heii, aion antaa vauvalle (reilu 1kk) tuttelia
kokeeksi (rintamaitoa väliilä tulee tosi niukasti) niin kannattaako se sekoittaa rintamaitoon? Vai ihan vaan hetipelkkää tuttelia? ja katsoa tuleeko maha kipeäksi.. Kuinka muut olette tehneet?
Kommentit (15)
En nyt oikein tajua miksi maha tulisi kipeäksi..eihän se lisäruokaa ole...tietty jos on yliherkkä korvikkeelle mut en nyt usko että olisi.
Eli kannattaa ekana imettää molemmista rinnoista,mitä tulee ja sen jälkeen tuttelia päälle, jos vauva on vielä nälkäinen ;)
Loppuen lopuksi aika harvalle vauvalle se tutteli mitään mahavaivoja aiheuttaa ;)
Muistatko itse syödä ja juoda riittävästi? Sekin vähentää maidon tuloa...
Mulle sanoi joku että kannattaa sekoittaa omaan maitoon..mutta en ollut ikinä ennen moista kuullut. Taidan antaa pelkkää tuttelia, jos kerran se on ihan ok!! =)
Muuten kun sanotaan että pelkällä rintamaidolla kannattaa mahd. pitkälle yrittää. Niin ei kai tutteli " vie" rintamaidon hyviä vaikutuksia, jos antaa rintamaidon lisäksi korviketta ??
ap
Annat vaan ensin rintamaitoa ja lisäksi tuttelia, jos vauva edelleen nälkäinen ;)
Luota vaan itseesi tuon maidon tulon suhteen ja tee kuten parhaaksi näet ;)
Tutteli on ihan hyvää korviketta, joten anna sitä, kun miehesi kerran sitä toi. Jos niitä mahavaivoja ilmenee, ne tulevat yleensä muutaman päivän sisällä ja silloin kannattaa vaihtaa merkkiä, mutta jos vauva on tyytyväinen, niin mikäs siinä ;)
Mäkin olisin. Mun poika ei viihdy tissillä kuin sekunnin ja päästää irti. (lakkoilee, kun maito suihkuaa) Sulla ihan varmasti maito riittää, nyt on vaan tiheän imun kausi. Jos kerran on eka lapsi, laita vaikka elokuva DVD:ltä pyörimään ja anna vauvan imeä! Ei ne tyhjää suostu imemään eli kyllä sieltä maitoa tulee. Nauti siitä, että saat rauhassa imettää ja sulla ei oo taaperoa siinä jaloissa vaatimassa omaa osaansa... (kuten mulla)
Jos nyt annat tuttelia, on kyllä vaarana, että korvikkeen määrä vaan lisääntyy ja imetyskerrat vähenee.
Jos rintamaitoa ei blandattavaksi asti, sitten vaan Tuttelia " raakana" . Minkäs sille voi, parempi antaa korviketta kuin tappaa nälkään.
Nm. kokemusta molemmista. Nan on tietysti hiukan kalliimpaa. Ainakin niissä paikoissa kosta olen osatanut.
Meidän tuon ikäinen poika ainakin sylki ulos kaikki korvikkeet mitä tuon ikäiselle tarjosin, eikä varsinkaan suostunut pullosta syömään. JOs niin käy, niin se onihan normaalia.
Ja kuule, jos se vauva ei ole yhtään kiinnostunut siitä korvikkeesta, niin luota silloin siihen, että vauva saa rintamaitoa tarpeeksi. Itse sössin ihan suotta esikoisen imetyksen ja ruokailut muutenkin oli yhtä taistelua koko ekan vuoden, kun panikoin liikaa siitä maidon loppumisesta. EI se mihinkään ollut loppumassa tai edes ehtynyt, mulla vaan on sellaiset rinnat, että ne ei paljoa ulospäin näytä onko sitä maitoa vai eikö sitä ole.
Kuuntele siis vauvaasi, jookos? Paitsi tietysti jos sulla on itselläsi jotain painavia syitä vähentää imettämistä...
Alku viikkoina sitä tuli niin paljon että pakastin ja nyt siis niitä maitoja silloin tällöin antanut (esim. kaupassa ollessani mies syöttänyt pullosta). Olen siis lypsänyt ylim. maidot ja pakastanut ne aina. Eräänä iltana tässä vauva alkoi roikkua koko ajan rinnassa ja halusi koko ajan lisää.Testasin maidon tulon lypsämällä, ja maitoa ei tullutkaan. Lypsin muutaman kerran (en tietenkään yhteen pötköön,vaan aamulla, yöllä ..) En aio lopettaa imetystä. Kyselen vain että onko tuttelista jotain haittaa rintamaidon hyville vaikutuksille? Haluan imettää ja jatkan sitä vaikka maitoa vain vähän tulisi.
ap
ja maidon tulo pumppaamalla saattaa loppua kokonaankin, vaikka vauva saisikin imettyä riittäväksi
Vierailija:
ja maidon tulo pumppaamalla saattaa loppua kokonaankin, vaikka vauva saisikin imettyä riittäväksi
Minullakin maitoa tulee niukasti, mutta vauva ei halua imeä rintaa silloin kun maitoa ei heru. Se vain kokeilee ja luovuttaa, ja alkaa syödä nyrkkiään. Siksi olen nyt alkanut antaa välillä hiukan tuttelia lisäksi.
Voit sekoittaa sen omaan maitoon mutta mikään ei estä antamasta korviketta lantraamatta : )