Kommentit (7)

Saksan Mami

Onko Suomessa todella ollut aiemmin kapalointi käytössä? Itse olen synnyttänyt kaksi lasta Saksassa keisarileikkauksella 2011 ja 2013. Molemmilla kerroilla lapsi punnittiin ja mitattiin, napa hoidettiin, pahimmat sotkut pesaistiin pois, ja viidessä minuutissa oli vauva jo rinnalla. Eri tilanne voi olla hätäkeisarileikkauksessa, jossa äiti on nukutettu. Siellä tuskin käytäntö muuttuu.

Vierailija

Tyksissä suunniteltujen sektioiden jälkeen vauva isän kanssa sivuhuoneeseen, jossa tsekataan vauvan kunto yms muut perusjutut. Kun äiti on kursittu kasaan ja pääsee pois salista, niin saa vauvan ihokontaktiin. Ei kapaloa. Näin vuosina 2008 ja 2011. Liekö tilanne muuttunut.

Vierailija

Kajaanissa 2011 suunniteltu sektio ja vauva tuli heräämöön syömään heti kun minut oli kursittu kasaan ja viety sinne heräämön puolelle. Sitä ennen putsasivat pienen ja sai jo vaihtaa neniä. Oli ihanaa kun itse sai senkin katsoa kumpi tuli!

Vierailija

Onko infektioriskiä sitten pystytty madaltamaan? Omassa suunnitellussa sektiossa syy miksi vauvaa ei saanut heti rinnalle oli infektioiden minimointi.

Vierailija

Oma lapseni vietiin teholle ja näin vasta seuraavana päivänä myöhään iltapäivällä. Tunnen edelleen katkeruutta siitä että en nähnyt lasta heti syntymän jälkeen. ( Tyttö nyt 4kk). Kun näin viimein lapsen, hän tuntui vieraalta. Maito ei koskaan noussut kunnolla joten lapsesta tuli korvikelapsi. Teho-osastolla hän myös oppi pulloon joten rinnan antaminen oli tosi hankalaa. Olen edelleen sitä mieltä että rinnoissani on jotain vikaa. Nänni on pieni eikä tule kunnolla ulos. Toiveissa on toinen lapsi mutta pelkään että samat ongelmat toistuvat. (Keski-Pohjanmaan keskussairaala)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko infektioriskiä sitten pystytty madaltamaan? Omassa suunnitellussa sektiossa syy miksi vauvaa ei saanut heti rinnalle oli infektioiden minimointi.

Tää on höpöhöpöä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat