"Kuvottavaa imettää tässä kaikkien näkyvillä" sanoi nainen tänään Citymarketissa kun vauvan
kanssa istuttiin Citymarketissa penkeillä, jotka sijaitsevat siinä keskikäytävällä.
Oliko velojen mielestä ok reaktio naisella? Kuulinko ansaitsemani?
Mielenkiinnosta kyselen, miten pitkälle saa velojen mielestä käytöksessä mennä. Mites muiden mielestä?
Ketä varten nämä penkit siellä ovat jos niillä ei saa edes istua äidit vauvoineen?
Kommentit (80)
Oliko riippatissisi kaiken kansan ihailtavana?
Itse en lähtisi kesken kauppareissun vetäytymään mihinkään vessaan vauvaa syöttämään. Jos on siinä puoli kärryllistä ruokaa ja (vessanpöntönnuolemisiässä oleva, yäh) vanhempi lapsi messissä, ei tulis mieleenkään hoitaa imetystä muuten kuin mahdollisimman nopeasti ihan kaupan tiloissa ja jatkaa sit ostoksia.
Huhhu. Ois saanu tollaset imetyskommentoijat jäädä aikanaan ruokkimatta.
En itsekään välitä nähdä imettäjiä, mutta itse olisin vastaavassa tilanteessa vain häipynyt paikalta.
Oisit kysynyt naiselta, että kuunteleeko hänen majesteettinsa mieluummin rääkyvää lasta?
miksi kohdistit kysymyksen veloihin? Itse tunnen enemmän naisia jotka ovat äitejä (35-70-vuotiaita) jotka suhtautuvat kriittisesti julki-imetykseen. ihmettelen aina miksi joku äiti inhoaa julki-imetystä. Vanhemmilla ihmisillä tietysti kulttuurin muutos vaikuttaa. Itse olen vela ja minulle on ihan sama imettääkö joku julkisesti vai ei, en yleensä kiinnitä asiaan edes huomiota.
Kuvottavaa oli vain tuo kommentointi. Pitäisivätpä ihmiset laatuajatuksensa omana tietonaan.
Olisit suihkaissut maitoa silmään.
Oppiipahan olemaan katsomatta väkisin asioita, jotka häiritsevät.
Mielummin kattelen niitä "riippatissejä" ja tyytyväisiä vauvoja, jotka saa ruokaa, kuin vaikka housuun paskoneita juoppoja siellä sittarin penkeillä..
Vierailija kirjoitti:
Olisit suihkaissut maitoa silmään.
Oppiipahan olemaan katsomatta väkisin asioita, jotka häiritsevät.
Tää oliskin hyvä :D
Joo ap älä välitä, tollasta se on. Ja tästä aiheesta on jauhettu ja jauhetaan hamaan loppuun asti, ja ne mielipiteet jakautuu oli mikä tahansa.
Mutta eihän niitä imettäjiä tartte kattoa!
Miten voi olla niin vaikeeta katsoa toiseen suuntaan?
Muakin ällöttää nähdä esim lihavia ihmisiä liian pienissä vaatteissa, likaisia/räkäisiä lapsia, crocseja, auringossa kärvennettyä nahkaa, rumia tatuointeja yms, siksi katson muualle.
Vierailija kirjoitti:
miksi kohdistit kysymyksen veloihin? Itse tunnen enemmän naisia jotka ovat äitejä (35-70-vuotiaita) jotka suhtautuvat kriittisesti julki-imetykseen. ihmettelen aina miksi joku äiti inhoaa julki-imetystä. Vanhemmilla ihmisillä tietysti kulttuurin muutos vaikuttaa. Itse olen vela ja minulle on ihan sama imettääkö joku julkisesti vai ei, en yleensä kiinnitä asiaan edes huomiota.
Mä uskoisin että nämä on äitejä joilla ei ole imetys onnistunut. Kokevat ehkä huonommuutta siitä ja purkautuu tällaisena katkeruutena.
Vierailija kirjoitti:
Oliko riippatissisi kaiken kansan ihailtavana?
Ei ollut, me istuimme lapsen kanssa hän sylissäni. En voi lääkityksen vuoksi imettää ollenkaan.
ap
No miksei voi mennä syrjemmäs imettämään? Kaikki eivät halua niitä sinun tissejäsi nähdä, välillä voi myös ajatella niitä muita.
Itsekkin imetän julkisilla paikoilla, mutta pyrin aina menemään jonnekkin muualle kuin juuri siihen sittarin KESKIKÄYTÄVÄLLE ja laitan vielä harsoa eteen, jos nyt kuitenkin joku sattuu kävelemään ohi, ettei tarvitse minun tissiäni katsella. Miksei voi mennä edes vähän syrjemmälle, miksi pitää imettää juuri siinä, missä liikkuu eniten ihmisiä?
Pissaaminenkin on luonnollista, mutta teen sen suojassa ihmisten katseilta. Samoin piereskely, mutta en vedä housuja kinttuihin joka kerta kun piereskelen. Se on kuvottavaa ottaa se koko tissi esille kun vauva syö, kun sen voi tehdä suojassa ihmisten katseiltakin, laittaa edes sen harson eteen.
Sulle olis ihan ok, että minä otan kaupassa tissin esille? Se on aivan sama syökö sitä vauva vai onko se tissi ihan muutenvain esillä. Esillä se on kuitenkin.
En ole julki imettämistä vastaan, koska teen sitä itsekkin, mutta jokainen voi ja osaa tehdä sen niin, ettei koko tissi loista kilometrien päähän. Ei ole kivaa niille muille ihmisille katsella sinun tissiäsi
Ruokapuolellako imetit? Harson/huivin takana?
Jos nyt ihan avoimesti imetit siinä elintarvikkeiden keskellä, asiaankuuluvine hajuineen ja äänineen, niin törkeä olet.
Riippuu siitä oletko niitä naisia jotka vetää tissit reilusti esille, siis toisenkin siihen valmiiksi, vai niitä jotka sujauttaa paidan helman alta nännin lapselle suuhun niin että tissiä ei edes näy?
Niin, onko pakko katsoa? Onko joku vamma tai muu, mikä estää epämiellyttävän näyn sattuessa päätä kääntymästä tai silmiä menemästä kiinni ja suuta olemaan kommentoimatta?
Oon miettinyt, että missä ihmeessä nämä julki-imetyksen kammoajat yleensä liikkuvat?
Me asutaan isomman kaupungin keskustassa ja näen päivittäin lukemattoman määrän häiritsevämpiä asioita kuin imettävä äiti. Kusta pitkin katuja, ihmisen paskaakin joskus, laitapuolenkulkijoita, silminnähden sairaita ja/tai päihtyneitä ihmisiä, huumekauppaa, varastelua, ihmisiä joilta puuttuu raajoja, vapisevia pirinistejä nopeet lasit päässään, juoppohulluuskohtauksia keskellä katua, toisiaan lääppiviä spurguja...
Ja sitten se on nimenomaan se lastaan ruokkiva äiti, jolle mennään rääpimään päätä.
Höpöhöpö. Älä välitä kommentista, sitä vituttais myös jos vauva ei olis saanu ruokaa ja huutais kaupassa pää punaisena. Tollasia kun tuppaa vituttamaan kaikki.