. Virallinen taho puhuu välillä totta, välillä epätotta. Minulle on yhdentekevää miltä taholta informaatio tulee, viestintuoja ei takaa sen todenperäisyyttä, mutta ei myöskään falsifioi sitä. Teen juuri noin kuten ap, luen linkitetyt tutkimukset ja muodostan käsitykseni sitä kautta. Kyllä Heikkilä esimerkiksi diabeteksen hoidossa on oikeassa. Henkilöstä itsestään en pidä yhtään, ylimielinen ja moukkamaisesti käyttäytyvä, ihan turhan aggressiivista kieltä käyttävä, ja liian "hesalainen".

No, hyvinpä oletkin lukenut ne tutkimukset, kun julistat että Heikkilä on diabeteksen hoidossa oikeassa. Tämä veijarihan on muun muassa julistanut, että diabetes on täysin hoidettavissa ruokavaliomuutoksilla.

Niin se onkin. Kaksi vuotta sitten lekuri sanoi minulle että pakko alkaa syömään lääkkeitä. Kieltäydyin ja sanoin että anna puoli vuotta niin treenaan ja syön itseni terveeksi. Lekuri epäili mutta sanoi että puoli vuotta saan jos todella uskon että pystyn tämän tekemään.

Ostin Antti Heiikilän kirjan diabeteksen hoidosta ruokavaliolla ja aloin treenaamaan viisi kertaa viikossa. Puoli vuotta myöhemmin kokeisiin. Paino putosi 16 kiloa ja lihasmassaa tuli läskin tilalle. Yhtä vailla kaikki arvot olivat hyviä, yksi oli juuri rajoilla. Kokeiden perusteella minulla ei ollut enää merkkiäkään diabeteksesta (tyyppi 2). Lekuri kehui että hyvinhän nämä lääkkeet on tehonneet. Kerroin etten ole mitään lääkkeitä käyttänyt. Hetken aikaa pyöritteli päätään mutta onnitteli saavutuksesta.

En ole lääkäri enkä voi väittää että kirjan ohjeet parantavat kaikki. Minut paransi ja olen sekä terve että tyytyväinen.

M46

Virallisen lääketieteen kritisoija Peter C Götzsche kertoo vastaavan esimerkin diabeteksen ruokavaliohoidosta kirjassaan Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus : näin lääketeollisuus on turmellut terveydenhuollon. Kirja on ilmestynyt suomeksi vuonnam 2014. Hiljattain hän on julkaissut vastaavat teoksen koskien psykiatrisia lääkkeitä. Götzsche on kirjan liepeen mukaan tanskalainen luonnontieteiden maisteri ja lääkäri. 

Se on aina huvittavaa, että nämä lääketeollisuutta haukkuvat tyypit myy aina itse opuksiaan ja diettejään ym. Se oma bisnes ihmisten sairauksilla ei vissiin ole ollenkaan huono juttu, mutt auta armias jos lääketeollisuus tekee sitä niin johan on paha. Tekisivät itse ilmaiseksi, mutta ei puhettakaan. Ympärille on luotu oma pikku bisnes kirjoineen, nettisivuineen jne.  Yleensä noilla on isot tulot ja ajellaan mersuilla. Ja kritisoidaan muita ahneudesta. Ei noita haittaa lääketeollisuudessa muu kuin se että he eivät saa rahaa.

Juuri näin. Aina nämä lääketeollisuuden kriitikot jotain myy. Itse asiassa helpoin tapa rikastua on ottaa joku päätön ruokavalio, kirjoittaa siitä kirja ja katsoa kuinka raha virtaa tilille. Paras esimerkki lienee Ducanin dietti joka perustuu runsaalle määrällä proteiinia ja on vaarallinen. Siihen aikaan kun asiasta oli puhetta mies ansaitsi miljoona euroa vuodessa sillä kirjallaan. Harvat on lääketeollisuudessa henkilöt jotka tuollaislle tienesteille pääsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heikkilä on fanaatikko ja lisäksi ihmissuhteissaan aivan hirviö. Jossain vaiheessa joku lähipiiristä paljastaa jotain. Ei semmoinen loputtomiin salassa pysy, ehkä itsekin alkaa sekoilla ihan julkisestikin kuten Heikki Lampela.

Asiantilan voi päätellä jo kirjoituksistaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että tällä hetkellä laitetaan liikaa painoa sille mitä syö. Tämä epäilys on herännyt kun olen katsonut Dietit vaihtoon -sarjaa. Siellä on ihmisiä joilla on ihan älyttömän sairaita ruokailutottumuksia, mutta siitä huolimtta, laiheliinien kyseessäollessa, joudutaan aina vain uhkailemaan terveyshaitoilla, ei niitä mikään vaivaa. Se yksikin viisikymppinen tai yli heppu, joka oli suuren osan aikuiselämäänsä selviytynyt 25 kupilla ylimakeaa teetä päivässä, ja lisänä joku ravintoarvoton paahtoileipä. Hillittömät määrät sokeria ja tälläkin kaverilla suurin huoli oli se kun hän oli biker-piireissä niin huvittava näky siellä korstojen keskellä, kukkakeppi jolla ei grammaakaan lihaa luitten päällä. Mutta ei mitään mainittavaa vaivaa tai ainakaan niitä ei käsitelty ohjelmassa. Kaiken järjen mukaan tuon miehen pitäisi olla jo kuollut! Silti uhkailun tasolle jäi terveyshaitat. Mä luulen että pääasia on se että on normaalipainon alemmalla laidalla eikä polta ja ryyppää. Sen lisäksi on melko hifistelyä mitä syödään. Itsekään en tähän pysty täysin kun herkkua pukkaa joka tuutista.

Hienoo. Telkassa on ollut joku alipainoinen, joka syö kehnosti ja on silti terve ja siitä voi vetää johtopäätöksen, että laihat on automaattisesti terveitä. No tässä on sulle yksi ihminen jonka BMI yli 40 ja syö tolkuttomat määrät kaikkea roskaa. Alkuviikosta terveystarkastuksessa. Maksa-arvo hieman koholla rasvoittumisen takia. Kaikki muut arvot normaalit. Ei kohonnutta verensokeria tai korkeaa verensokeria. Kai tällä yhden terveen läskin otannalla nyt voidaan päätellä, että kaikkien kannattaa painaa yli 100kg?

Kyllä noissa ohjelmissa on ollut useampi kuin yksi tapaus, eikä vain Dietit vaihtoon -pätkissä. Se toinen ohjelmakin oli joka käsitteli äärimmäisen sekopäisillä ruokavalioilla eläviä ihmisiä, joilla oli taustallaan yleensä jokin syömiseen liittyvä trauma, ja samaa kaavaa ihmettelin - noitten ihmisten ei pitäisi minkään kaavan mukaan olla noin terveitä. Olivat pahimmassa tapauksessa syöneet kymmeniä vuosia jotain äärimmäisen epäterveellistä ruokaa tyyliin vain perunalastuja ja ketsuppia. Tää juttu jäi vaivaamaan joten kaivoin huvikseni pätkiä tuosta henkilöstä josta tämä juttu tuli mieleen. Hän oli 57-vuotias ja oli 12-13 vuotiaana aloittanut ruokavalion joka koostui 25 kupillista teetä päivässä, joka kuppiin viisi sokeripalaa. Eli pelkästään aamiainen oli viisi kuppia teetä ja 5x5 sokeripalaa. Miehen ruokavaliossa 2000 kaloria tuli sokeripaloista. Ja loput muutama sata kahdesta siivusta paahtoleipää jonka välissä oli tomaattia ja juustoa. Tällä lailla hän oli pärjännyt tikunlaihana yli 40 vuotta. Ohjelmassa hänen parikseen laitettu ihminen kommentoi että on käsittämätöntä ettei kaverilla ole diabetesta tai mitään muutakaan. Luin joskus jostain että ainoa tapa pidentää ihmisen ikää on pitää häntä nälässä. Tätä sitten jotkut ihmiset yrittää noudattaa, tästäkin aiheesta on tietysti dokkari tehty ja sekin on silmään sattunut. Kyseiset ihmiset oli kyllä sen oloisia ja näköisiä, että kiitos kuolen mieluimmin nuorena kuin alan elää noin. Ja se kai tämän opetus onkin, että kumpi on parempi, pitkä elämä vai mukava. Palstan oma anorektikko on osoittanut mitä se oikein vaatii, että tämän suuntaiseen kalorivajeeseen pystyy. Mielenterveysongelmia, oksentamista, alkoholia ja lääkkeitä.

Vierailija

Heikkilä ei ole mulle mikään guru, mutta on yksi niistä, jotka pelasti mut takaisin elämään. En ole miestä koskaan tavannut, mutta olen lukenut hänen kaikki kirjansa ja ne on hyvin kirjoitettu. Seuraan myös hänen blogiaan ja melko usein kirjoittaa asiaa, mutta minäkään en pidä hänen muita lyttäävästä tyylistään. Toisaalta ymmärrän, että se suututtaa, kun ns. asiantuntijat yrittävät tehdä hänet joksikin piruksi, vaikka hän on saanut työssään erinomaisia tuloksia, huomattavasti parempia kuin tavalliset lääkärit käypä hoitoineen. Siitä huolimatta odottaisin, että Heikkilä käyttäytyisi paremmin, eikä alentuisi näiden häntä rumasti kritisoivien ihmisten tasolle, mutta ikävä kyllä juuri niin hän tekee.

Viralliseen terveydenhoitoon en luota juuri ollenkaan, onhan siinä jotain pientä hyvääkin, mutta enimmäkseen se toimii lääkebisneksen etujenvalvojana. Ei sen tarkoitus ole sen paremmin parantaa kuin tappaakaan, vaan saada mahdollisimman moni lääkekoukkuun.

Heikkilän oppien mukaan jätin ruokavaliosta sokerin ja viljat ja siitä lähti tervehtymiseni liikkeelle. En siis ollut ylipainoinen sohvaperuna, vaan monien sairauksien ja vaivojen kiusaama nelikymppinen normaalipainoinen nainen, joka perinteiseen tyyliin oli tehty lääkkeistä riippuvaiseksi. Nykyään olen täysin terve, energinen ja hyvinvoiva lähes viisikymppinen. Vaihdoin myös haitalliset rasvat hyviin rasvoihin, lisäsin kasviksia ja hoidin suoliston bakteeriston kuntoon, lisäksi aloin käyttää d-vitamiinia suosituksia enemmän ja ympäri vuoden ja aloin käyttämään jodia. Tein myös kehon puhdistuskuurin. NÄmä eivät kaikki ole Heikkilän oppeja, vaan luin myös muita kirjoja, esim. Alfred Vogelin ja Paula Heinosen ja otin niistä opit jotka tuntuivat minulle sopivilta kokeiltavilta.

Pääsin eroon verenpainelääkityksestä, migreenilääkkeistä, sappikohtauslääkkeistä, ummetuksesta, vatsakivuista, ilmavaivoista, turvotuksesta, unettomuudesta, kuivasta ja hilseilevästä ihosta, hiustenlähdöstä, kilpirauhasongelmista, jatkuvasta yskästä, rytmihäiriöistä, huimauksesta, sumuisesta olosta, väsymyksestä ja masennuksesta. Alkaneeksi todetut vaihdevuodetkin peruuntuivat ja seksihalut kasvoivat.

Lääketieteen keinot vaivoihini tuntuvat lähinnä joltain konitohtoroinnilta, kuten mummollani oli tapana sanoa. Kokeillaan summassa jotain ja toivotaan että apu on suurempi kuin lääkkeen sivuvaikutukset. Suoraan sanottuna mistään saamastani lääketieteellisestä hoidosta ei ollut minulle mitään apua tai hyötyä, päinvastoin voin koko ajan huonommin. Omin avuin ja mm. Heikkilän opein paranin ja miten helppoa se olikaan! Helppoa, halpaa, tehokasta ja vailla sivuvaikutuksia. Ellei sivuvaikutuksiksi lasketa nuorentunutta ja piristynyttä olemusta.

Mutta ihan sama mulle on mitä suuri massa ajattelee ja miten toimii, senkus syötte lääkkeitä, omahan se on jokaisen asia mitä elämällään tekee. Ainoa harmi on se, että me, jotka viitsimme ja älyämme tehdä jotain terveytemme eteen, joudumme myös maksamaan tästä toisten laiskuudesta ja tietämättömyydestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heikkilä ei ole mulle mikään guru, mutta on yksi niistä, jotka pelasti mut takaisin elämään. En ole miestä koskaan tavannut, mutta olen lukenut hänen kaikki kirjansa ja ne on hyvin kirjoitettu.

Olen täsmälleen eri mieltä Heikkilän kirjoitustavasta. Minusta hänen kirjalliset tuotoksensa ovat huonosti kirjoitettua sekavaa tekstiä, joka vilisee kielioppivirheitä. Muistelen hämärästi jostain lukeneeni, että hänellä olisi jonkin sortin lukihäiriö, mikä kyllä selittäisi asian.

Vierailija

Nämä tällaiset Heikkilän kaltaiset hörhöilijät on suoraa sukua hihhulilahkolaissaarnaajille. Heidän päätarkoitus on rahan tekeminen, sekä oman ekon pönkittäminen ja julkisuuden saaminen. Ovat siis pesunkestäviä narsisseja. Heidän seuraajansa/jumaloijansa taas vertautuu kaikenmaailman hihhuliuskontoihin lankeaviiin. Ovat alttiita kaikenmoiselle hörhöilylle.

Heikkilä pystyy rahastamaan vielä hetken hörhöilyllään, kunnes pintaan nousee taas joku uusi paskakikkare uusine hörhöilyineen ja kirjoineen ja taas on hörhöuskovaiset polvillaan vannomassa uuden hörhön nimiin. Näin se tässä maailmassa tuppaa nämä asiat menemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kritisoitte Heikkilää, kertokaa mitä itse syötte. Antakaa tulla.

Mä syön jonkin verran leipää, en kuutta palaa päivässä, mutta en myöskään ala huutaa kauhusta, jos edessäni on viljaa. Juureksia, vihanneksia, kalaa ja kanaa. Punaiseen lihaan en koske. Enkä voihin. Oliiviöljyä menee, jonkin verran pellavansiemenöljyä. Antti ei tykkää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori Tolonen on toinen, jolta löytyy omasta tuotevalikoimasta "oikeat" lääkkeet. Tuskin kumpikaan vaihtoehto-tohtori on pyyteetön kansan auttaja.

Jep. Mun tekee niin pahaa, kuinka hädänalaisia ihmisiä huijataan. Lapsillani on eräs pitkäaikaissairaus. Yhä uudestaan vertaistukipalstalla jaetaan mm. Tri Tolosen artikkeleita, kuinka tietyt ravintolisät ja vitamiinit muka parantavat tämän sairauden oireet (tieteellistä näyttöä ei ole, ja lääkärit suhtautuvat näihin ravintolisiin varauksella). Epätoivoiset vanhemmat tekevät tietenkin mitä tahansa parantaakseen lastensa hyvinvointia, ja pistävät paljon rahaa näihin Tolosen ravintolisiin :( Jotkut toivovat, että esim. homeopatiasta olisi apua. Ja taas rahaa palaa.

Mitä muuta näiden puoskareiden toiminta on kuin epätoivoisten ihmisten huijaamista?

Et osannut kuitenkaan mainita yhtään esimerkkiä puoskaroinnista? Tolosella on aina linkit tutkimuksiin juttujensa perässä. 

Minulla on ollut masennus 20 v. ja vuorottelin lääkekausia ja lääkkeettömiä. Oli aina pakko palata lääkkeisiin, kun 3 kk yritin ensin porskuttaa ilman. Tolosen ansiota on, että aloin syödä E-epaa ja kappas, ei ole ollut masennuslääkkeelle tarvetta pian vuoteen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lukutaitojaymmarrys100 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkilä puhuu välillä totta, välillä epätotta. Virallinen taho puhuu välillä totta, välillä epätotta. Minulle on yhdentekevää miltä taholta informaatio tulee, viestintuoja ei takaa sen todenperäisyyttä, mutta ei myöskään falsifioi sitä. Teen juuri noin kuten ap, luen linkitetyt tutkimukset ja muodostan käsitykseni sitä kautta. Kyllä Heikkilä esimerkiksi diabeteksen hoidossa on oikeassa. Henkilöstä itsestään en pidä yhtään, ylimielinen ja moukkamaisesti käyttäytyvä, ihan turhan aggressiivista kieltä käyttävä, ja liian "hesalainen".

No, hyvinpä oletkin lukenut ne tutkimukset, kun julistat että Heikkilä on diabeteksen hoidossa oikeassa. Tämä veijarihan on muun muassa julistanut, että diabetes on täysin hoidettavissa ruokavaliomuutoksilla.

Niin se onkin. Kaksi vuotta sitten lekuri sanoi minulle että pakko alkaa syömään lääkkeitä. Kieltäydyin ja sanoin että anna puoli vuotta niin treenaan ja syön itseni terveeksi. Lekuri epäili mutta sanoi että puoli vuotta saan jos todella uskon että pystyn tämän tekemään.

Ostin Antti Heiikilän kirjan diabeteksen hoidosta ruokavaliolla ja aloin treenaamaan viisi kertaa viikossa. Puoli vuotta myöhemmin kokeisiin. Paino putosi 16 kiloa ja lihasmassaa tuli läskin tilalle. Yhtä vailla kaikki arvot olivat hyviä, yksi oli juuri rajoilla. Kokeiden perusteella minulla ei ollut enää merkkiäkään diabeteksesta (tyyppi 2). Lekuri kehui että hyvinhän nämä lääkkeet on tehonneet. Kerroin etten ole mitään lääkkeitä käyttänyt. Hetken aikaa pyöritteli päätään mutta onnitteli saavutuksesta.

En ole lääkäri enkä voi väittää että kirjan ohjeet parantavat kaikki. Minut paransi ja olen sekä terve että tyytyväinen.

M46

Virallisen lääketieteen kritisoija Peter C Götzsche kertoo vastaavan esimerkin diabeteksen ruokavaliohoidosta kirjassaan Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus : näin lääketeollisuus on turmellut terveydenhuollon. Kirja on ilmestynyt suomeksi vuonnam 2014. Hiljattain hän on julkaissut vastaavat teoksen koskien psykiatrisia lääkkeitä. Götzsche on kirjan liepeen mukaan tanskalainen luonnontieteiden maisteri ja lääkäri. 

Se on aina huvittavaa, että nämä lääketeollisuutta haukkuvat tyypit myy aina itse opuksiaan ja diettejään ym. Se oma bisnes ihmisten sairauksilla ei vissiin ole ollenkaan huono juttu, mutt auta armias jos lääketeollisuus tekee sitä niin johan on paha. Tekisivät itse ilmaiseksi, mutta ei puhettakaan. Ympärille on luotu oma pikku bisnes kirjoineen, nettisivuineen jne.  Yleensä noilla on isot tulot ja ajellaan mersuilla. Ja kritisoidaan muita ahneudesta. Ei noita haittaa lääketeollisuudessa muu kuin se että he eivät saa rahaa.

En tosiaan tiedä, minkälainen auto hänellä on ja itse asiassa asia on minulle täysin yhdentekevä.

Vierailija

Antti Heikkilä ei todellakaan ole maailman ainoa lääkäri, joka suosittelee diabeteksen (II tyypin) hoitamista ruokavaliolla. Eikä hän sitä ole keksinyt. Ottakaa selvää asioista, ihan vaikka muistakin maista kuin Suomesta. Tsekatkaa vaikka ruotsalainen lääkäri Andreas Eenfeldt ja hänen työnsä.

Harmittaa vaan, että Heikkilä kirjoittaa huonosti ja aggressiivisesti. Vaikka onkin oikeassa monessa jutussa, viesti tuppaa menemään ohi, kun se tarjoillaan v-mäisellä tyylillä.

Vierailija

Käsi ylös se, joka on eri mieltä sokerin syömisen vaikutuksesta kakkostyypin diabetekseen?

Kumpi tekee bisnestä, lääketehdas vai se, joka kehottaa muuttamaan ruokavaliota?

Onko Heikkilä salaattikauppias?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös se, joka on eri mieltä sokerin syömisen vaikutuksesta kakkostyypin diabetekseen?

Kumpi tekee bisnestä, lääketehdas vai se, joka kehottaa muuttamaan ruokavaliota?

Onko Heikkilä salaattikauppias?

Ei kai kukaan sokerin vaarallisuudesta eri mieltä ole, eikä tietenkään ruokavalion tärkeydestä diabeteksen hoidossa, mutta nämähän itsestäänseviä asioita jo pikkulapsillekin. Ei kai nyt jumalauta joku hörhöheikkilä voi noin itsestäänselviä asioita omaksi oivalluksekseen lukea.

En tiedä mitä salaatteja Heikkilä kauppaa, mutta kirjakauppias hän ainakin on ja tekee hitonmoista bisnestä hörhöjen kustannuksella. Laihdutus ja painonhallinta on maailman simppeleintä hommaa, eikä siihen mitään hörhöpuoskarien kirjoja tarvita.

Niin ja ruisleipä ja kaurapuuro on edelleen hyvää  t: M41 BMI 21,5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kritisoitte Heikkilää, kertokaa mitä itse syötte. Antakaa tulla.

Veikkaan, että margariinia ja kaikkia kevyttuotteita älyttömästi. Mm. rasvatonta maitoa, juustoa, jugurttia, raejuustoa jne. ehdottomasti. Liha alle 10% rasvaa. Yksi kananmuna korkeintaan viikossa. Rypsiöljyä.

Näistähän suomalaisten ostoskori mainitsemieni tuotteiden kohdalla muodostuu ja diabetes lisääntyy huimaa vauhtia.

Itse olen kääntänyt kaiken päälaelleen mainitsemiini ruokiin nähden. En pelkästään Heikkilän perusteella, vaan luetttuani ulkomaisia luotettavia tutkimuksia (niiden johtopäätöksiä) asiasta. En lihonut, vaikka aloin käyttää täysrasvaisia tuotteita. Kolesteroli on korkea 7,0, mutta niin on hyvän osuuskin siitä eli 3,0.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori Tolonen on toinen, jolta löytyy omasta tuotevalikoimasta "oikeat" lääkkeet. Tuskin kumpikaan vaihtoehto-tohtori on pyyteetön kansan auttaja.

Jep. Mun tekee niin pahaa, kuinka hädänalaisia ihmisiä huijataan. Lapsillani on eräs pitkäaikaissairaus. Yhä uudestaan vertaistukipalstalla jaetaan mm. Tri Tolosen artikkeleita, kuinka tietyt ravintolisät ja vitamiinit muka parantavat tämän sairauden oireet (tieteellistä näyttöä ei ole, ja lääkärit suhtautuvat näihin ravintolisiin varauksella). Epätoivoiset vanhemmat tekevät tietenkin mitä tahansa parantaakseen lastensa hyvinvointia, ja pistävät paljon rahaa näihin Tolosen ravintolisiin :( Jotkut toivovat, että esim. homeopatiasta olisi apua. Ja taas rahaa palaa.

Mitä muuta näiden puoskareiden toiminta on kuin epätoivoisten ihmisten huijaamista?

Et osannut kuitenkaan mainita yhtään esimerkkiä puoskaroinnista? Tolosella on aina linkit tutkimuksiin juttujensa perässä. 

Minulla on ollut masennus 20 v. ja vuorottelin lääkekausia ja lääkkeettömiä. Oli aina pakko palata lääkkeisiin, kun 3 kk yritin ensin porskuttaa ilman. Tolosen ansiota on, että aloin syödä E-epaa ja kappas, ei ole ollut masennuslääkkeelle tarvetta pian vuoteen. 

Suomalaiset ovat täysin aivopestyjä siihen, mitä media sairauksistakin ja niiden lääkityksestä puhuu. Tai ruokavalioista. Suomalaiset luottavat mediaansa, koska suomalaisille on aina sanottu, että suomalaiset ovat rehellisiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat