Jätin vaunut 30min anopin rappukäytävään, saatiin sitten heippalappu!
Kävin nopeasti anopilta hakemassa vauvanvaatteita, vaunut eivät olleet tiellä ja max. 30 min olivat siinä. Heti alkoi joku idiootti vinkumaan heippalapussaan! Mikä ihmisiä nykyään vaivaa ?!?
Kommentit (216)
Itse olen täpärästi pelastunut tulipalosta jossa oli sytytetty rapussa olevat rattaat. Tampereella sattu eikä ole monta vuotta aikaa ko tapauksesta.
Jos vielä joskus nään rapussa vaunut niin kärrään pihalle, kyselemättä.
esikoiseni syntyi 80-luvulla ja iltatähti 5v sitten. olen kolmet vaunut/rattaat säilyttänyt rappukäytävissä ja vasta nyt on tullut tämä älytön "kieltolaki" .O IKINÄ en ole kuullut kenenkään sytyttäneen rappukäytävässä olleita vaunuja tuleen !!!!!!!! etenkään, jos asuu talossa, jonka ulko-ovi on aina lukossa...
Lahdessa kuoli n. 15 v. sitten nuori tyttö tulipalossa, kun autot oli parkkeerattu "30 min." pelastustielle. Kiitos vaan sulle ja kaltaisillesi.
Tiedät varmaan, että vaunut syttyvät tuleen, estävät/hidastavat ihmisten poispääsyä ym. Meillä oli tulipalo kerrostalossamme viime kesänä.
Minä taas en ymmärrä, miksi nuoret, terveet mammat, kuljettavat vaunut/rattaat porraskäytävään, jopa vierailujen yhteydessä ja tukkivat näin käytävät, eikä esim. pyörätuolia käyttävä talon asukas pääse huoneistostaan hissiin ja asioille, vaan jää jumiin, jo alkumetreillä. Ja lähes aina vaunujen pyörät ovat laitettu lukkoon ja vaunujen siirtäminen on tehty mahdottomaksi.
Mutta nämä minä, minämammat kun kuvittelevat olevansa Euroopan omistajia.
Vierailija kirjoitti:
esikoiseni syntyi 80-luvulla ja iltatähti 5v sitten. olen kolmet vaunut/rattaat säilyttänyt rappukäytävissä ja vasta nyt on tullut tämä älytön "kieltolaki" .O IKINÄ en ole kuullut kenenkään sytyttäneen rappukäytävässä olleita vaunuja tuleen !!!!!!!! etenkään, jos asuu talossa, jonka ulko-ovi on aina lukossa...
Juu,MINUN rattaat ja MINUN oikeuteni ja kolmen lapsen rattaat olen säilyttänyt.
Ei sitten tullut mieleen, että kt asuu muitakin esim. pyörätuolin ja rollaattorin käyttäviä tai käy kylässä. Ja sairauskuljetuksista ja tulipalosta et varmaan kuullut koskaan.
Mä heittelen ipanoiden kärryt ja muut romut ihan oma-aloitteisesti pihalle ja jos olen jaksanut heippalapun kirjoittaa niin löytyy kärryistä sun muista - yleensä ei.
Terveisin talkoohenkinen taloyhtiön tätönen.
Palomiehet vaihtoon jos eivät selviä lastenvaunuista.[/quote]
Keskuudessamme elää TODELLA mielenkiintoisia ihmisä:)
Asia on lain näkökulmasta YKSISELITTEINEN.
Meillä joku ääliö repii aina lastenvaunut ulos pyörävarastosta, mutta kotiinkaan en viitsisi niitä joka päivä kuskailla kun hissi on sillipurkki ja eteinenkin hiivatin ahdas. Isännöitsijän mukaan voin säilyttää vaunuja rappujen alla siinä, kuin naapurin mummo rollaattoriaankin.
Eisaa säilyttää olen polisi ja tiedän.
Mä olen remonttikohteisiin erikoistuneessa firmassa ja yksi osa työtäni on piirrellä rakennuskuvia, varsinkin vanhoja rakennuksia sähköiseen muotoon, eli cadilla piirrän, kun vanhat on vain käsin piirrettyjä. On silloin tällöin tullut vastaan näitä, että vaunuille on syvennys taloyhtiön rappukäytävässä. Rakennusvalvonta on määrännyt tähän ovellisen tilan tai säilytyspaikan muualle, esim. urheiluvälinevarastoon. Aika usein se tila otetaan remonteissa ATK-kaapille ja vaunut saa siirtyä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä joku ääliö repii aina lastenvaunut ulos pyörävarastosta, mutta kotiinkaan en viitsisi niitä joka päivä kuskailla kun hissi on sillipurkki ja eteinenkin hiivatin ahdas. Isännöitsijän mukaan voin säilyttää vaunuja rappujen alla siinä, kuin naapurin mummo rollaattoriaankin.
Kehopositiivisuudessa on se huono että kaikki paikat tuntuvat kovin ahtailta.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä hirveetä ja kauheeta. Keski-Euroopassa ihmiset saavat sisustaa rappukäytäviä matoilla ja huonekasveilla. Ilmeisesti siellä ollaan sitten täysin turvallisuustiedottomia? Suomessa järjetön byrokratia ja pelko muutaman hullun takia, ei edes kynnysmattoa saa olla käytävässä.
Niinhän siellä ollaan.
Meillä ei loppunut lastenvaunujen säilytys käytävässä ennen kuin mies kävi irrottelemassa vaunuista pyöriä.
On se kyllä hirveetä ja kauheeta. Keski-Euroopassa ihmiset saavat sisustaa rappukäytäviä matoilla ja huonekasveilla. Ilmeisesti siellä ollaan sitten täysin turvallisuustiedottomia? Suomessa järjetön byrokratia ja pelko muutaman hullun takia, ei edes kynnysmattoa saa olla käytävässä.