Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pliis te ruoanlaiton konkarit että millä ruskeasta kastikkeesta saa paakutonta?

Vierailija
02.03.2006 |

Joka ikinen kerta joudun siivilöimään siitä isoimmat paakut pois. Sekoitan hullun lailla sitä seosta kun lisään veden siihen, mutta paakkuja tulee silti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lisätä ihan pikkuhiljaa koko ajan sekoittaen.

Vierailija
2/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan teekuppiin vehnäjauhoja ja kylmää vettä ja sitten pikkulusikalla sekoitan tasaiseksi, todella helppoa!

Rasvasuurustus on vaikeampaa joten kokeile tuota? Tosin en tiedä kumpaa/mitä menetelmää käytät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa kuin siivilöinti mun mielestä...

Vierailija
4/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi siivilöidäkkin, mutta tulee parempi mieli kun se onnistuisi kerralla eikä tarvisi siivilöidä;)

t.ap

Vierailija
5/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhot ruskistan rasvassa puulastalla/haarukalla ja sitten kun olen lisännyt veden vispaan vispilällä niin kauan että paakut häviää.

Vierailija
6/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa laittaa liikaa jauhoja, tai siis rasvaa enemmän jos jauhomäärä on sopiva;) Ei saa olla sellasta kuivaa puppua.. Sitten kun on ruskistunut tarpeeksi niin niin kattila/paistinpannu pois levyltä ja pikkusen kerralla lisää vettä,aluksi niin että se vaan saa sellaseksi yhdeksi " paakuksi" sitten pikkuhiljaa kun lisää vettä niin se siitä notkistuu, sitten kun on notkistunut jo jonkin verran niin takas levylle.. Sama ohje pätee valkokastikkeeseen..

Vierailija
7/7 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suurustan ensin rasvan ja jauhot. Suuruste saa jäädä aika rasvaiseksi, muuten kastikkeesta tulee minullakin paakkuista.

Sen jälkeen lisään vettä vähän kerrallaan ja sekoitan (alkuun kastike on tosi paksua tahnamaista), lisää vettä ja sekoitus ja näin siihen asti, että kastike on sopivaa. Veden lämpötilalla en ole huomannut olevan merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän