Onko muita, joilla ei televisiota katsota lapsen hereillä ollessa?
Lapsi kaksi ja puoli vuotta, eikä olla lastenohjelmatarjontaa esitelty. Televisio on lapsen hereillä ollessa kokonaan kiinni. Tämä ei ole mikään periaatepäätös, vaan on vain tv:n katselu päivisin jäänyt, kun niin paljon puuhaa.
Sellaista olen pohtinut, että olisiko televisiolla iso merkitys suhteessa hyviin yöuniin? Muutaman tuttuni kodeissa tv koko ajan päällä, ja lapset eivät millään meinaa mennä nukkumaan, ja uneksivat sekä heräilevät paljon. Meillä lapsi aina nukkunut hyvin ja rauhallisesti.
Okei... eihän tämä ole mikään otatnta. :) Kunhan mietin. Kokemuksia.
Kommentit (8)
Vierailija:
Lapsi kaksi ja puoli vuotta, eikä olla lastenohjelmatarjontaa esitelty. Televisio on lapsen hereillä ollessa kokonaan kiinni. Tämä ei ole mikään periaatepäätös, vaan on vain tv:n katselu päivisin jäänyt, kun niin paljon puuhaa.Sellaista olen pohtinut, että olisiko televisiolla iso merkitys suhteessa hyviin yöuniin? Muutaman tuttuni kodeissa tv koko ajan päällä, ja lapset eivät millään meinaa mennä nukkumaan, ja uneksivat sekä heräilevät paljon. Meillä lapsi aina nukkunut hyvin ja rauhallisesti.
Okei... eihän tämä ole mikään otatnta. :) Kunhan mietin. Kokemuksia.
että panisi tv:n kiinni jossei todellakaan mitään katsottavaa tuu. Ennen lapsen syntymää olin vankasti sitä mieltä että turha katsominen pois jne.
Mutta kuinkas ollakkaan..ainahan se melkein on päällä.
Loukkasinko sinua jotenkin? Jos, niin anteeksi. :)
Vierailija:
Mistä näitä sikiää?
meillä ei ole ollenkaan telkkaria. Hyvin on pärjätty, vanhin lapsista
on jo 10 v. Katsovat joskus kavereilla jotain mutta kotiin ei ole ostettu.
pitäis kyllä opetella pitämään kiinni kun ei kukaan koko ajan katso.
Se toimii vaan sellaisena taustahälynä...
Ja sit se napsahtaa parina iltana päälle klo 21 kun lapset on tutimassa ja me halutaan katsoa leffa tms. Muulloin luetaan kirjoja miehen kanssa tai jutellaan, siis 20.30-22 kun ollaan kaksistaan enää hereillä.
Telkkari on turhaa taustahälyä, emme kestäisi jos sen ääni täyttäisi asunnon kaiken aikaa. Lapsista tulee jo itsestään ihan tarpeeksi ääntä :)
Meillä telkkari kiinni jos sitä kukaan ei oikeasti katso, yleensä nauhoitan ne ohjelmat jotka minua kiinnostavat ja jotka tulevan lasten hereilläoloaikaan. Lapset nyt 3 ja 5 ja katsovat kyllä lastenohjelmat.
Jatkuvasti auki oleva telkkari kyllä lisää varmasti lasten levottomuutta, huomasin sen meilläkin pari vuotta sitten kun tv oli auki kaiket illat. Meillä lapset nykyään itse sammuttavat telkun kun lastenohjelmat loppuvat.