Vierailija

Hoivapalveluja tuottava yhtiö.
Lähihoitajan palkka? Onko työetuja? Plussat ja miinukset? Miten työterveyshuolto?
Mitä kokemuksia ylipäätään?

Sivut

Kommentit (306)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Maksaa alinta mahdollista palkkaa. Olen useista suunnista kuullut, että keikkalaisten palkat viipyy ja pitää olla tarkkana, että tunnit maksetaan. Hoitaa mahdollisimman pienellä porukalla. Mitenkään erityisen hyvää en ole kuullut ketjusta keneltäkään. Mutta voihan se olla, että huono kello kauas kuuluu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maksaa alinta mahdollista palkkaa. Olen useista suunnista kuullut, että keikkalaisten palkat viipyy ja pitää olla tarkkana, että tunnit maksetaan. Hoitaa mahdollisimman pienellä porukalla. Mitenkään erityisen hyvää en ole kuullut ketjusta keneltäkään. Mutta voihan se olla, että huono kello kauas kuuluu.

Mikä on tämä "alin mahdollinen palkka"? Itsekin olen kuullut huhuja, mutta haen nyt ihan kokemuksia. Esim. kiire työssä, ei tarpeeksi välineitä työntekoon (esim. ei pesuaineita vanhuksella koska onaiset eivät ole tuoneet), ei pääse ulkoilemaan .. sitä samaa se on kunnallakin.

Vierailija

G17 palkkaluokkaa maksaa. Henkilökuntamitoitus todella pieni, lisäksi siivoukset ja ruoanlaitot päälle. Jopa attendolla olen tykännyt olla enemmän, koska siellä tulee ruoka ulkopuolelta ja ei tarvitse aikaa käyttää perunoiden kuorimiseen ja makkarakeiton keittämiseen. Saa senkin ajan pukea hoidettavia tai vaikka pestä niitä vessanpönttöjä ja mopata lattioita.

Eli samat työt, kuin kunnallisella toki, mutta lisäksi siivoat, teet ruoat ja käyt kaupassa ostamassa ruokaa yms.

Näin ainakin niissä paikoissa, missä olen ollut.

Vierailija

Ei mitään hyvää sanottavaa. Palkka lähihoitajalle G17, lisät aina oudosti "unohtuneet". Palkat myöhässä. Minimihenkilöstöllä mennään, jatkuva vaihtuvuus, hoitajat tekevät kaiken. Ei ole siistijöitä, ei erikseen keittiöhenkilökuntaa. Huono/olematon työilmapiiri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
G17 palkkaluokkaa maksaa. Henkilökuntamitoitus todella pieni, lisäksi siivoukset ja ruoanlaitot päälle. Jopa attendolla olen tykännyt olla enemmän, koska siellä tulee ruoka ulkopuolelta ja ei tarvitse aikaa käyttää perunoiden kuorimiseen ja makkarakeiton keittämiseen. Saa senkin ajan pukea hoidettavia tai vaikka pestä niitä vessanpönttöjä ja mopata lattioita.

Eli samat työt, kuin kunnallisella toki, mutta lisäksi siivoat, teet ruoat ja käyt kaupassa ostamassa ruokaa yms.

Näin ainakin niissä paikoissa, missä olen ollut.

Ok. Mollin sivuilla Esperille haetaan myös keittiötyöntekijöitä, mutta kai ne vaihtelee toimipisteittäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pysyisin kauksna kaikista näistä yksityisistä hoivafirmoista jos olisin sinä.

Miksi?
Onko omakohtaisia kokemuksia?
Itse olen nyt kunnalla ja kyllä saa vaihtelevaa työtä tehdä sielläkin. Siivooja käy 1 x viikossa joten saa itsekin jynssätä lattioita vähän väliä yleisistä tiloista ja vanhusten vessoista.

Ruokaa ei onneksi tarvitse tehdä, mutta kaikki muu oheistyö sen kanssa pitää (tiskaus, kattaus, leivät, kahvit jne.) hoitaa itse samalla kun yrittää hoitaa 10-12 vanhusta.

Kauppapalvelu tuo vanhusten ostokset. Ulkoilemaan ei pääse löheskään kaikki edes joka viikko. Viriketoiminta lähes olematonta kun ei ehdi. Joskus onneksi ehtii :)

Vierailija

.. ja lisään vielä että Esperillä houkuttelee ainakin uusimpien Hoivakotien isot tilat jotka mahdollistaa asukkaiden hoidon ilman että on omat jalat täynnä mustelmia ja pitää miettiä miten päin pyörätuolin saa vessaan, että saa siirrettyä.. kunnalla joissain paikoissa ei ole edes omia vessoja, vaikka lakipykälien mukaan jokaisella tulisi olla se oma vessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äitini työskentelee yrityksessä ja itse olin siellä TET-harjoittelussa. Ihan normaali meininki.

Kerro lisää. Millaisia (kuinka pitkiä) työpäiviä äitisi tekee? Mitä kaikke työpäivään kuuluu? :)
Mitäs itse havainnoit TET - jaksolla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyisin kauksna kaikista näistä yksityisistä hoivafirmoista jos olisin sinä.

Miksi?
Onko omakohtaisia kokemuksia?
Itse olen nyt kunnalla ja kyllä saa vaihtelevaa työtä tehdä sielläkin. Siivooja käy 1 x viikossa joten saa itsekin jynssätä lattioita vähän väliä yleisistä tiloista ja vanhusten vessoista.

Ruokaa ei onneksi tarvitse tehdä, mutta kaikki muu oheistyö sen kanssa pitää (tiskaus, kattaus, leivät, kahvit jne.) hoitaa itse samalla kun yrittää hoitaa 10-12 vanhusta.

Kauppapalvelu tuo vanhusten ostokset. Ulkoilemaan ei pääse löheskään kaikki edes joka viikko. Viriketoiminta lähes olematonta kun ei ehdi. Joskus onneksi ehtii :)

Kunnallisella olen ja palkka parempi, työnkuvaan kuuluu vain ja sinoastaan hoidolliset tehtävät. Ei siis ruuanlaittoa ja siivoamista.
Muutaman kuukauden kokemus yksityisestä hoitokodista. Kaikki oli rahasta kiinni, joutui siivousräteillä pestä vanhuksia kun pesulaput loppu, jotkut ripulisotkut vaipassa olisi piyäny hoitaa pelkällä vessapaperilla (ei muuten onnistu). Vaipoissa säästettiin joten hautumia, hiivaa ja painehaavoja oli. Haavahoitotuotteet oli halvimmasta päästä. Työyhteisö oli huono, tappelua ihan mitättömistä asioista ( tyyliin kumpi on laiska, se joka ei illalla rullaa tukisiteet rullalle vai se joka ei tee sitä aamulla). Ulospäin piti näyttää niin hyvää profiilia vaikka hoidon taso oli ihan surkea. Salaatistakin piti säästä, yksi ruokalusikallinen per asukas/ateria.
Ei ikinä enää sanon minä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se konkreettisesti on jos palkkaluokka on G17?

Entäs lisien kanssa?

G17 1859,34 euroa/kk

Niin, entäs lisät?

Olen kyllä kuullut että voidaan maksaa G20 myös. Onko sulla työkokemusta kuinka paljon?

Vierailija

Nuo on noita firmoja, Esperi ja Attendo, joiden maksamat omat verot menee jonnekin veroparatiisiin caymansaarille, tulosta tehdään , vanhukset maksavat kalliin hinnan asumisestaan/hoivastaan, ja aina ei edes saa vastinetta rahoilleen. Työntekijät minimipalkalla  ja  pienellä henkilökuntamäärällä ahertavat,  työtä ei pysty tekemään niin hyvin kuin haluaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se konkreettisesti on jos palkkaluokka on G17?

Entäs lisien kanssa?

G17 1859,34 euroa/kk

Niin, entäs lisät?

Olen kyllä kuullut että voidaan maksaa G20 myös. Onko sulla työkokemusta kuinka paljon?

Lisätietoja tulee tehtyjen vuorojen mukaan, ei sitä voi sanoa suoraan paljonko se on.
En ole koskaan kuullut että G20 olisi maksettu kuin sairaanhoitajille.
Minulla on työkokemusta yli 10v, työskentelen kunnallisella ja palkka on 2334 euroa/kk.
Olen aktiivisesti mukana superin toiminnassa, joten tietoa on myös yksityisen sektorin toimista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat