Imetys askarruttaa.. neuvoja!?
Kirjotin jo tonne marraskuisten pinoon tän, mut jos näin saisin vastauksia paremmin...
Mistä voi tietää, että oma maito ei enää riitä? Poika on nyt reilun viikon ollu vähän omituinen syöntinsä kanssa. Syö tissistä, lopettaa, ja on ihan tyytyväinen vähän aikaa kunnes alkaa kitinä. Sitten oon yrittänu tarjota tissistä, kummastakin, mutta vaan kiemurtelee, ottaa tissin suuhun, laskee irti jne... Oon sitte kokeillu pullosta, ja siitä syö ihan rauhallisesti. Nyt poika on sitte juonu tissistä, ja melkein joka kerta vähän pullosta päälle, n. 60-100ml. >Te jotka ootte näitä jo kokeneet, ootteko tässä vaiheessa lopettaneet imetyksen, vai sinnikkäästi jatkaneet? Tuntuu vaan, että nyt koko elämä pyörii syöttämisen ympärillä... En haluais vielä imetystä kuitenkaan lopettaa. Painoahan pojalla ei oo kamalasti kertynyt, kiinteitäkin ajattelin jo alotella vaikka ens viikolla. Eli mitat oli 3kk neuvolassa 64,4cm, ja 6300g. Viikossa oli tullut painoa vaan 110g. Seuraava neuvola on 16.3.
Kiitos vastauksista!
Mulla on maitoa tullut alusta lähtien niin vähän että lisämaitoa on pitänyt antaa aina imetyksen jälkeen. Ensimmäiset kolme viikkoa viikkoa täysimetin varmaan 18h vuorokaudesta. Olin aika poikki ja ekassa neuvolassa paino ei ollut edes syntymäpainossa, joten lisämaitoa. Aluksi tuntui todella työläältä ensin imettää ja sitten lämmittää pullo ja syöttää, etenkin öisin. Ajattelin jo lopettaa koko imetyksen, mutta vauva oli niin pieni että ajattelin jos muutaman viikonkin jaksais. Kävi kuitenkin niin että hommaan tottui jo parissa viikossa, enkä edes muistanut että olin ajatellut imetyksen lopettamista. Lopulta imetin 5kk ja lopetin koska omaa maitoa tuli todella vähän, lääkärikin oli hämmästynyt kun kuuli kuinka paljon korviketta menee imetyksen lisäksi.
Mutta jos teillä on ollut vasta viikon ajan ongelmia niin kannattaa varmaan vaan koittaa sinnikkäästi imettää. saattaahan olla että vauvalla on vaikka tullut tiheänimunkausi ja yrittää lisätä maidon tuotantoa. Sehän ei tietenkään lisäänny jos antaa pullosta.
Mitä teetkin tsemppiä, kyllä se siitä menee =)
Tipy