Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva ammatti asperger -ihmiselle?

Vierailija
30.07.2016 |

Ehdottakaa. Olen luova ja taiteellinen,koulussa vahvat aineeni ovat fyke ja äidinkieli. En ole liikunnallinen, suorastaan kömpelys. Rakastan kaikenlaista käsillä tekemistä. Pidän myös tieteistä ja olen sellainen 8-9 oppilas koulussa. Sosiaaliset taidot lievästä Aspergerin syndroomasta huolimatta ihan ok, sen lisäksi minulla on ADD mikä hieman haittaa opiskelua, mutta ei mitenkään pahasti, jaksan keskittyä itseäni kiinnostaviin asioihin täysillä enkä tarvitse siihen mitään lääkitystä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaakyntylsää kirjoitti:

Ei Hennalla ole mitään aspergeria.

Ei me oikeat olla mitään ilkeitä.Sanon vain mitä muut aattelee ääneen.

Joskus en sitäkään,koska ei kiinnosta ihmisten elämä.Jos joku alkaa lähentyä,vetäydyn taaksepäin.Ihmettelen myös "julkkiksen" Saila Nygrenin aspergeria.Meillä ei ole tarvetta narsistien tapaan hakee kehuja ja huomiota.Otan kehutkin vittuiluna.Kuka aikuinen ihminen tarvii kehuja niinku koiranpentu.Innostun asioista max muutamaksi vuodeksi.Tiedän siihen mennessä jutusta kaiken.Saila on ihmeen kiinnostunut naisten alapään asioista.En tajua miksi,mua ei kiinnosta onko jonkun seksielämä hyvää vai huonoa.

Saila on todella tyypillinen assinainen. Ei steinia pidetään assina ja hän vasta seuramies olikin. Oikea vitsiniekka ja sosiaalisesti jopa lahjakas. Ei se että voi tehdä asioita julkisesti, mitenkään määrittele sitä onko assi vai ei. Vaikka kuinka moni julkkis on autismin kirjolla. Mm Maailman kauneimpiin naisiin kuulunut Daryl Hannah.

Vierailija
42/60 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataanpasvähän kirjoitti:

Joskus en sitäkään,koska ei kiinnosta ihmisten elämä.Jos joku alkaa lähentyä,vetäydyn taaksepäin.Ihmettelen myös "julkkiksen" Saila Nygrenin aspergeria.Meillä ei ole tarvetta narsistien tapaan hakee kehuja ja huomiota.Otan kehutkin vittuiluna.Kuka aikuinen ihminen tarvii kehuja niinku koiranpentu.Innostun asioista max muutamaksi vuodeksi.Tiedän siihen mennessä jutusta kaiken.Saila on ihmeen kiinnostunut naisten alapään asioista.En tajua miksi,mua ei kiinnosta onko jonkun seksielämä hyvää vai huonoa.

Saila on todella tyypillinen assinainen. Ei steinia pidetään assina ja hän vasta seuramies olikin. Oikea vitsiniekka ja sosiaalisesti jopa lahjakas. Ei se että voi tehdä asioita julkisesti, mitenkään määrittele sitä onko assi vai ei. Vaikka kuinka moni julkkis on autismin kirjolla. Mm Maailman kauneimpiin naisiin kuulunut Daryl Hannah.

Typo, tarkoitin Einsteinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvänsä. Mitä korkeammalla tasolla opiskelet, sitä enemmän sua ymmärretään. Amiksessa tullee lähinnä nyrkistä.

Vierailija
44/60 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyvänsä. Mitä korkeammalla tasolla opiskelet, sitä enemmän sua ymmärretään. Amiksessa tullee lähinnä nyrkistä.

Tämä!

Vierailija
45/60 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amiksessa tulee kaikille nyrkistä joiden äo on yli 100 ja poikkeaa junttimassasta.

Vierailija
46/60 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ihmisestä kiinni, mikä ammatti sopii, oli sitten asperger tai ei. Yleensä as-piirteinen ihminen nauttii työstä, koka liittyy hänen erityisiin mielenkiinnon kohteisiinsa. Lisäksi olisi hyvä, että työyhteisössä hyväksytään kaikenlaiset ihmiset osaksi työyhteisöä. Lukioon kannattaa mennä ihan vaan lisämietintäajan vuoksi.

Normaalia herkempi on, siksi hyvä selittää että on tämä ominaisuus, koska ihmiset kiusaavat myös ymmärtämättömyyden tähden ei pelkästään että olisivat ilkeitä tai yksinkertaisia.

Todella kun pitää jostain siihen jää.

Vierailija
47/60 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon kasvamaan vielä.

Vierailija
48/60 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikospoliisi. Echoes start as a cross in you...

Vierailija
49/60 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/60 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailija

Vierailija
51/60 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyke-vahvuudet. Lääkäri tai hoitsu.

Vierailija
52/60 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sailalla tuskin mitään aspergeria edes on. Epävakaa ja narsistinen päihdeongelmainen ja huomionkipeä akka joka verhoilee oman paskan käytöksensä sen piikkiin että on nepsy. 

Vierailija
53/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multimiljardööri, keksijä, entinen koulukiusattu, nero, yrittäjä, innovaattori.

Elon Musk, Amerikan kuningas.

Vierailija
54/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä joku muotoilija tai käsityöyrittäjä, jos mielenkiintosi viittaa siihen suuntaan. Toki vaikeaa päästä kunnon ansioille. Oleellinen kysymys on mikä on erikoismielenkiintosi kohde. 

Vierailija
55/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele siihen ammattiin, mihin haluat.

Outoa, että yrität määrittää itsesi autisminkirjon kautta. Se ei ole kuin osa sinua. 

Vierailija
56/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön alkoholisti

Vierailija
57/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Kiinnostaisiko sinua tehdä esimerkiksi tutkimusta? Siinä saisi uppoutua pitkiksi ajoiksi ja todella syvällisesti itseään kiinnostavaan aiheeseen. Tämänhän voi yhdistää esimerkiksi taidealoihin. Olen itse as-piirteinen ja tutkijan ammatti kiinnostaisi kovasti, haluaisin viettää loppuikäni kirjoja kahlaten ja havaintoja käsitellen :D

Tutkijan ammatti on myös yksi ammatti mikä minua kiinnostaa. En vain tiedä miten tutkijaksi kouluttaudutaan, vaatii varmaankin ainakin lukion. Neurologian ja mielenterveyden tutkiminen erityisesti kiinnostaisi

-Ap

Tutkijan ammatti on erittäin sopiva Aspergerille. Vastauksissasi osoitat myös tarvittavaa aloitteellisuutta, sosiaalisuutta, resilienssiä ja kielellistä kyvykkyyttä, että pärjäisit tutkijayhteisössä. 

Vierailija
58/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taide ominaisuuksien ja kykyjen puolesta sekä näissä piireissä tavallisesti ymmärretään ja hyväksytään ihmiset sellaisen kuin ovat.

Taidealaa itsekin olen harkinnut. Piirtäjä-graafikko kiinnostaisi siltä puolelta eniten,koulutustaan ei kestä älyttömän kauaan ja palkkakin on ihan semihyvä. Mutta onko sinne kuinka vaikea päästä? Itse ainakin olen ymmärtänyt että taidepuolelle on kova tunku ja taso on todella korkea. Vaikka olenkin hyvä piirtämään, niin en tiedä olenko kuitenkaan sitten tarpeeksi hyvä jotta pääsisin sisälle ja työllisyisinkin.

Jos oma erikoismielenkiintosi kohdistuu tähän, eli siis puuhailet vapaa-aikanakin mielelläsi tuntikausia näiden asioiden parissa. 

Vierailija
59/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taide ominaisuuksien ja kykyjen puolesta sekä näissä piireissä tavallisesti ymmärretään ja hyväksytään ihmiset sellaisen kuin ovat.

Taidealaa itsekin olen harkinnut. Piirtäjä-graafikko kiinnostaisi siltä puolelta eniten,koulutustaan ei kestä älyttömän kauaan ja palkkakin on ihan semihyvä. Mutta onko sinne kuinka vaikea päästä? Itse ainakin olen ymmärtänyt että taidepuolelle on kova tunku ja taso on todella korkea. Vaikka olenkin hyvä piirtämään, niin en tiedä olenko kuitenkaan sitten tarpeeksi hyvä jotta pääsisin sisälle ja työllisyisinkin.

Jos oma erikoismielenkiintosi kohdistuu tähän, eli siis puuhailet vapaa-aikanakin mielelläsi tuntikausia näiden asioiden parissa. 

Tuohon vielä lisäisin, että taidealalle ei kannata mennä ajatuksella: semihyvä palkka. Nämä ovat intohimoammatteja, jotka eivät yleensä ole kovin tuottoisia, jos laskee opettelemiseenkin menevät tunnit. Huiput voivat ansaita hyvin, mutta he ovat siihen mennessä harjoitelleet taitoaan vuosikausia. 

Vierailija
60/60 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide- ja musiikkipuolella ei pärjää ellei ole valmis tekemään pitkää päivää yksityisyrittäjänä. Itse olen asperger ja muusikko. Ei sovi heikkohermoisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä