Selittäkää mulle miespuolisen työkaverin käytös?
Olen niin kyllästynyt kollegani käytökseen, joka toinen päivä hän on oikein mielinkielin (tulee mm.pyytämään lounaalle ja kahville yms.) ja joka toinen päivä käyttäytyy kun vihaisi mua koko sydämestään. Välillä pitää esimerkiksi ovea auki vaan minulle ja välillä suurinpiirtein läimäsee oven mun naamalle. Tätä on nyt jatkunut jo useamman kuukauden. Koskaan ei voi etukäteen tietää milläköhän tuulella herra mahtaa taas olla ja tämä on todella rasittavaa. Välillä on tietty pidempiäkin mukavia jaksoja yms. Mikä ihme tollaista ihmistä oikein vaivaa?!? Itse olen tasaisen mukava ja ystävällinen kaikille työkavereilleni.
Kommentit (29)
Omissa ajatuksissaan, miettii tärkeitä juttuja, ei silloin huomaa ulkomaailmaa.
Mulla on tuollainen tuttava, ei töissä, mutta yhteisessä harrastuspiirissä.
Ihmettelin aikani kunnes tajusin, että käytös vaihtelee sen mukaan, kuka on näkemässä ja/tai kenen seurassa olen.
Yritti siis tehdä vaikutusta tiettyihin ihmisiin tietyllä käytöksellä.
Vedin itse pelin poikki eli lopetin käytännössä hänelle puhumisen ja kohteliaisuuksien vastaanottamisen. Tervehdin ja hoidan muut pakolliset asiat asiallisesti, mutta muuten ko. henkilö on mulle täysin ilmaa.
Mä olen varmaan tuollainen. IHan syystä että omat mielialani on niin vaihtelevia, ja silloin kun on paska päivä, en edes huomaa muita ihmisiä ja siksi en tule olleeksi niille kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Omissa ajatuksissaan, miettii tärkeitä juttuja, ei silloin huomaa ulkomaailmaa.
Toisena aamuna hän tulee iloisena tervehtimään ja toisena ei katso minuun päinkään. En todellakaan pysty ymmärtämään häntä. Olis edes jompaa kumpaa kokoajan. Olen välillä miettinyt, että olisko hän ihastunut, mutta en näe mitään syytä sille miksi pitäisi sitten olla välillä niin ilkeä, mun käsityksen mukaan ihastuneet ihmiset ei käyttäydy niin..
Ap
Mitä hän on sanonut, kun olette asiasta puhuneet?
Vierailija kirjoitti:
Emme ole puhuneet asiasta kun vaikea sitä on toiselle mennä sanomaan, että mitä ihmettä oikein meinaat. Ja tämä käytös kohdistuu siis vaan minuun, muille kollegoille hän on ystävällinen niinäkin päivinä jolloin hän on minulle v-mäinen. Muille hän siis on tasaisen ystävällinen.
Ap
Oma mieheni on tuollainen tuuliviiri (oltiin joskus työkavereitakin). Olen jo oppinut tulkitsemaan hänen ilmeensä niin, että tiedän, mitä odottaa.
Hyvinkin saattaa olla narsisti. Sinuna tarkkailisin vielä muita merkkejä. Kannattaa olla normi ystävällinen (niinkuin olet ollutkin) mutta älä rupee mielistelemään mukana.
Tai sitten kyseinen ihminen on vaan idiootti, joka haluaa tehdä elämästäsi vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole puhuneet asiasta kun vaikea sitä on toiselle mennä sanomaan, että mitä ihmettä oikein meinaat. Ja tämä käytös kohdistuu siis vaan minuun, muille kollegoille hän on ystävällinen niinäkin päivinä jolloin hän on minulle v-mäinen. Muille hän siis on tasaisen ystävällinen.
Ap
Ai. Itse olen aina ollut työpaikoissa joissa voi aikuisten kesken puhua asioista ihan suoraan niiden oikeilla nimillä. Aloittasin jopa niin kevyesti huumorilla, että mitä vittua sinä oikein meinaat.
Minulla ollut samanlaisia kokemuksia naispuolisesta kollegesta. Välillä isojakin mielialavaihteluja. Sellasta se on.
-mies-
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut samanlaisia kokemuksia naispuolisesta kollegesta. Välillä isojakin mielialavaihteluja. Sellasta se on.
-mies-
Mun mielestä se on todella epäkohteliasta kun meidän on kuitenkin pakko olla päivittäin tekemisissä. Koskaan ei tiedä millä tuulella aamulla tulee ja sellainen tyly käytös tuntuu ikävältä. Varsinkin kun se kohdistuu vaan muhun. Myös yliystävällinen käytös kohdistuu vaan muhun, muiden kanssa käyttäytyy aina normaalisti. Jos olisikin pahalla päällä yleisesti ja selittelisi joskus, että on huono päivä tms., niin se olisi normaalia käytöstä. Mutta kun kiukuttelee vaan mulle. Ja välillä sitten taas tuo jotain pullaa tms. kahvihuoneesta ilman mitään varsinaista syytä. Välillä vaikuttaa todella ilahtuneelta mut nähdessään ja välillä katselee seiniä kun törmäämme..
Ap
Kysy häneltä. Ei sinun tarvitse olla jonkun toistuvan pahansuopuuden kohde tämän tästä. Tai puhu esimiehelle tilanteesta.
Ikävä sanoa, mutta voihan olla niinkin päin että jostain syystä ärsytät häntä.
Siitä dissaava käytös.
Sitten huonon omantunnon siivittämänä yrittää tätä käytöstään hyvittää viemällä lounaalle tms, mutta jokin kommunikaatiossanne tökkii taas, ja seuraa jälleen jakso jolloin välttelee kanssakäymistä.
Häpeäkseni joudun tunnustamaan että käyttäytymismalli on itselleni liiankin tuttu.
Vaimo antoi/ei antanut. Sun kuuluu antaa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä dissaava käytös.Sitten huonon omantunnon siivittämänä yrittää tätä käytöstään hyvittää viemällä lounaalle tms, mutta jokin kommunikaatiossanne tökkii taas, ja seuraa jälleen jakso jolloin välttelee kanssakäymistä.
Häpeäkseni joudun tunnustamaan että käyttäytymismalli on itselleni liiankin tuttu.
Tätäkin olen miettinyt. Mutta itse en ainakaan tuppautuisi jatkuvalla syötöllä ihmisen seuraan, joka minua ärsyttää.. Hän myös aina nauraa jutuilleni sillon kun hänellä on hyvä päivä. Välillä olen myös koittanut pysyä hänestä kaukana, kun olen ajatellut, että en halua väkisin olla kenenkään seurassa, jos seura ei miellytä. Tällöin hän tulee sitten oikein varta vasten hakemaan minua milloin mihinkin.. Meidän ei siis ole pakko viettää aikaa yhdessä, mutta jostain syystä hän aina vaan hakeutuu seuraani.Ja sitten yhtäkkiä käyttäytyykin niin kun vihaisi minua..En vaan ota selvää. Olen itseasiassa joskus jokunen kuukausi sitten yrittänyt puhua asiasta hänen kanssaan, mutta hän vaan sanoi, etten ärsytä häntä, kun sitä häneltä kyselin..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä dissaava käytös.Sitten huonon omantunnon siivittämänä yrittää tätä käytöstään hyvittää viemällä lounaalle tms, mutta jokin kommunikaatiossanne tökkii taas, ja seuraa jälleen jakso jolloin välttelee kanssakäymistä.
Tätäkin olen miettinyt. Mutta itse en ainakaan tuppautuisi jatkuvalla syötöllä ihmisen seuraan, joka minua ärsyttää.. Hän myös aina nauraa jutuilleni sillon kun hänellä on hyvä päivä. Välillä olen myös koittanut pysyä hänestä kaukana, kun olen ajatellut, että en halua väkisin olla kenenkään seurassa, jos seura ei miellytä. Tällöin hän tulee sitten oikein varta vasten hakemaan minua milloin mihinkin.. Meidän ei siis ole pakko viettää aikaa yhdessä, mutta jostain syystä hän aina vaan hakeutuu seuraani.Ja sitten yhtäkkiä käyttäytyykin niin kun vihaisi minua..En vaan ota selvää. Olen itseasiassa joskus jokunen kuukausi sitten yrittänyt puhua asiasta hänen kanssaan, mutta hän vaan sanoi, etten ärsytä häntä, kun sitä häneltä kyselin..
Ap
Vaikka kukapa sitä nyt toiselle kehtaisi suoraan sanoa, että kyllä olet ärsyttävä ihminen..
Ap
Onko tässä ap:n mielestä kollegan sukupuolella väliä? Yritätkö saada tästä väännettyä työpaikkaromanssikuvion? Vai mitä häh?
Mielisairas hiippari, manipuloiva... kirjoitti:
Hyvinkin saattaa olla narsisti. Sinuna tarkkailisin vielä muita merkkejä. Kannattaa olla normi ystävällinen (niinkuin olet ollutkin) mutta älä rupee mielistelemään mukana.
Tai sitten kyseinen ihminen on vaan idiootti, joka haluaa tehdä elämästäsi vaikeaa
Nyt uudestaan katsomaan niitä narsistidiagnoosin kriteereitä. VMP. Tuossa aloituksessa ei ollut vielä mitään juuri narsistiin viittaavaa. Moneen muuhun häiriöön sopisi paljon paremmin.
Epävakaa/ mielialavaihteluinen, joka salaa ihastunut.