Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Mitä valaistumattomalle=lukutaidottomalle tapahtuu?
ap tässä..lue nyt se Tollen kirja
En mä ehdi kaikkeen vastata
Ehkä se on vain ihmisen ego, joka haluaa nostaa itsensä jalustalle julistamalla olevansa luomakunnan kruunu, jolla ainoana olentona tällä pallolla on tunteet ja sielu. Eläimillä tällaista egoa ei ole, joka haluaa päteä ja seilata menneen ja tulevan väliä ja vatvoa ongelmiaan. Ovat siis jo tavallaan valaistuneita, mutta eivät ehkä niin tietoisesti, kuin valaistunut ihminen. Jossain Tollen videossa hän kertoi, kuinka tämä egosamaistuminen on vain osa ihmisen evoluutioita. Ensin oltiin viattomia, kuin eläimet. Sen jälkeen astui kuvioon ego ja päänsisäinen puhe ja erottelu hyvän ja pahan välillä alkoi. Tämäkin on vain vaihe, jonka jälkeen ihmiset voivat siirtyä tavallaan lähtöpisteeseen, mutta tietoisina siitä mitä ovat.
1424
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on vain ihmisen ego, joka haluaa nostaa itsensä jalustalle julistamalla olevansa luomakunnan kruunu, jolla ainoana olentona tällä pallolla on tunteet ja sielu. Eläimillä tällaista egoa ei ole, joka haluaa päteä ja seilata menneen ja tulevan väliä ja vatvoa ongelmiaan. Ovat siis jo tavallaan valaistuneita, mutta eivät ehkä niin tietoisesti, kuin valaistunut ihminen. Jossain Tollen videossa hän kertoi, kuinka tämä egosamaistuminen on vain osa ihmisen evoluutioita. Ensin oltiin viattomia, kuin eläimet. Sen jälkeen astui kuvioon ego ja päänsisäinen puhe ja erottelu hyvän ja pahan välillä alkoi. Tämäkin on vain vaihe, jonka jälkeen ihmiset voivat siirtyä tavallaan lähtöpisteeseen, mutta tietoisina siitä mitä ovat.
1424
Todella hyvin kirjoitit, kiitos. Noin se menee. Kaikki olemme samalla viivalla, kun tarkemmin asian tajuaa.
Kun ihminen ei ymmärrä, että hän on todellisuuden tasolla yhtä toisten kanssa, niin hän hyökkää toista kohti omaa pahaa oloaan lieventääkseen eikä huomaa sitä, että vaikka se hyökkäys, paremmuuden tuntu (kun osaan olla esim. niin nokkela, kova tai paha sanavalinnoissani) hetken helpottaa, niin lopulta se vain, ja tietenkin, pahentaa hänen oloaan, sillä sen, minkä teet toiselle, teet itselle. Samoin on kaikessa hyvässä!
Jos on paha olla, kannattaisi pyrkiä etsimään itsestään niitä hyviä puolia, sanoa ja kirjoittaa toisille nätisti, ja siten se oma olokin tuntuu vähän paremmalta, koska teethän samalla hyvää itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen ei ymmärrä, että hän on todellisuuden tasolla yhtä toisten kanssa, niin hän hyökkää toista kohti omaa pahaa oloaan lieventääkseen eikä huomaa sitä, että vaikka se hyökkäys, paremmuuden tuntu (kun osaan olla esim. niin nokkela, kova tai paha sanavalinnoissani) hetken helpottaa, niin lopulta se vain, ja tietenkin, pahentaa hänen oloaan, sillä sen, minkä teet toiselle, teet itselle. Samoin on kaikessa hyvässä!
Jos on paha olla, kannattaisi pyrkiä etsimään itsestään niitä hyviä puolia, sanoa ja kirjoittaa toisille nätisti, ja siten se oma olokin tuntuu vähän paremmalta, koska teethän samalla hyvää itsellesi.
Minusta outoa kulttia levittäville harhaisille ei tarvitse siistiä sanojaan
Tällä palstalla on paljon ihmisiä joilla on oikeita ongelmia.
Niihin ei tarvita täysin sekaisin olevien lahkolaisten neuvoja
On myös ihmisiä joilla on oikeita ongelmia
Hyvyyslässy ei tepsi
Ihmisiin jotka on hakat tu ja hylätty lapsena
silvo ttuihin ja r.aiskattuihin naisiin
Parempi hyväksyä
Jokainen omillaan
Olen hyvä niille ,joista hyödyn
Tämä on toiminut minulle oikein hyvin
Mutta tyhmä ja ruma tallautuu jalkoihin
tai valaistuu..niinkuin asia täällä ilmaistaan
Vierailija kirjoitti:
1424
Kyllä iäkkäillä lemikkieläimillä on jo selvästi ego.
Nuorilla ei ole vielä samalaista. Selvästi tarttuu ihmisestä se egoisuus.
Nämä ihanat eläimet ta.ppavat epämuodostuneet poikaset
Lampaat hylkäävät mustan karitsan
Heikot syödään...
vahvemman laki toimii söpössä luonnossanne
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vieläkään minulle nokkelalle vastannut
Ovatko afrikan köyhät mielestänne eläimen tasolla?
Mistä olet saanut päähäsi että olisi tasoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1424
Myös lemmikki t.appaa , hylkää poikkeavan poikasen...
mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vieläkään minulle nokkelalle vastannut
Ovatko afrikan köyhät mielestänne eläimen tasolla?
Mistä olet saanut päähäsi että olisi tasoja?
Tossin kirjasta
En tosin lukenut sitä, kun ei kuulemma tarvitse
Tossi on makee tyyppi
vastaukset elämään ja kaikkeen muuhun löytyy kirjasta
mutta ..mutta ei tarvitse osata lukea:)
Kannattaa aina suhtautua kriittisesti näihin kirjojen kirjoittajiin ja niihin joilla on nimi ja iso tili.
Guruilla on tapana vetää höplästä koska ne pystyy siihen.
Mitään kirjoja ei tarvita valaistumiseen. Vain oma lapsen mieli ja sitäkään ei tarvitse aktiivisesti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1424
Myös lemmikki t.appaa , hylkää poikkeavan poikasen...
mitä tarkoitat?
Miksi koet tappamisen sellaisena tai että poikanen olisi poikkeava?
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihanat eläimet ta.ppavat epämuodostuneet poikaset
Lampaat hylkäävät mustan karitsan
Heikot syödään...
vahvemman laki toimii söpössä luonnossanne
Ei heikkoja syödä. Jos heikkoja syötäisi, niin se olisi huonoa ravintoa.
Aina kannattaa syödä elinvoimaista voimakasta ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on tämä: mistäpä minä tiedän olevani todellisuudessa herännyt vai olenko luonut itselleni kokemuksen heräämisestä jonka vaan kuvittelen?
Kysy itseltäsi: kuka tai mikä minä olen? Jos koet ensisijaisesti olevasi ihminen, joka voi olla herännyt tai heräämätön, niin sitten et ole herännyt. Jos koet olevasi kaiken sisältävä tila tai nykyhetki tai kaikki-mitä-on, jossa kaikki herääminen ja heräämättömyys ilmenee, sitten kyllä. Se on jotain hyvin erilaista kuin normaali inhimillinen ohimenevä kokemus, vaikka toki sitä voi tarkastella niinkin että valitsee yksittäisen ihmisen näkökulman ja katsoo asiaa tämän silmin ja mielin. Mutta siinä vaiheessa näkökulma on valinta, ei ainoa mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti siinä vaiheessa alkaa olla toivoa valaistumisesta, kun etsiminen loppuu. Valaistuminen ei onnistu niin kauan kuin on etsijä ja etsintää. Joku valaistunut sanoikin, että etsijä pitää unohtaa.
Voi mennä noin, tai sitten kuten itselläni, että kiihkeä etsiminen jatkuu oivallukseen asti. "Minun on pakko saavuttaa, pakko löytää", "elämäni ilman löytämistä on niin merkityksetöntä ja tyhjää etten halua sitä enää" jne ja sitten yhtäkkiä kysymys siitä mikä on se minä jonka on pakko saavuttaa ja joka kokee merkityksettömyyttä, ja samantien vastauksen näkeminen intuitiivisesti. On monenlaisia prosesseja ja teitä.
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on tämä: mistäpä minä tiedän olevani todellisuudessa herännyt vai olenko luonut itselleni kokemuksen heräämisestä jonka vaan kuvittelen?
Kysy itseltäsi: kuka tai mikä minä olen? Jos koet ensisijaisesti olevasi ihminen, joka voi olla herännyt tai heräämätön, niin sitten et ole herännyt. Jos koet olevasi kaiken sisältävä tila tai nykyhetki tai kaikki-mitä-on, jossa kaikki herääminen ja heräämättömyys ilmenee, sitten kyllä. Se on jotain hyvin erilaista kuin normaali inhimillinen ohimenevä kokemus, vaikka toki sitä voi tarkastella niinkin että valitsee yksittäisen ihmisen näkökulman ja katsoo asiaa tämän silmin ja mielin. Mutta siinä vaiheessa näkökulma on valinta, ei ainoa mahdollisuus.
Eikö tossin kirjasta löydykkään vastaus: elämään , onko kissalla sielu ja muuhun sellaiseen?
Oletko lukenut Tossin kirjan oi ylivalaistunut?
Vierailija kirjoitti:
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tossin kirjasta löydykkään vastaus: elämään , onko kissalla sielu ja muuhun sellaiseen?
Oletko lukenut Tossin kirjan oi ylivalaistunut?
ysy itseltäsi: kuka tai mikä minä olen? Jos koet ensisijaisesti olevasi kissa, joka voi olla lukenut tossin kirjan tai et , niin sitten kissa ei osaa lukea
Jos koet olevasi kaiken sisältävä tila tai nykyhetki tai kaikki-mitä-on, jossa kaikki herääminen ja heräämättömyys ilmenee, sitten kyllä.
Se on jotain hyvin erilaista kuin normaali inhimillinen ohimenevä kokemus, vaikka toki sitä voi tarkastella niinkin että valitsee yksittäisen kissan näkökulman ja katsoo asiaa tämän silmin ja mielin. Mutta siinä vaiheessa näkökulma on valinta, ei ainoa mahdollisuus.[
Ei, vaan annat kissan lukea Tollen niin se ymmärtää. Siihen ei lukutaitoa tarvita!