Kommentit (9)

Vierailija

Aivan!! Itse ajattelen, että tietenkin 10-vuotiaat vielä leikkivät. Toki muut(kin) asiat alkavat jo pikkuhiljaa kiinnostamaan, mutta mikään kiire aikuistua / "teiniytyä" ei ole, sitä ehtii kyllä.

Vierailija

Itsekin pidän itsestäänselvyytenä että 10-vuotiaat leikkivät. Ainakin oman lasteni ja heidän kavereidensa kohdalla olen huomannut että vasta noin 12-vuotiaana into leikkiä alkaaa hiipua, mutta ei toki kaikkien kohdilla tuolloinkaan.

Vierailija

Meidän 10-vuotias poika leikkii aivan täysillä legoilla, niillä ukkeleilla.

Tosin kurjana juttuna selvästi vähän häpeää sitä. Häpeä on ehkä liian voimakas sana, mutta siis ei halua kavereiden tietävän että leikkii. Kaverit lähinnä pelaavat.

Vierailija

Minä olen 35+ vuotias mies ja vieläkin tekee mieli leikkiä. - Toki se on jossain määri erilaista kuin 10 vuotiaana, mutta leikkiä tai leikkimistä yhtä kaikki. - Mutta toki muutkin asiat ovat alkaneet kiinnostaa, mutta ei niin, että olisin ollut valmis lopettaaan leikkimsen kokonaan.  

Vierailija

Joo, olen hämmästynyt, kun olen kuullut, että koulun aloittaneelle lapselle ei enää muka voisi ostaa kotiinkaan kunnon pihavaatteita esim. toppahaalareita, kurahousuja yms. "lastenvaatteita"! Eikö muka saisi leikkiä enää pihaleikkejä?

Vierailija

", olen hämmästynyt, kun olen kuullut, että koulun aloittaneelle lapselle ei enää muka voisi ostaa kotiinkaan kunnon pihavaatteita esim. toppahaalareita, kurahousuja yms. "lastenvaatteita"! Eikö muka saisi leikkiä enää pihaleikkejä?" - Vaan mitä tuon ikäisen sitten olisi oikeus ja kohtuus tehdä?  Maleksia kauppakeskuksen käytävillä ja harrastaa shoppailua? Tapittaa tietokonetta? - Saako lapsi enää erehtyä, vai pitääkö jo paahtaa hikihatussa, että se (vanhempien) unelmien opiskelupaikka irtoaa, kun vanhmmat ovat, ehkä huomanneet, ettei riitäkkään se, että asuu "paremmalla" alueella, jotta oma kullan nuppu voi päästä oikeaan kouluun.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
", olen hämmästynyt, kun olen kuullut, että koulun aloittaneelle lapselle ei enää muka voisi ostaa kotiinkaan kunnon pihavaatteita esim. toppahaalareita, kurahousuja yms. "lastenvaatteita"! Eikö muka saisi leikkiä enää pihaleikkejä?" - Vaan mitä tuon ikäisen sitten olisi oikeus ja kohtuus tehdä?  Maleksia kauppakeskuksen käytävillä ja harrastaa shoppailua? Tapittaa tietokonetta? - Saako lapsi enää erehtyä, vai pitääkö jo paahtaa hikihatussa, että se (vanhempien) unelmien opiskelupaikka irtoaa, kun vanhmmat ovat, ehkä huomanneet, ettei riitäkkään se, että asuu "paremmalla" alueella, jotta oma kullan nuppu voi päästä oikeaan kouluun.  

Joskushan oli juttua siitä, että n. 130 cm koosta ylöspäin ei vaan löydy enää lapsille sopivia vaatteita... tyttöjen vaatteet on jotain pikkupimujen teinejä matkivia vaatteita eikä mitään kilttejä sisävaatteita tai kurahaalareita ei löydy.

Vierailija

"Joskushan oli juttua siitä, että n. 130 cm koosta ylöspäin ei vaan löydy enää lapsille sopivia vaatteita... tyttöjen vaatteet on jotain pikkupimujen teinejä matkivia vaatteita eikä mitään kilttejä sisävaatteita tai kurahaalareita ei löydy."

- Niin no. jos globaalisti ajattelee, niin moni suomalais-lapsi saa olla ulkoisesti (melko) pitkään vaatettuna lapseksi, eikä "pikkuaikuisesksi" - joka taas voi tarkoittaa kaikkea mahdollista; hyvin formaalista ja jäykästä koulupuvusta - pikku pimujen -tekisi mieleni sanoa. perverssiltä vaikuttaviin asuihin.  

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat