Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Ihana lukea välillä terveestä kasvatusmallista missä parisuhteen ylläpito on elämän keskiössä ja lapset tulevat sitten osaksi perhettä eivät sen keskipisteeksi. Toivon kasvattavani omat lapseni samalla tavalla kohteliaiksi ihmisiksi kuitenkin hukkaamatta omaa naisellisuuttani ja parisuhdettani.

Vierailija

Ehkä Ranskassakaan ei ole yhtä ainoaa tapaa kasvattaa, vaan joillekin ranskalaisille lapset ovat elämän keskipiste ja joillekin eivät ole.

Vierailija

Ranskassa ainakin melko pienetkin lapset voivat olla monta tuntia paikoillaan ja ihan hiljaa, jos on sellainen tilaisuus että tämä on tarpeen. Tämähän on Suomessa täysin mahdoton ajatus jo ihan teoriatasollakin.

Vierailija

Asun Saksassa, jossa lapseni on syntyneet. Itse en edes tiennyt, miten muut kasvattavat lapsiaan, eikä saksalainen miehenikään. Hänellä oli kokemusta vain siitä, miten hänet oli kasvatettu ja hän halusi toimia isäni eri tavalla. Loimme oman tapamme, joka ei ollut varmaan suomalainen eikä saksalainen, vaan tosiaan meidän omamme ja tietysti siinä oli yritystä ja erehdystäkin mukana, kun huomattiin, mikä toimii ja mikä olikin vain hienoa teoriaa. Ei minusta täällä ole mitään erityisen homogeenista kasvatustapaa, vaan hyvinkin erilaisista tyyleistä kiistellään paljonkin. Suuntauksia riittää täällä ja varmaan myös Suomessa ja jopa Ranskassakin.

Vierailija

Kovin yleistävää tekstiä. Puhun usein illallisella lapsistakin, ja se on normaalia! Olen asunut Ranskassa vajaa 20 vuotta ja lapseni ovat täällä syntyneet. Tuttavapiirissäni on kaikenlaista kasvattajaa, vaikka ranskalaisia kaikki. Tosin toisten ihmisten, myös vieraiden tervehdintä on sellainen asia mikä on Ranskassa normaalia, Suomessa ei.

Vierailija

Olin Ranskassa au pairina, 2- ja 3-vuotiaat lapset nukkuivat vanhempiensa kanssa perhepedissä. Taitaa sielläkin olla  monta erilaista kasvatustyyliä niin kuin Suomessakin.

Vierailija

No joo mut eiköhän oteta mallia Ransakasta kun ei sitä tiedä mitä ne meistä siellä ajattelee...pitävät ihan hölmöinä.Onhan ne kuitenkin hienompipa kuin me,niinkuin ruotsalaiset ja saksalaisetkin...

Täytyy heti siirtää vauva pois sängystä ja antaa lapsille selkään ja opettaa ne istumaan pöydässä kauniisti ja siihen että tää ELÄMÄ EI PERKELE OO MITÄÄN LEIKKIMISTÄ!!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kovin yleistävää tekstiä. Puhun usein illallisella lapsistakin, ja se on normaalia! Olen asunut Ranskassa vajaa 20 vuotta ja lapseni ovat täällä syntyneet. Tuttavapiirissäni on kaikenlaista kasvattajaa, vaikka ranskalaisia kaikki. Tosin toisten ihmisten, myös vieraiden tervehdintä on sellainen asia mikä on Ranskassa normaalia, Suomessa ei.

Heh,ei siis ole tapana kaupungissa.Asumme Ylöjärvestä 20 kilometriä metsään ja täällä morjestetaan kaikkia...myös kesäasukkaita ja vieraita.

Vierailija

Panostavat parisuhteeseen joo mut miten mulla on se käsitys että pettäminen olisi yleisempää ja ehkä myös jollakin tavalla hyväksytympää?

Vierailija

Mun ranskalaisille ystäville ja tutuille lapset ovat maailman tärkein asia ja elämän sisältö. Rahaa tehdään ja säästetään just lasten koulutusta varten ei pikkumustaa tai matksutelua varten. Sukulaisia nähdään paljon ja lapsista huolehditaan. Lapset pitävät huolen vanhemmistaan ja käyvät moikkaamassa niin usein kun psytsyvät. Ranskalaisille tytöille ja nuorille naisille äiti on maailman kaunein nainen ja hänen kanssaan tehdään vaateostokset vielä aikuisenakin. Lapsista  myös keskustellaan paljon mutta myös muista asioisat eli eivät ole AINOA puheenaihe. Lapset oppivat istumaan kiljumatta ruokapöydän vieressä koska he ovat siellä olleet aina itseoikeutetusti vauvasta asti muiden kanssa eivät siksi että heitä pahoinpidellään tai pakotetaan. 

Loppujen lopuksi kuulkaa ei muissa maissa asioita tehdä niin eri tavalla kuin Suomessa. Eivät kaikki suomalaisetkaan toimi samalla tavalla kuin kaikki muut.

Vierailija

Vaikuttaa vähän joltain paskamutsilta tuo kirjoittaja. Täytyy selitellä oma itsekkyys lastenkasvatuksessa joksikin hyväksi, jota "kaikki muutkin" tekevät. Hyvä yritys. Ranskassakaan kaikki eivät kasvata lapsiaan samalla tavalla, kuten ei Suomessakaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat