Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v imetysketjuun jatkokysymys: mitä jos 2v:n ainoa ravinto on äidinmaito?

Vierailija
06.08.2016 |

Minulla siis ystävä jonka 2v lapsi ei kyläilyjen aikana syö mitään, käy vain kokoajan rinnalla, esim muutaman tunnin vierailun aikana 15 kertaa. Ymmärrän että osittaisimetys ikätasoisen ruoan ohessa suositus, mutta mitä jos 90% ravinnosta on äidinmaitoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapsen ainoa ravinto ole äidinmaito vai onko äitinsä niin sanonut? 2-vuotiaat juo yleensä noin 5 dl maitoa päivässä.

Vierailija
2/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mitä syö kotona? 2-vuotias ei viihdy yleensä rinnalla enää tyydyttääkseen nälkäänsä. Isompi lapsi hakee äidistä (rinnasta) lohtua, turvaa, läheisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo tarkoita että äidinmaito olisi lapsen ainoa ravinto.

Mutta otsikkoon vastaten, jos lapsi ei 2-vuotiaana saa muuta ravintoa kuin äidinmaito, voi tulla vakaviakin puutostiloja. Kyllä sillä hengissä pysyy, mutta ihan kaikkea tarvitsemaansa ei tuon ikäinen enää pelkästään äidinmaidosta voi saada. Jo n. puolivuotiaan tulee saada muutakin ravintoa kuin äidinmaitoa.

Toki se imetys silti hyvästä on vielä tuonkin ikäiselle muun ravinnon ohella, itse imetän juuri 1,5- vuotiasta.

Vierailija
4/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä ei ole aiemman ketjun ap, mutta tää on mielenkiintoinen kysymys. T. Se toinen ap

Vierailija
5/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mitä muuta niin tärkeätä 2-vuotias saa tissistä kuin läheisyyttä? Ja sitä kun normaali äiti osaa antaa lapselleen ihan ilman sitä tissiäkin.

Vierailija
6/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa mitä muuta niin tärkeätä 2-vuotias saa tissistä kuin läheisyyttä? Ja sitä kun normaali äiti osaa antaa lapselleen ihan ilman sitä tissiäkin.

No vaikka taudinaiheuttajien vasta-aineita. Oma 2-vuotiaani ei ole ole ollut paria silmätulehdusta lukuunottamatta sairaana päivääkään, vaikka isompi sisarus tuo eskarista kerran kuukaudessa flunssan, oksennustaudin tms. mukanaan.

Vierailija
7/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ajattelet, että 2-vuotiasta imettävät äidit ovat jotenkin epänormaaleja?

Vierailija
8/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ketjun häirikkö taisi perustaa uuden ketjun.

Vierailija
9/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän siitä että kyseinen äiti kertonut ettei lapselle kelpaa kun maito. Illalla saa laihaa puuroa/velliä, muuten menee äidinmaidolla. Toinen ystävämme oli ollut viikonlopun mökillä tämän perheen kanssa niin 2v ei siis mitään "normaalia" ruokaa syönyt palastakaan. Kylässäkin meille vaikka olisi lapsiystävällistä ruokaa (mitä myös oma juuri 1v täyttänyt syö), niin ei edes maista.

Jotenkin vaan tuo että juoksee kokoajan ottamassa pientä huikkaa tissistä tuntuu itsestä oudolta. Kun eihän nyt muutenkaan suositella napostelua. Ymmärrän että perheet on erilaisia mutta meillä on aina ollut ruoka-ajat. Oma 1v siis osittaisimetyksellä joka tarkoittaa lähinnä aamu- ja iltaimetystä ja päivisin ruoan jälkeen vähän maitoa päälle. En nyt tarkoita tässä hehkuttaa meidän perheen ainoaa oikeaa tapaa mutta tuntuu tuollainen "show" rasittavalta.

Tämä kyseinen 2v kaivaa tissin itse esiin, kohta juoksee takaisin leikkeihin. Tuosta toisesta 2v-ketjusta tuli vaan tämä mieleen kun jotkut siellä alkoi puhua hihhuleista, mihin kategoriaan en tavanomaista osittaisimettäjää itse laittaisi mutta tuli tämä ystävä mieleen...

-Tämän ketjun ap

Vierailija
10/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa, joka on hyvä ravinto lapselle, parempi kuin lehmän maito. Esim. sairaana ollessa rintamaito on lapselle todella hyvä ja ravinnepitoinen juoma. Tutkimusten mukaan ihmisen luonnollinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta. Mä oon lueskellut kaikenlaisia tutkimuksia pitkän imetyksen eduista, ja kyllä näyttäisi siltä, että sillä on etuja lapsen kehitykselle sekä terveyden että neurologisen ja motorisen kehityksen kannalta. Viimeksi törmäsin tähän juttuun: https://www.instagram.com/p/BIsSO-uBoyI/ Tuo on nyt valitettavasti vain instagram-linkki, en pikaisella etsimisellä löytänyt kyseistä postausta. Linkitän tähän kuitenkin esittelytekstin tuosta lääkäristä, joka linkissä olevan tekstin on kirjoittanut: http://www.drghaheri.com/about/

-

Mun mielestä hirveä ongelma tällaisessa keskustelussa on se, että vastapuoli on hirveän takajaloillaan siitä, että muut imettävät lapsiaan ja kutsuvat sitä esim. epänormaaliksi tai sairaaksi. He eivät ole kiinnostuneet tutkimustiedosta. Jos olisivat, he etsisivät sitä itse, eivätkä vuodattaisia omia ennakkoluulojaan ilmoille. Mä voin nyt kuitenkin tähän loppuun kirjoittaa, että en ole vielä törmännyt sellaiseen asiantuntijan tekstiin tai tieteelliseen tutkimukseen, jossa kerrottaisiin, että pitkästä imetyksestä on haittaa tai että se ei kannata. En ole koskaan nähneet, että vaikkapa THL:n tai lastenpsykiatrian asiantuntijat ilmaisisivat huolensa siitä, että joku imettää pitkään. Toivoisinkin, että nämä epänormaalista ja sairaasta puhujat hekin yrittäisivät tuoda jonkinlaisia perusteita väitteilleen. Kiitos.

Vierailija
11/11 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mikä tuossa huolestuttaa on hampaiden reikiintyminen, vai oliko se niin, ettei äidinmaito aiheuta happohyökkäystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi