Kauhea stressi ja laihdun vaan :(
Mulla on tällä hetkellä aika vaikeaa ja reagoin stressiin menettämällä ruokahaluni. Olen muutenkin pienikokoinen ja nyt olen laihtunut jo 4 kiloa. Vaatteet roikkuu päällä ja ystävät huomauttelevat laihtumisestani.
Mitä ihmettä tässä voi tehdä :( Yritän syödä väkisin, mutta ruoka ei vaan mene alas.
Kommentit (4)
Kiitos vastauksestasi. Valitettavasti stressiä en pysty mitenkään poistamaan, liittyy ihmissuhteisiin :(
Ap
Syö joko a) hyvin energiapitoista ( suklaa) ja tai b) helposti laskevaa (marjakeitto itselle sellainen) . älä mieti liikaa terveellisyyttä, kunhan syöt minkä voit. Proteiini säilöö lihaskudosta mutta sulaa hitaasti ja tekee kylläiseksi, ehkä voit nauttia sitä enemmän kunhan pahin on ohi? Halit ja tsemppiä,mulle myös käynyt tuo joskus ja ei tosiaan naurattanut kun kuihtunutta mieltä ankeutti entisestään kuihtunut olemus. Mutta ohi meni sekin,nyt vaan vähän aikaa sinnittelet.
Syö minkä voit äläkä ota lisästressiä syömisestä. Mulla oli kanssa kerran sellainen elämänvaihe, jolloin oli kova stressi ja tuntui siltä etten saanut suupalaakaan alas. Laihduin monta kiloa ja se tosiaan masensi vielä lisää ihan itsessään. Siitäkin tuli ahdistunut olo, kun huolestunut lähipiiri alkoi sitten (omasta mielestäni) vahdata syömisiäni, vaikka hyväähän he vain tarkoittivat.
Pystyisitkö syömään jotain helposti syötävää (salaatteja, puuroa, hedelmiä yms.) tai sitten energiapitoisia herkkuja (jäätelöä?) vaikka televisiota katsellessa? Silloin ei ehkä stressi olisi niin päällä, jos kykenisit uppoutumaan johonkin muuhun, ja saisit samalla syötyä puolivahingossa vähän enemmänkin? :)
Toivottavasti asiat paranevat pian elämässäsi <3
Näissä syömisasioissa, oli kyse yli- tai alipainosta tai muuten vääränlaisesta syömisestä, paras lähestymistapa lienee aina sama: syihin puuttumalla saa parempia tuloksia aikaan kuin yrittämällä vaikuttaa pelkkään käytökseen. Pitkään jatkuva tauoton stressi aiheuttaa muitakin terveyshaittoja, joten se on se kohta, johon pitäisi saada muutos.
Totta kai voi yrittää näitä täydennysravintojuomia, joita saa ostettua ainakin apteekista.