Voiko kuukuppia käyttää ns varmuudenvuoksi?
Eli pari päivää ennen kuukautisten alkua? Varmistuksena. Vai onko haitallista? Tilasin juuri omani ja nyt tuli mieleen.
Entä miten se puhdistetaan?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän. Pesen sen neljästi päivässä hajustamattomalla saippualla tai tiskiaineella ja keitän kerran päivässä.
Osaatko suositella mikä olisi hyvä saippua?
Voi. Jos kierto on säännöllinen, en välttämätttä käyttäisi paria päivää ennen ihan vaan mukavuuussyistä, mutta ei siitä haittaa pitäisi olla :)
En kyllä itse ikinä pitäisi. On niin kivuliasta saada ulos, niin en pystyisi ilman menkkoja.
Voi. Kuppi ei tunnu oikein laitettuna ollenkaan, itse välillä unohdan että kuukautisen edes on (kun ekat kivuliaat päivät ovat ohi). Pois ottaminen ei satu.
Itse pidän kuppia niin kauan että vuoto loppuu kokonaan.
Olen laittanut kupin paikoilleen, kun menkat ovat olleet alkamassa, mutten ole jaksanut kytätä koko ajan vessan vieressä tarkkaa alkamishetkeä. Illalla sitten kyllä viimeistään huomaa kuppia poistaessa ja pestessä, joko menkat ovat alkaneet :D
Voi käyttää huoletta, mutta älä nyt vaan mee sitä millään tiskiaineella pesemään! Pesuaineen pitää olla hellävaraista ja pH:n hapan, ettei se sotke emättimen bakteeritasapainoa. Mä ostin ihan Lunetten omaa pesuainetta, pääsi helpoimmalla. Kuppi desinfioidaan kuukautisten jälkeen, ei kerran päivässä. Kyllä sen kupin mukana tulee sit käyttöohjeet.
Minä käytän. Pesen sen neljästi päivässä hajustamattomalla saippualla tai tiskiaineella ja keitän kerran päivässä.