Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama tosiasia!

Vierailija
02.03.2006 |

Olen kolmen alle kouluikäisen äiti.

Nuorin on kohta 1,5 vuotias..joten tiedän siis mistä puhun.

Olen kovasti ihmetellyt nykyään kirjoituksia joissa sanotaan mm, että

" lopetin imetyksen koska tarvitsin enemmän vapaa-aikaa" ...

" äidin pitää päästä muutaman kerran viikossa hiukan tuulettumaan"

...yms.

Oletteko ajatelleet lapsienne olevan vain hetken pieniä?

Jos hankkii lapsia, miksi on lähdettävä pois kotoa? Miksi on käytävä bilettämässä, leffassa, ulkona syömässä tms??

Tietysti ymmärrän satunnaiset " ulkoilut" , ilman niitä ei " pää pysyisi ehjänä" mutta oikeasti en ymmärrä sellaisia äitejä jotka ovat hankkineet vauvan ja sitten eivät pysty olemaan läsnä lapselle vaan on rampattava jatkuvasti kodin ulkopuolella vaikka vauva olisikin vasta parikuinen rääpäle.

Ja imetyksestä pakko sanoa sen verran, että en näe mitään syytä siihen, miksi imeväisen (parikuisen vauvan) äidin on perusteltua lähteä pois vauvansa luolta! (siis pidemmäksi aikaa)

tästä tuli nyt hiukan sekava teksti ja varmasti moni on eri mieltä. Tämä vaan minun mielipiteeni asioista.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut pienten lasten äiti jo 16 vuotta. Jos en koskaan kävisi teatterissa, konserteissa tms., pääni leviäisi. Koska ei miehen kanssakaan koskaan voida olla akhden, käyn siis ihan oman jaksamiseni vuoksi.

Vierailija
2/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lopettaa imetyksen, koska haluaa lisää vapaa-aikaa. Tämä on vain tämä tulkinta, joka aivan liian usein tehdään imetyksen lopettaneista. Ulkopuolisten mielestä kyse on aina laiskuudesta tai viitseliäisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä siinä tilanteessa, että rahatilanteen vuoksi pitäisi mennä töihin, mutta koska lapsi on nyt 1,5 vuotta, en vielä haluaisi mennä.

Kyllä sitä voi vähän niukemmallakin budjetilla elellä, koska paljon ihanampaa on olla lapsen kanssa kotona kuin että lapsi joutuisi hoitoon.

Lapsesta olen ollut tähän mennessä erossa ainoastaan yhden yön ja sekin johtui pääasiassa siitä, että isovanhemmat halusivat lapsen välttämättä yöksi hoitoon =)

Vierailija
4/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan olettaakaan sinun ymmärtävän toisenlaisia näkemyksiä tai elämäntapoja kuin omasi.

Vierailija
5/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei minun pää kestä, jos en saa olla edes kerran viikossa ilman lapsia kahta tuntia. Tosin asiaan vaikuttaa se, että en osaa pitää rytmistä kiinni ja meidän muksut menee nukkkumaan luvattoman myöhään. 21-22. Ja nukkuvat kyllä sitten aamusta yleensä 8.30-9.00.

Mutta kyllä minä sen pikkuvauva ajan jaksoin olla kotosalla. Nyt kun nuorempi on 1,5v niin kyllä sitä voi joskus käydä vaikka lenkillä ilman noita. Baariin en kyllä ole menossa, mutta jonnekkin että ei tarvi koko aikaa vahtia lapsia.

Vierailija
6/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ollut siis korkeintaan kuusi vuotta kotona, aika lyhyt aika mielestäni. Kyllä noin lyhyen ajan tosi hyvin jaksaakin. 8

Vierailija
7/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti sanottu...

Kaikilla saa olla mielipiteensä ja nämä nyt ovat minun.

En ole mitenkään " ahdasmielinen" ihminen enkä paheksu kenenkään tapaa elää elämäänsä.

Olen vain tullut tällaiseen tulokseen asioita monelta eri kantilta mietittyäni.

Totta kai tuulettuminen on ok, eihän kukaan voi olla 24/7 pelkkä äiti.

Juuri luin jostakin julkaisusta, että äiti lopetti imettämisen koska vauva oli jatkuvasti tississä kiinni eikä hänelle jäänyt lainkaan vapaa-aikaa. Tämän takia oli parempi, että isä antoi pullosta maitoa että äiti pääsi enemmän kodin ulkopuolelle (baariin siis).

Tätä paheksun!

t,.ap

Vierailija
8/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eskarilainen, viisivuotias sekä 1,5 vuotias tyttö.

t.ap

Vierailija
9/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli töissä keskimmäisen ja kuopuksen välissä, teki pitkää päivää ja oli harvoin kotona.

Nyt kotona ollessaan olen oivaltanut asiat aivan eri kantilta ja toivonkin nyt pysyväni kotona siihen saakka kun pienin on 3..ehkä jopa pidempäänkin.

Huomaan kuinka lapset nauttivat kun olen kotona ja läsnä. Näin asian kuuluu olla...tai ainakin minun kohdallani näin on hyvä!

t.ap

Vierailija
10/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä nimittäin vaikuttaa.

Vierailija
11/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidin täytyy elää omien lasten kautta ja unohtaa oma itsensä lapsien takia? Etkö sinä ap säännöllisesti käy missään yksin? Etkö edes kaupassa, kävelyllä, kaupungilla, ystävien luona?

Perustele minulle, miksi äiti ja nainen ei saa olla poissa kotoa? Miten lapset kärsivät siitä, että äiti käy vaikka kerran tai kaksi viikossa tekemässä yksin omia juttujaan?

Minä en nyt ihan ymmärrä ap sinun pointtiasi, että mitä tarkoitat... Mitä pahaa siinä on, että äiti käy ystävien kanssa istumassa iltaa (syömässä, teatterissa, pubissa)

Vierailija
12/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hieman paheksun näitä äitejä jotka käy pari-kolme kertaa kuussa baareissa " tuulettumassa" .

Kun on muksu/muksut hankittu niin eikö voisi odottaa rauhassa niiden kasvamista edes 10vuotiaiksi...

Sitten on taas aikaa enemmän itselle kun lapsi alkaa irtautua omiin oloihinsa.

Itse kyllä käyn myös baarissa, mutta vain muutaman kerran vuodessa...

Ymmärrän silti täysin nämä lenkillä,kaupassa ym. käynnit ilman lasta, ne kun vievät vain hetken ja isä voi olla silloin ne lasten kanssa!

Vierailija
13/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki siis imetysvaiheessa äiti on korvaamaton (jos ei pullotella halua), mutta miksi sen jälkeen isä ei kelpaa?

Vierailija
14/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä koko imetysaikana suostu pullosta juomaan. Näille äideille on vaihtoehtona istua sohvalla tissi vauvan suussa, käydä lenkillä/kaupassa kun tietää vauvan huutavan suoraa huutoa kotona tai lopettaa imetys ja antaa pullosta maitoa. Kokeileppa istua vaikka vain 2 kk sohvalla. On kuule aika rankkaa.

Sinä siis olet itse ollut paljon töissä kun isommat lapsesi olivat pieniä, ja nyt yrität syyttää toisia äitejä kun haluavat käydä tuulettumassa?

Jos kotiäiti käy vaikka kerran kuussa baarissa tuulettumassa siinä ei ole kyllä mitään pahaa. Hänhän on lopun ajan kotona lasten kanssa. Eli paljon enemmän kun mitä töissä käyvät jotka eivät baareile.

Sinun olis ehkä kannattanut muotoilla tuo aloitus toisin...

Vierailija
15/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä että ette käy missään yksin? Meillä ukko välillä puoliksi heittää mut ovesta ulos jos en ymmärrä ite lähteä, että saa aikaa lasten kanssa ilman äitiä. Ottaa joskus, tosin harvoin, lapset ja lähtee kylään näiden kanssa, äitiä ei tällöin huolita mukaan vaikka haluaisikin. Ja tämä tekee todella hyvää kaikille osapuolille.

Kuulemma tulee todella hyvä mieli, kun huomaa pärjäävänsä lasten kanssa yksikseen ja nauttii kovasti näistä isä-lapsi hetkistä.

Vierailija
16/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koti-äideistä. Tai kokeilkaapa olla 24/7 10 vuotta lasten kanssa. Ja kysykää sitten että miksi pitää päästä tuulettumaan ettei pää räjähdä.

Vierailija
17/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Harva lopettaa imetyksen, koska haluaa lisää vapaa-aikaa. Tämä on vain tämä tulkinta, joka aivan liian usein tehdään imetyksen lopettaneista. Ulkopuolisten mielestä kyse on aina laiskuudesta tai viitseliäisyydestä.

Onhan se täälläkin nähty, että kun imetyksen aikaisesta lopettamisesta tulee puhetta, niin syitä on kyllä ihan muita kuin laiskuus, vapaa-ajan tarve, tms. itsekäs syy. On sairauksia, ongelmia, keskosuutta... Todellakin tuollaiset, apn kaltaiset johtopäätökset, ovat suurimmaksi osaksi kuvittelua ja arvailua. Harvapa imetyksessä epäonnistunut äiti toitottaa ympärilleen syitään, eivätkä ne oikeasti muille kuulukaan. Muttei se silti anna lupaa tehdä hätiköityjä ja halveksuvia päättelyitä, eihän?

Vierailija
18/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt liikutaan hiukan eri fääreissä...

Minulla on oikeasti ystäviä jotka lähtevät esim. viikon hiihtomatkoille, miehen kanssa kahden viikon lomalle (2kk ikäinen kotona), töihin kun lapsi on 6kk (ja reissutyöhön)...yms.

Itsekkin harrastan kuntosalia ja käyn säännöllisesti ystävien kanssa jossakin mutta olen AINA kotona kun minua kaivataan.

ISÄ on kyllä aivan yhtä hyvä kun äitikin, en tosiaan halua paheksua isän tärkeyttä lapselle. Tosi hankala näitä tuntojaan on sanoiksi pukea mutta uskon, että suurin osa ymmärtää mitä tarkoitan.

Itse kun tosiaan olen " herännyt" ja huomannut lasteni tarvitsevan minua, tuntuu kamalalta katsoa miten jotkut kulkevat laput silmillään.

En ole ollut kuitenkaan kertaakaan pois pienempäni luolta niin, että olisi pitänyt antaa muuta maitoa kun omaani. Olen silti päässyt tulettumaan...tosin baarissa en ole vielä käynyt mutta en jaksakkaan koska tunnen niiden aikojen jääneen jo taakse..ehkä sitten joskus myöhemmin.

En myöskään ole siinä uskossa, että tuulettuminen=baari kuten joku tuolla vihjasikin.

Olen vain sitä mieltä, että kun lapset on tehty, eletään lapsia varten ja omat tarpeet jäävät silloin toisarvoisiksi.

t.ap

Vierailija
19/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin, enemmänhän KOTIÄITI (hyvä äiti?) on lapsien kanssa kuin työssä käyvä.. ja jos lasketaan, että äiti käy kerran kuussa perjantai tai lauantai-iltana ystävien kanssa baarissa (kun lapset nukkuu) niin eihän lapset joudu olemaan ilman äitiä periaatteessa yhtään? Meillä ainakin lapsi menee niin aikaisin nukkumaan, että jos minä samoihin aikoihin lähden kotoa pois, niin eipä tuo lapsi ilman minua joudu pitkää aikaa olemaan.

Mitalia en sinulle ap anna siitä, ettet koskaan käy missään.. minusta se on enemmänkin outoa, että vieläkin vaikka pieninkin lapsesi on yli vuoden, tunnet ettet voi lähteä kotoa mihinkään. Kumpikohan teidän tilanteessa on enemmän kiinni toisessa, sinä vai lapsesi?

Niin, ja miksi isä ei enää kelpaa hoitajaksi? Minun mieheni ainakin nauttii siitä aivan kuten lapsikin, että saa olla aivan kaksistaan kahden lapsen kanssa! Ilman, että minä olen paikalla :)

Vierailija
20/50 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmettelen myös sitä, että sanotaan, että pakko mennä töihin kun on niin isot menot.

Ensin hankitaan jättiasuntovelka, jättiautovelka yms. Sitten lapsia.

Ei ymmärretä, että ei välttämättä voi saada molempia.

Kotihoidon tuella ei voi välttämättä maksaa jättilainaa...siinäpä sitten tehdään tukka putkella töitä ja se tärkein unohtuu, eli lapset.

Hienon talon ostajia en paheksu, en lainkaan. Monella on miehellä niin isot tulot (tai perintöä tms), että hienon talon yms. hankkiminen onnistuu ja silti voidaan olla kotihoidon tuella...

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi