Jätin vaunut 30min anopin rappukäytävään, saatiin sitten heippalappu!
Kävin nopeasti anopilta hakemassa vauvanvaatteita, vaunut eivät olleet tiellä ja max. 30 min olivat siinä. Heti alkoi joku idiootti vinkumaan heippalapussaan! Mikä ihmisiä nykyään vaivaa ?!?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Kai sullekin on ap ok että säilytän autoanikin vaan hetken siinä teidän omakotitalon pihassa? Käyn vaan teidän naapurilla enkä halua maksaa pysäköinnistä.
Idioottimainen esimerkki. Lol. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi jätit? Ethän voi etukäteen tietää milloin se tulipalo syttyy. Eikä se heippalapun jättäjä voi etukäteen tietää, kuinka moneksi viikoksi ne vaunut on siihen rappuun parkkeerattu.
Palomiehet vaihtoon jos eivät selviä lastenvaunuista.
Lastenvaunut ovat erittäin suuri palokuorma ja erittäin suuri uhka paloturvallisuudelle.
Minne ne lastenvaunut sitten pitää jättää jos ovat niin vaaralliset,riittääkö 100-200 metriä rakennuksista?
Suomi on hölmöläisten maa turhine ja älyttömine säädöksineen,tämä on yksi syy miksi kaikki työpaikat ym. häipyy Suomesta.
Tänä syksynä tuli taas uusi täysin älyvapaa säädös,kaikki jotka pyytää rapuja pitäis rekisteröityä joksikin ravustajaksi ja pitää vielä rekisteriä saalismääristään.
Kyllä niille lastenvaunuille riittää ihan niille osoitettu paikka. Pyörävarastokin käy. Palokaasut rappukäytävässä ovat hiukan vaarallisempi juttu, kuin palokaasut pyörävarastossa. Tosin tekstistäsi paistaa, että järjenkäyttö ei sinun kohdallasi ole sallittua...
Itsekkin ikäni okt asunut ja lapsia ole ja silti ihan uutisiakin seuraamalla voi sivistää itseään tuollaisista asioista... Ainahan se on riski jättää jotain kulkuväylille varsinkin kun ne on pelastusteitä!
Siskoani käskettiin siirtämään rattaat pois alaoven syvennyksestä tulipalovaaran vuoksi. Samassa kohtaa ketään ei sitten haitannut rollaattori joka oli yhdellä asukkaalla varan vuoksi samassa kohtaa eli omistaja ei koskaan käyttänyt niitä. On nyt jo kuollut. Oli sitten lisäksi lenkkilukolla kiinni patterissa.
Vierailija kirjoitti:
Kai sullekin on ap ok että säilytän autoanikin vaan hetken siinä teidän omakotitalon pihassa? Käyn vaan teidän naapurilla enkä halua maksaa pysäköinnistä.
Vai olisiko omakotitalon piha ylsityisalue vähän eri tavalla kuin kerrostalon rappukäytävä?
Miksi vertaat lastenvaunuja ja auton pysäköintiä?
Mitä jos omakotitalossa asunut ap oli vilpittömän tietämätön miten menetellä tuossa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Siskoani käskettiin siirtämään rattaat pois alaoven syvennyksestä tulipalovaaran vuoksi. Samassa kohtaa ketään ei sitten haitannut rollaattori joka oli yhdellä asukkaalla varan vuoksi samassa kohtaa eli omistaja ei koskaan käyttänyt niitä. On nyt jo kuollut. Oli sitten lisäksi lenkkilukolla kiinni patterissa.
Samalla tavalla se rollaattori on kielletty. Renkaat ja pehmusteet ovat niissäkin palokaasujen aiheuttajia, ja tiellä se rollaattorikin voi olla tulipalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vaunut ovat paloturvallisuusriski. Taloyhtiö rikkoo lakia jos sallii vaunut rappukäytävässä. Sinä teitväärin ja kehtaatkin vinkua heippalapusta. Mun rapussa olisit saanut sanoa hei hei vaunuillesi.
Olisitko tuikannut ne tuleen?.Suurin paloturvallisuusriski on tainnut olla nuo vaunujen polttamiset. En muista, mutta tuskin olisi uutisoitukaan, että vaunut olisivat milloinkaan oleellisesti haitanneet savusukeltajien työtä.
Mutta eipä näistä pelastusteille pysäköinneiden touhusta sanottu oikeastaan mitään ennen kuin parvekkeella pelastajia ododellut tyttö putosi näiden pysäköijiöiden takia kuolemaan Lahdessa. Tikasauto oli ajoissa paikalla ja pelastustiellä oli laiskojen asukkaiden autoja. Tikasauto ajoi suoraan niiden yli, mutta siinä yhteydessä jotkut hydrauliikkaletkut tms. vaurioituivat ja tikkaat eivät toimineet.
Olin nuori tuolloin ja asia jotenkin satutti. Tein pitkään tuon jälkeen silleen tyhmästi, että jos näin pelastustiellä pysäköidyn auton niin ohi mennessäni raapasin avaimella pitkän juovan. Ei yhteen oveen, vaan jostain luin että pitää olla koko kyljen pituinen naarmu. Yksi ovi on melko halpa maalauttaa, pitempään naarmuun vertattuna.
Avainnippu ei ehkä torju raiskaaja, mutta pelastustien tukkijoihin ehkä toimi.
En suosittele tuota kenellekään mutta pikkusisko oli kuolleen tytön ikäinen, niin meni liikaa tunteisiin.
Päivän paras: Suomesta katoaa työpaikat, koska rapussa ei saa säilyttää lastenrattaita :-D
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Pysäköitkö autosi pelastustiellekin 30min? Teetkö jotain muutakin muiden henkeä vaarantavaa "vain hetken" ja sitten ihmettelet, että ihmiset reagoivat?
0/5.
Sä olet feikkitrolli itse 0/5. Kerro lisää siitä käsivalokuvasta, jookos? Etkä sitten paskempaa esimerkkiä jaksanut keksiä. Ap
Mistä käsikuvasta? Mitä haluat kuulla? Oli kiva ilma, n. 23 astetta, aurinkoista. Olin matkalla ruokakauppaan.
Vahingossa vaan pöllit sen kuvan toisen ihmisen blogista xD Ihmiset osaavat nykyään käyttää kuvahakua. Muista se jatkossa kun feikkaat asioita. Jotkut muuten väitti sitä miehen nyrkiks ;) Ap
Siinä sinulle ihan aitoa kuvaa nyrkistäni. Ja kuten sanoin, minulla ei ollut paljoakaan tekemistä sen toisen kuvan kanssa. Ilmeisesti sinulla on valikoiva muisti.
Photoshop xD
Siinähän viet kuvan jonnekin labraan. Maksan kulut jos väittävät kuvaa photaroiduksi.
Sulla on vähän turhan suuret luulot itsestäsi. Mä en usko pätkääkään sun trollijuttuihisi enkä ole ainoa. Roudaa kuule itse se ruma käsikuva labraan ja pyydä aitoustodistus minkä linkkaat tänne.
Sun jutut nyt on kuitenkin suurin ongelma siinä etten usko sun olevan muuta kuin feikki.
Heippalappu oli kyllä väärin. Ne vaunut pitäisi työntää ulos, koska ovat välitön paloriski.
Kaikesta sitten jaksetaankin valittaa. Vähän eri jos seisoisivat siinä päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sulla ne kuuluisat aivot istukan mukana ulos, vai etkö tajua miksi lastenvaunuja ei saa jättää rappuun? Ei edes hetkeksi.
No lukeeko noin rappukäytävissä? Ei tuolla ainakaan. Mä oon ikäni asunut okt:ssa. Ap
"Pelastuslaki kieltää yksiselitteisesti tavaroiden säilyttämisen kulkureiteillä. Kerrostalon porras-, kellari- tai vinttikäytävään ei paloturvallisuuden vuoksi saa kerätä minkäänlaista tavaraa. Porraskäytävä on yleensä asuinkerrostalon ainoa uloskäytävä. Tästä syystä on tärkeää pitää se kulkukelpoisena eikä siellä saa säilyttää mitään tavaraa - ei edes lastenvaunuja.
Tulipalon sattuessa lastenvaunuissa käytetyt materiaalit muodostavat voimakasta savua, joka leviää nopeasti rappukäytävässä ylöspäin. Se estää ihmisten ulospääsyn.
2/3 palokuolleista menehtyy savukaasumyrkytykseen. Lisäksi käytävään kerätyt tavarat vaikeuttavat palokunnan toimintaa tulipalon sattuessa.
Helsingin pelastuslaitoksen testissä palavat lastenvaunut täyttivät nelikerroksisen porrashuoneen savulla alle kahdessa minuutissa. Pääkaupunkiseudulla sytytetään vuosittain noin kymmenen lastenvaunua palamaan porrashuoneissa."
http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/ehkaise-palon-syttyminen/tulipa…
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras: Suomesta katoaa työpaikat, koska rapussa ei saa säilyttää lastenrattaita :-D
Tuo oli vain esimerkki siitä kaikenlaisesta joutavanpäiväisestä pykäläviidakosta joka Suomessa vallitsee ja estää lähes kaiken normaalin toiminnan.
Terveisiä täältä Helsingin keskustasta. Meillä saa jättää rattaat rappuun ja monilla tutuilla sama.
On myös niitä joiden rappuun ei saa jättää ja nyt kun mietin niin yhtä lukuunottamatta nämä on kaikki rumissa ( ja halvemmissa) uusissa taloissa.
Ehkä näissä kalliimmista taloissa asuu koulutetumpaa väkeä jokaei viitsi nipottaa ja ajattelee omilla aivoillaan?
Kyllä sinne rappuun saa tulipalon sytytettyä ilman niitä vaunujakin jos haluaa.
Varsinkin se ettei edes metallista vaunun runkoa saa jättää johonkin portaiden alle syvennykseen mistä se ei edes näy on ihan vaan nipotusta. Ja jostain syystä fiksummat ihmiset tuntuu sen tajuavan ja heillä on ehkä muutakin tekemistä ? Tai vahva usko siihen että todennäköisyys sille että joku tulee lukitusta porttikongissa pihalle ja avaa lukitun rapunoven ja sytyttää vaunut on aika pieni?
Tai jos tämä todella epätodennäköinen asia tapahtuisi niin kukaan tuskin edes menestyisi siihen savumäärään mitä yksistä rattaista tulee?
Ymmärrän kyllä että kulkureittejä ei voi tukkia. Sitä taas en ymmärrä että näissä taloyhtiöissä jossa vaunuja ei saa rajussa pitää roikkuu sitten joka ovessaå kesät talvet jotain risuista ja oljista kyhättyjä koristeita . Yhdessäkin tällaisessa vapusta oli viisi , ja ne sentään syttyy todella helposti .
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Pysäköitkö autosi pelastustiellekin 30min? Teetkö jotain muutakin muiden henkeä vaarantavaa "vain hetken" ja sitten ihmettelet, että ihmiset reagoivat?
0/5.
Sä olet feikkitrolli itse 0/5. Kerro lisää siitä käsivalokuvasta, jookos? Etkä sitten paskempaa esimerkkiä jaksanut keksiä. Ap
Mistä käsikuvasta? Mitä haluat kuulla? Oli kiva ilma, n. 23 astetta, aurinkoista. Olin matkalla ruokakauppaan.
Vahingossa vaan pöllit sen kuvan toisen ihmisen blogista xD Ihmiset osaavat nykyään käyttää kuvahakua. Muista se jatkossa kun feikkaat asioita. Jotkut muuten väitti sitä miehen nyrkiks ;) Ap
Siinä sinulle ihan aitoa kuvaa nyrkistäni. Ja kuten sanoin, minulla ei ollut paljoakaan tekemistä sen toisen kuvan kanssa. Ilmeisesti sinulla on valikoiva muisti.
Photoshop xD
Siinähän viet kuvan jonnekin labraan. Maksan kulut jos väittävät kuvaa photaroiduksi.
Sulla on vähän turhan suuret luulot itsestäsi. Mä en usko pätkääkään sun trollijuttuihisi enkä ole ainoa. Roudaa kuule itse se ruma käsikuva labraan ja pyydä aitoustodistus minkä linkkaat tänne.
Sun jutut nyt on kuitenkin suurin ongelma siinä etten usko sun olevan muuta kuin feikki.
Se on kuule ihan sinun ikioma ongelmasi. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä sinä uskot. Naurattaa vain kun väitätte aitoa kuvaa photoshopatuksi :D
kahden äiti kirjoitti:
Heippalappu oli kyllä väärin. Ne vaunut pitäisi työntää ulos, koska ovat välitön paloriski.
Ei ole fiksua kajota toisten omaisuuteen. Asiallista on soittaa ovikelloa ja kohteliaasti kehottaa ottamaan vaunut sisälle vierailun ajaksi.
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sulla ne kuuluisat aivot istukan mukana ulos, vai etkö tajua miksi lastenvaunuja ei saa jättää rappuun? Ei edes hetkeksi.
No lukeeko noin rappukäytävissä? Ei tuolla ainakaan. Mä oon ikäni asunut okt:ssa. Ap
Miksi siellä tarvitsisi tuota lukea? Ei siellä lue, että ei saa jättää kissoja rappusiinkaan.
Ei voida olettaa että kaikki okt-asujat tuntevat kaikki taloyhtiösääntönne kun ette kerro niitä missään. Lappua/kylttiä rappukäytävään sitten vaan! Ap
Ei taloyhtiösääntö vaan pelastuslaki.
No nythän sinä sait sen tiedon heippalapun muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä täältä Helsingin keskustasta. Meillä saa jättää rattaat rappuun ja monilla tutuilla sama.
On myös niitä joiden rappuun ei saa jättää ja nyt kun mietin niin yhtä lukuunottamatta nämä on kaikki rumissa ( ja halvemmissa) uusissa taloissa.
Ehkä näissä kalliimmista taloissa asuu koulutetumpaa väkeä jokaei viitsi nipottaa ja ajattelee omilla aivoillaan?
Kyllä sinne rappuun saa tulipalon sytytettyä ilman niitä vaunujakin jos haluaa.Varsinkin se ettei edes metallista vaunun runkoa saa jättää johonkin portaiden alle syvennykseen mistä se ei edes näy on ihan vaan nipotusta. Ja jostain syystä fiksummat ihmiset tuntuu sen tajuavan ja heillä on ehkä muutakin tekemistä ? Tai vahva usko siihen että todennäköisyys sille että joku tulee lukitusta porttikongissa pihalle ja avaa lukitun rapunoven ja sytyttää vaunut on aika pieni?
Tai jos tämä todella epätodennäköinen asia tapahtuisi niin kukaan tuskin edes menestyisi siihen savumäärään mitä yksistä rattaista tulee?
Ymmärrän kyllä että kulkureittejä ei voi tukkia. Sitä taas en ymmärrä että näissä taloyhtiöissä jossa vaunuja ei saa rajussa pitää roikkuu sitten joka ovessaå kesät talvet jotain risuista ja oljista kyhättyjä koristeita . Yhdessäkin tällaisessa vapusta oli viisi , ja ne sentään syttyy todella helposti .
No, me asumme Helsingin keskustassa, uudessa kerrostalossa. Meillä ei saa säilyttää rattaita käytävässä, kuten ei missään muussakaan kerrostalossa. Sen sanelee laki, ei taloyhtiö.
Lisäksi sinulla ei selvästi ole käsitystä palokaasuista. Et taida olla kovin koulutettukaan, vaikka niin haluat antaa ymmärtää.