Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vaatimukseni parinvalintaan epärealistiset/liian tiukat?

06.08.2016 |

Hei! Haluaisin tietää erityisesti palstan naisilta, että mitä mieltä he ovat omista kriteereistäni/vaatimuksistani/toiveistani parinvalintaan. Olen siis vähän päälle 20-vuotias mies, ja toisinaan "stalkkaillut" deittisivustoilla (ts. kurkannut "tarjonnan", ja katsonut löytyykö deittisivustoilta kriteerini täyttäviä vastakkaisen sukupuolen edustajia). Sinkkuna olen ollut useamman vuoden osittain omasta tahdostani (kiireet, ym.) ja omasta viitsimättömyydestäni. Uskon enemmän siihen, että "se oikea" löytyy parhaiten sen suuremmin etsimättä.

Jos vain millään viitsitte, niin kertokaa samalla myös omat vaatimuksenne miehen valintaan, ja mielellään myös pieni esittely itsestänne (millainen ihminen olette). Olisi kiva tietää erityisesti, mitä ikäiseni naiset odottavat samanikäisiltä miehiltä. Ymmärrän, että kaikilla ihmisillä on oma makunsa, mutta kiinnostaisi tietää, onko olemassa mitään yleistettävissä olevia vaatimuksia.

Syynä Vauvapalstailuun on ihan puhtaasti se, että yritän ymmärtää enemmän naisten ajattelumaailmasta. Toinen syy on tietysti ihan puhtaasti palstan huumoriarvo. Trollailemaan en ole kuitenkaan tullut.

Itsestäni lyhyesti:
- Korkeakouluopiskelija, jolla tavoitteet selkeästi tiedossa. Draivia siis löytyy
- Töissä kesät ja toisinaan opiskelun ohessa
- Taloudelliset asiat hyvin kunnossa
- Jossain määrin sporttinen, lenkkeilen ja käyn salilla
- Melko hyvä yleissivistyksen taso, joskaan en seuraa juuri ollenkaan populaarikulttuuria
- Analyyttinen ja järjestelmällinen, en yleisesti kovin sosiaalinen (introvertti)
- Huumorintajuinen
- Realisti (joku toinen saattaisi sanoa kyyniseksi)
- Tupakoin, vapaina viikonloppuina maistuu jokunen olut/viiniä/jotain.
- Irtosuhteet eivät ole juttuni

Parinvalinnan kriteerit:
- Viehättävä ulkonäkö. Tärkein kriteeri on viehättävät kasvonpiirteet
- "Normaali" paino; saa olla laiha tai naiselliset muodot
- Ikä 18-27
- Älykkyys
- Huumorintajuinen
- Määrätietoinen (ei ns. "taivaanrannan maalari")
- Taloudellisesti toimeentuleva (ei velkakierteessä tm.)
- Ei päihdeongelmaa
- Ei lapsia
- Plussaa jos on kissa tai kaksi (kissaihmiset kokemukseni mukaan mukavia) : )
- Jne.

Kuten aiemmin kerroin, olen tarkkaillut tarjontaa deittisivustoilla. Listaan asioita, joiden perusteella poissuljen ehdokkaan välittömästi:
- Liiallinen idealismi tai "hippimäinen elämäntyyli" (En pidä idealisteista maailmanparantajista, enkä halua loppuelämääni kuulla että pakuritee parantaa kaikki ongelmani).
- Viisi koiraa/jänistä/gerbiiliä/ponia eikä riitä (pidän eläimistä, mutta liika on liikaa).
- Deittiprofiilissa lukee "pelkään miehiä", "olen kokenut kovia", "olen rikki" tai "olen juuri eronnut". (Kuulostaa ehkä ilkeältä, mutta "rikkinäisen" ihmisen kanssa on vaikea muodostaa toimivaa parisuhdetta. Jonkin verran kokemusta niistä).
- TeiniX pissis ulkonäkö. Liikaa meikkiä. Duckface. Liiallinen "heruttaminen" (Joo, mukavaa että löytyy rinnat, olisi silti kiva että profiilikuvassa näkyisi jotain muutakin...)
- Liiallinen liikunnallisuus (7x viikossa salilla ja lenkillä on itselleni vähän liikaa).
- Tajuttoman surkea kielitaito esittelytekstissä. (Ehkä olen kusipää, mutta ei anna kovin vaikuttavaa kuvaa ihmisen älykkyydestä).
- Ei mitään esittelytekstiä. (Olisi kiva tietää jotain lisää..)
- Esittelyteksti on kuin 15-vuotiaan TeiniX-pissiksen kirjoittama. (Tyyliin "Oon tämmönen ilone.. xDxD...")
- Liikaa lävistyksiä ("Tunnelikorvakorut", hyi).
- Kuvaton profiili

Noin. Tulipas sekava riipustus. Lisääkin toivomuksia/vaatimuksia/kriteereitä varmasti löytyisi, mutta tuli jo melko pitkä aloitus. Valmistaudun, että haukutte minut maanrakoon. Mielipiteitä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valokuva itsestäsi, niin voin kertoa. Muuten koko keskustelu on hyödytöntä.

-m

Vierailija
2/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit löytää sopivan kumppanin sieltä koulusta tai työelämästä. Suosittelen myös kysymään kavereilta tuntevatko he hyviä sinkkunaisia. Netissä on todella paljon "huonoja" ehdokkaita puolin ja toisin! Mielestäni sinulla on hyvä tuo lista. Tiedät mitä haluat ja et halua mutta netistä on vaikea löytää järkevää seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, että kuva auttaisi määrittämään "tasoni" markkinoilla. Pidän kuitenkin mielelläni kiinni siitä vähästä anonymiteetista, jota nykyään pystyy ylläpitämään. Täten en valitettavasti kuvaa tule toimittamaan.

Ulkonäön kuvailukin lienee turhaa, sillä ei siitä paljon pysty loppujen lopuksi päättelemään.

Vierailija
4/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät vaatimukset ja ihan hyvältä tyypiltä vaikutat itsekin. Luulisi tärppäävän :

Vierailija
5/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit vaatimukset. Kuulostat ihan fiksulta nuorelta mieheltä, eiköhän joku ihana nainen sinulle löydy!

Vierailija
6/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vaatimustesi realistisuus tai epärealistisuus ei riipu sinun ulkonäöstäsi tai koulutuksesti, eikä siitä, millaisia naiset yleensä ovat. Se riippuu vain ja ainaoastaan siitä, miten ajattelet kysymyksestä "entä jos nämä kriteerit ei täyty enkä löydä ketään?"

Jos tämä kysymys aiheuttaa raivontunteita, epätoivoa, tai vaatimuksia siitä, että jonkun pitäisi muuttua (esimkiksi naisten pitäisi muuttua kriteeriedimukaisemmiksi tai kriteeriesimukaisempien naisten pitäisi kelpuuttaa sut nykyistä paremmin) vastaus on, että kriteerisi ovat epärealistiset.

Jos taas kysymys aiheuttaa vähäisen olankohautuksen ja ajatuksen siitä, ettei ole mikää nongelma olla yksinkään, kriteerisi ovat ihan realistisst.

**

Toinen asia on sitten, että kriteerisi ovat melko epämääräiset. "Älykkyys", "huumorintaju" ja jopa "taloudellinen toimeentulo" tarkoittavat eri ihmisille aivan eri asioita.

Vierailija
7/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lista on sitä luokkaa, että voit sitten yksinäisenä vanhuksena kertoa kissallesi olleesi tiukan periaatteen ihminen.

Kissa ymmärtää kyllä, onhan se sentään viisas eläin.

Vierailija
8/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tiukkojen kriteerien pitäminen mielekästä? Toki jokaisella on, ainakin tiedostamattomat vaatimukset, mutta eikö se ole vähän eri asia?

Vierailija
9/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, seuraa listaasi tai odota että rakastut? Voihan se olla ettei tosi rakkakauden tullessa kohdalle, mikään listasi kriteereistä pidä paikkansa? Ehkä? (toivottavasti). Tuntuu kylmältä ajatukselta kulkea lista taskussa etsimässä sitä oikeata.

Vierailija
10/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis oikeaa

Vierailija
11/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kohderyhmääsi, mutta tulin hiukan surulliseksi ajatellessani omaa nuoruuttani. Parikymppisenä täytin kaikki muut kriteerisi, paitsi kohdan yksi: viehättävät kasvonpiirteet. Minua ei lähestynyt kukaan. Koskaan. En ollut mitenkään hätkähdyttävä rumilus, vaan pikemminkin huomiota herättämätön. Kasvoni olivat pyöreät, vaikka ylipainoa ei ollutkaan.

Nyt keski-ikäisenä väitän näyttäväni paremmalta kuin valtaosa ikäisistäni. "Vauvanpyöreys" on kadonnut ja piirteet ovat tulleet paremmin esiin. Ryppyjäkään ei juuri ole. Mutta nuoruus kului yksin.

Vierailija
12/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit/realistiset vaatimukset.

13/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun vaatimustesi realistisuus tai epärealistisuus ei riipu sinun ulkonäöstäsi tai koulutuksesti, eikä siitä, millaisia naiset yleensä ovat. Se riippuu vain ja ainaoastaan siitä, miten ajattelet kysymyksestä "entä jos nämä kriteerit ei täyty enkä löydä ketään?"

Jos tämä kysymys aiheuttaa raivontunteita, epätoivoa, tai vaatimuksia siitä, että jonkun pitäisi muuttua (esimkiksi naisten pitäisi muuttua kriteeriedimukaisemmiksi tai kriteeriesimukaisempien naisten pitäisi kelpuuttaa sut nykyistä paremmin) vastaus on, että kriteerisi ovat epärealistiset.

Jos taas kysymys aiheuttaa vähäisen olankohautuksen ja ajatuksen siitä, ettei ole mikää nongelma olla yksinkään, kriteerisi ovat ihan realistisst.

**

Toinen asia on sitten, että kriteerisi ovat melko epämääräiset. "Älykkyys", "huumorintaju" ja jopa "taloudellinen toimeentulo" tarkoittavat eri ihmisille aivan eri asioita.

Kiitokset vastauksestasi! En koe, että minulla olisi mikään kiire kumppanin löytämisessä. Täten pidän ainakin itselleni tärkeimmistä kriteereistä kiinni, toki joustan niissä vähemmän tärkeissä tai merkityksellisissä.

Olet aivan oikeassa siinä, että älykkyyden, huumorintajun ja taloudellisen toimeentulon määritelmät riippuvat täysin ihmisestä. Älykkyydellä tarkoitan sitä, että kumppani tietäisi kutakuinkin saman verran tai enemmän "maailman menosta" kuin minä. Huumorintajulla tarkoitan, että samankaltaiset asiat saavat meidät nauramaan. Taloudellisella toimeentulolla hain sitä, että henkilö osaa käyttäytyä järkevästi raha-asioissa. Toisin sanoen ymmärtää, että x toimeentulolla voidaan ostaa x rahamäärällä. Tästä ylimenevä osa on maksettava takaisin, yleensä korkojen kera. (Ohimennen voisi sanoa, että maksuhäiriömerkintöjen suuresta määrästä johtuen voisin uskoa, että melko suuri osa ihmisistä ei ole sisäistänyt tätä).

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tiukkojen kriteerien pitäminen mielekästä? Toki jokaisella on, ainakin tiedostamattomat vaatimukset, mutta eikö se ole vähän eri asia?

Toki joustan minulle vähemmän merkitsevistä kriteereistä tarpeen tullen. Tärkeimmistä kriteereistä kuitenkin pidän kiinni. En esimerkiksi voisi ikinä kuvitella olevani parisuhteessa, jonka toisella osapuolella ei olisi minkään sortin huumorintajua. Listaamistani "kriteereistä" suuri osa oli enemmänkin toivomuksia, joita "ihannekumppanilla" toivon olevan.

Vierailija kirjoitti:

En kuulu kohderyhmääsi, mutta tulin hiukan surulliseksi ajatellessani omaa nuoruuttani. Parikymppisenä täytin kaikki muut kriteerisi, paitsi kohdan yksi: viehättävät kasvonpiirteet. Minua ei lähestynyt kukaan. Koskaan. En ollut mitenkään hätkähdyttävä rumilus, vaan pikemminkin huomiota herättämätön. Kasvoni olivat pyöreät, vaikka ylipainoa ei ollutkaan.

Nyt keski-ikäisenä väitän näyttäväni paremmalta kuin valtaosa ikäisistäni. "Vauvanpyöreys" on kadonnut ja piirteet ovat tulleet paremmin esiin. Ryppyjäkään ei juuri ole. Mutta nuoruus kului yksin.

Se mitä minä pidän viehättävänä, on vain oman aivokemiani tuotosta. Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät välttämättä pitäisi viehättävänä niitä kasvonpiirteitä, joita itse pidän viehättävinä. Joku saattaa pitää itseään epäviehättävänä, mutta voihan hyvin olla, että minä pidän kyseistä henkilöä erittäin viehättävänä.

Vierailija kirjoitti:

Noh, seuraa listaasi tai odota että rakastut? Voihan se olla ettei tosi rakkakauden tullessa kohdalle, mikään listasi kriteereistä pidä paikkansa? Ehkä? (toivottavasti). Tuntuu kylmältä ajatukselta kulkea lista taskussa etsimässä sitä oikeata.

En toki kulje lista taskussa etsimässä sitä oikeata, kunhan nyt tuli ensi kertaa elämässä vähän listattua, mitä pidän toivottavina asioina "ihannekumppanissa". Tosi rakkauden tullessa kohdalle voin silti vannoa, että osa listan kriteereistä/toivomuksista pitää varmasti paikkansa. Kuten aiemmin totesin, en esimerkiksi pystyisi olemaan huumorintajuttoman ihmisen kanssa parisuhteessa. En myöskään pystyisi olemaan liian pinnallisen ihmisen kanssa yhdessä, saati liian "vähän älyä" omaavan henkilön kanssa (kaikki pitäisi opettaa kädestä pitäen, tm.).

Vierailija kirjoitti:

Toi lista on sitä luokkaa, että voit sitten yksinäisenä vanhuksena kertoa kissallesi olleesi tiukan periaatteen ihminen.

Kissa ymmärtää kyllä, onhan se sentään viisas eläin.

Kiitos, naurahdin :)

14/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit löytää sopivan kumppanin sieltä koulusta tai työelämästä. Suosittelen myös kysymään kavereilta tuntevatko he hyviä sinkkunaisia. Netissä on todella paljon "huonoja" ehdokkaita puolin ja toisin! Mielestäni sinulla on hyvä tuo lista. Tiedät mitä haluat ja et halua mutta netistä on vaikea löytää järkevää seuraa.

Anteeksi, en huomannut aiemmin vastata tähän. Kiitos hyvistä pointeista.

Työympäristöstä en kuitenkaan viitsi kumppania valita, kaikki kun ovat raavaita karvaisia miehiä. En listannut sitä kriteereihini/toivomuksiini, mutta toivoisin ihannekumppanillani olevan vähemmän rintakarvoja kuin minulla... Joo, eli ei valitettavasti ole naisia alallani.

Opiskeluympäristö on tällä hetkellä paras vaihtoehto kumppanin löytämiseen, ja on toki mahdollista että sopiva kumppani tätä kautta löytyykin. Vähän silti kuumottaa ajatus kumppanin "hankkimiseen" niin tiiviistä ympäristöstä.

Vierailija
15/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksut kriteerit :) Jos sulla olisi listattuna kaiken maailman pikkujuttuja hiustenväristä ja vaatetyylistä lähtien, niin silloin tuskin olisi kauhean helppoa löytää sopiva kumppani, mutta ei nuo sun jutut vaikuta siltä että olisit tuomittu elämään loppuikäsi yksin.

Itselläni oli sinkkuaikoina aika samanlaiset standardit. Homma hyytyi tapailuvaiheeseen esim. tosikkomaisen ja melko tyhmän miehen kanssa, sekä itseään hurjasti säälivän, kotiinsa homehtuneen ja kaljasta turhan paljon tykkäävän miehen kanssa. En ole kedon kaunein kukka tai muutenkaan mikään eliittikumppani, mutta mun mielestä kellään ei ole velvollisuutta ottaa ketä tahansa. Jos kumppani vaikuttaa sietämättömältä jo tutustumisvaiheessa, niin itseään kunnioittava ihminen sanoutuu hommasta irti :)

Tsemppiä, pidä silmät auki, varmasti tutustut lupaaviin tyyppeihin! Mun oma nykyinen puoliso tuli vastaan silloin kun sitä vähiten osasin odottaa.

N25

Vierailija
16/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata stalkkailla, vaan ilmoitus sivustolle vaan. Mulla toimi paremmin, silloin kun nettideittailin, oma ilmo, johon naiset vastailivat, kuin se että itse vastailin naisten ilmoihiin (kukaan ei KOSKAAN vastannut takaisin?!?)

Deittipalstoilla on tasapainoisia ja hyvännäköisiä, kauniitakin naisia ja treffeillekin pääsee, kun satsaa ilmoon. Jos joku päivä jaksaisi, saattaisin laittaa joitain kantapään kautta opittuja vinkkejä ilmon tekoon.  

-Tupakointi kannattaa lopettaa heti

-kyyninen. Ehkei kannata ainakaan siihen deitti-ilmoon laittaa. Voi tuota kaksikymppisten miesten vakavuutta :( Mä pääsin kyynisyydestä tai oikeammin "kyynisyydestä" jo ennen 30 ikävuotta, pyri säkin samaan.

-et seuraa populaarikulttuuria. Ton maininta ilmossa voisi olla hyvä täky, koska siitä tulee sellainen (mitääh?)-tunne, joka voi saada naisen kyselemään. Toisaalta vähän liian epämääräinen. ns. korkeakulttuuriako sä sitten seuraat? Oleksä joku elitisti vai?

Kannattaa satsata myös kuvattomiin. Ne kauneimmat naiset, joiden kanssa olin treffeillä oli juuri kuvattomia. Oli ihan sokkotreffit, kuvia ei vaihdettu missään vaiheessa ennen treffejä. (Itsellä ei myöskään ilmoissa ollut koskaan kuvaa.)

Vierailija
17/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on iso nou-nou nykyaikaiselle, sporttiselta, itsestään huolta pitävälle naiselle.

Vierailija
18/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poika-parka! Älä nyt vain oikeasti kuvittele, että vauvapalsta antaa suoran yhteyden tavallisen, normaalijärkisen naisen ajatusmaailmaan. Täällä provotaan! Kärjistetään! Ymmärretään väärin! Vängätään ja riidellään! Et voisi olla enempää hukassa. Ethän voi edes tietää, minkä sukupuolen edustaja ja minkä ikäinen kommentteja tänne suoltaa. Entä jos vain vanhanaikaisesti deittailit ja tutustuisit ihan naamatusten naisiin?  

Vierailija
19/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa sun vaatimuksissa ole mitään ihmeellistä. Harmi kannaltasi, että noiden naisten perässä on noin 90% miehistä.

Vierailija
20/37 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaatimuslistoissa on se huono puoli, että harvoin täyttyy ne kaikki. Joten silloin pitää arvottaa ja laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Olen itse valmis antamaan paljon anteeksi, jos luonne ja persoona sopii sillä jos oikeasti haluaa viihtyä jonkun kanssa ja hänen kanssa on hauskaa, on tuo äärimmäisen tärkeää.

Itse en pysty olemaan esim.umpitylsien huumorintajuttomien ihmisten kanssa, he rupeavat masentamaan myös minua, eikä yksinpuhuminen muutenkaan ole hauskaa.

M

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan