Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko meidän ekaluokkalainen ainoa, joka ei osaa lukea?

Vierailija
09.08.2016 |

Toivottavasti hän ei ole ainoa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole!

Vierailija
2/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin lukemaan vähän ennen ekaluokan alkua. Normaali ikä oppia taitaa olla just se 5-7v, ei hätää. Jos ei meinaa millään ymmärtää niin voi ehkä olla merkki lukihäiriöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hän ei ole ainoa.

Älä murehdi, ei varmasti ole. Ei meidänkään lapsi osaa lukea. Jouluun mennessä osaa varmasti jo jollain tasolla.

Vierailija
4/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oppi lukemaan, kun oli 5v. ja poika, kun oli neljä. Lasta ei voi pakottaa, mutta itse halusivat ja olivat kiinnostuneita.

Vierailija
5/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei tarvitse osata lukea ennen koulua.

Vierailija
6/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se koulu ole sitä varten, että ne siellä opettaa:) Näin tuumasi eräs tuttu ekalle luokalle menevä lapsonen.

Vierailija
7/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttö oppi lukemaan, kun oli 5v. ja poika, kun oli neljä. Lasta ei voi pakottaa, mutta itse halusivat ja olivat kiinnostuneita.

Tässä ei nyt kysytty tätä.

Vierailija
8/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näissä "lapseni ei osaa vielä..." -ketjuissa on ainakin yksi tällainen vastaus. Varmaan mukavia tyyppejä muille äideille oikeassakin elämässä?

Vierailija
9/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näissä "lapseni ei osaa vielä..." -ketjuissa on ainakin yksi tällainen vastaus. Varmaan mukavia tyyppejä muille äideille oikeassakin elämässä?

Ja kaikissa muissakin ketjuissa. Jos joku kysyy laihdutusohjeita, eikös joku tule siihen selostamaan, kuinka hänen painonsa on ollut aina sama 52kg parin sadan gramman heitoilla, eikä ole koskaan joutunut laihduttamaan.

Vierailija
10/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Ehkä jompikumpi voisi lukea sulle, mistä tässä ketjussa puhutaan.

Vierailija
11/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole, meilläkin nuorempi oppi lukemaan ekaluokan aapisen myötä! :)

Vierailija
12/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainoa. Meillä poika oppi lukemaan vasta ekan luokan jälkeen kesällä, jotenkin kesällä hänelle aukesi koko juttu. Ja poika on nyt lääkiksessä, jos se nyt sitten jotain meinaa.

Vierailija
13/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ekaluokkalainen kyllä osaa lukea. Meillä yksi neljästä ei ole osannut lukea kouluun mennessä. oppi sitten kevätlukukaudella ja tätä nykyä on meidän perheen lapsista ainoa joka lukee paljon kirjosa:)

Vierailija
14/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oppi lukemaan 4-vuotiaana. Toista, nyt eskarilaista ei niin kiinnosta. Oppii sitten viimeistään koulussa.

Itse opin ekalla ja hyvin olen ehtinyt kaikenlaista lukea sen jälkeen.

T. Ope

Vierailija
15/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys vielä, aina on ollut jokaisen luokalla joku, useampikin, joka ei ole osannut lukea!

16/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti vain noin 5% lapsista osaa lukea sujuvasti jo koulun alkaessa, ei siis hätää Ap.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen oppi lukemaan 4-vuotiaana. Toista, nyt eskarilaista ei niin kiinnosta. Oppii sitten viimeistään koulussa.

Itse opin ekalla ja hyvin olen ehtinyt kaikenlaista lukea sen jälkeen.

T. Ope

Missäköhän tätäkin kysyttiin, tulikohan väärään ketjuun?

Vierailija
18/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oppi lukemaan koulussa ja hitaasti oppikin. On just väitellyt tohtori.

Vierailija
19/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tilastollisesti vain noin 5% lapsista osaa lukea sujuvasti jo koulun alkaessa, ei siis hätää Ap.

Niin mutta tässä kysyttiin av-laisten lasten lukemisesta. Heistä noin 95% osaa lukea kouluun mennessä.

Vierailija
20/31 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään poika vielä lue. Tuntee toki kirjaimet ja lyhyitä sanoja hahmottaa (äiti, isi, hei, oman nimensä jne.). Laskea osaa jo kertotaulujakin, joten en ole oppimiskyvystä huolissani. Itsellä on vähän huono omatunto, että olisiko pitänyt "opettaa". En kuitenkaan ole halunnut painostaa ja kun itse osasin lukea sujuvasti kouluun mennessä, opin menemään aina siitä mistä aita oli matalin. Eli kun ei tarvinnut opetella koulussa ensimmäisellä luokalla "mitään", niin opin sellaiseen lusmuiluasenteen, mistä on ollut minulle haittaa elämässä. Tosin kyllä kai ne nykyään antavat lisätehtäviä ynm. (toivon ainakin näin), silloin 80-luvulla ei otettu millään tavalla huomioon asiaa.