Useat muutot syynä ongelmiin (YLE:n väittämä)
Tällaista tuubaa taas tulee YLE tuutista veronmaksajien rahoilla.
Tsekatkaa linkistä ja testi-tv s. 107 tänään.
"Korkeintaan viisi kertaa muuttaneista toimeentulotukea on saanut 17 prosenttia. Niistä, jotka ovat vaihtaneet kotiosoitetta 6–10 kertaa toimeentulotukea on saanut 36 prosenttia. Yli kymmenen kertaa muuttaneista sitä oli myönnetty yli 63 prosentille."
"Myös koulupudokkaiden osuus oli suuri useimmin muuttaneiden yhteydessä."
VÄÄRÄT PÄÄTELMÄT YLELLÄ: Asia on nimittäin niin, että sosiaaliluuserit, vähemmän koulutetut ja huonosti käyttäytyvät mölisevät perheet joutuvat muuttamaan useammin:
Syyt:
-vuokrat jää maksamatta -> häädöt -> muutot
- mölyävät ja paikkoja rikkovat asukkaat -> muutot
SUMMA SUMMARUM: OTSIKKO PITÄISI OLLA näin
SOSIAALISET ONGELMAT JA KÄYTÖSHÄIRIÖT, SEKÄ ALKOHOLISMI SYYNÄ USEISIIN MUUTTOIHIN
Kommentit (13)
Olet varmasti osin oikeassa.
Kuitenkin diplomaattien lapsilla on todettu enemmän mt-ongelmia kuin lapsuutensa ja nuoruutensa paikallaan pysyneillä. Jatkuva ympäristön muutos rasittaa psyykeä.
Äitini oli maaninen muuttaja, ei asuttu kuin vuosi jossain, niin jo piti muuttaa toiselle puolelle kaupunkia. Tai jopa toiseen kaupunkiin. Suomen sisällä kuitenkin. Isääni vietiin kuin pässiä narussa.
Olen epäonnistunut, täysin hajalla oleva ihminen. En sano, että pelkästään tästä syystä, mutta myötävaikuttajana uskon tämän olevan.
Taasko täällä tehdään jostain koulutuksesta ylijumalaa? Sekö se on se ihmisen mittari?
Itse ja perheeni olemme muuttaneet 12 kertaa eikä ole ongelmia. Olen kuuliainen veronmaksaja ( 50% veroprosentti).
Milloin tuo YLEnsyöttö saadaan oikaistua.
Voisiko jouku perustaa saitin, jossa oikaistaisiin uutisia, jotka eivät ole totuudenmukaisia. Se olisi hyvä idea.
Tämä voi olla marginaaali-ilmiö, mutta tiedän myös perheen joka on pari kertaa muuttanut "pakoon " lastensuojelua, ensin toiseen kuntaan ja lopulta ulkomaille.
Eli muutot eivät aiheuta ongelmia, ei huonoa koulumenestystä.
Mutta ongelmat ja huono käytös, rikokset, rötökset ym aiheuttavat muuttoja.
PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Itse ja perheeni olemme muuttaneet 12 kertaa eikä ole ongelmia. Olen kuuliainen veronmaksaja ( 50% veroprosentti).
Milloin tuo YLEnsyöttö saadaan oikaistua.
Voisiko jouku perustaa saitin, jossa oikaistaisiin uutisia, jotka eivät ole totuudenmukaisia. Se olisi hyvä idea.
Tämänkaltaisia sivuja on ja on ollut, mutta niitä jotkut sitten raivokkaasti pyrkivät kaatamaan, kieltämään ja demonisoimaan
Myös ihmiset, jotka eivät pysty kohtaamaan ja huomaamaan ongelmiaan muuttavat usein. Aina kun ahdistus iskee, niin muutetaan ja sitten kun vähän aikaa on asetuttu aloilleen, niin ne ongelmat alkaa taas nostaa päätään, tulee ahdistus ja muutetaan! Ongelmia siis on paljon, mutta niitä ei voida kohdata, niin nähdään se vika aina ympäristössä ja muissa ihmisissä! Ja luullaan, että ympäristönmuutos auttaa! Kierre on valmis!
Harvinaisen tyhmää porukkaa täällä tänään.
Muuttamisen aiheuttamaa stressin määrää on verrattu jopa kuoleman kokemiseen! Tottakai vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin, naurettavaa väittää muuta!
On kylläkin Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemä tutkimus eikä Ylen.
Ap vissiin joutunut muuttamaan liian monta kertaa, kun ei tajua edes sitä että tutkimuksen tekijä ja siitä uutisoiva media ovat eri asioita.
Monta kertaa muuttaneita on niin paljon, että ne eivät mitenkään voi olla kaikki hörhöjä ja vuokrarästien kerääjiä. Vitun vajaa ap.
Eihän tuossa sanota, että muuttaminen aiheuttaa ongelmia. Siinä sanotaan, että monta kertaa muuttaneilla on enemmän ongelmia. Ongelmien syyt ovat sitten jossain muualla, mutta ne näkyvät esim. ahkerana muuttamisena eli usein muuttaminen korreloi ongelmien kanssa. Mutta tuosta ei voi myöskään tulkita sitä, että kaikilla usein muuttaneilla olisi ongelmia.
Yrittääkö yle jotenkin pehmentää polua sille, että kohta tulee tuutista uusi väittämä, että maahanmuuttajien monesti ongelmat ja yhteikuntaan sopeutumattomuus johtuu siitä, että maahanmuuttajat ovat joutuneet jatkuvasti muuttamaan?
Minulla on lähipiirissäni kourallinen perheitä, jotka ovat joutuneet muuttamaan lapsineen työn perässä jopa seitsemään kertaa. Ja heillä ei ole mitään ongelmia.
Kaikki lapset ovat lopulta päässeet yliopistoon opiskelemaan ja ovat hyväkäytöksisiä eivätkä ole tehneet rikoksia. Oppivat lukemaankin 3-4 vuotiaina.
Toista se on kun jotkut eivät opi lukemaan edes yhdeksän kouluvuoden aikana !