Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosin naistani, sain rukkaset, en tiedä mitä tehdä nyt

mies34
21.06.2016 |

Kosin viime viikonloppuna lomamatkalla naisystäväänireilun kolmen vuoden seurustelun jälkeen, ja hän kieltäytyi. Olen ollut aika rikki siitä lähtien enkä hädin tuskin ole pystynyt katsomaan häneen. Rakastan häntä edelleen, mutten enää tiedä voinko jatkaa hänen kanssaan. Olemme monesti puhuneet mitä haluamme tulevaisuudelta, ja nainen antoi aika selkeästi ymmärtää haluavansa minun kanssani naimisiin. Kuitenkin sitten hän sanoi ei, kun valmistelin hänelle ikimuistoisen kosinnan kaikkine ruusun terälehtineen, shampanjoineenm sormuksineen, jne.
Kannattaako minun jatkaa suhdetta enää? En nimittäin kehtaisi tuhlata vuosiani, jos nainen osoittautuukin vääräksi minulle. Olen 34 ja naisystäväni kolmekymppinen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kosintayritystä pitää olla ennen kuin luovuttaa? Pari? 

Ap on seurustellut jo vuoden, joten tuossa kohtaa kerta pitäisi riittää. Minä ja mieheni oltiin seurusteltu vain reilu kuukausi, kun mies kosi ensimmäisen kerran ja silloin en tohtinut vielä suostua. Sanoin kyllä, etten koe vielä tuntevani häntä tarpeeksi hyvin enkä uskalla vielä luvata. Sitten kun hän kosi toisen kerran puolen vuoden seurustelun jälkeen, oli helppo suostua.

Sorry ap, mutta näyttää siltä ettei tuon naisen kanssa kannata jatkaa :-(

Vierailija
22/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on seurustellut jo vuoden, joten tuossa kohtaa kerta pitäisi riittää. Minä ja mieheni oltiin seurusteltu vain reilu kuukausi, kun mies kosi ensimmäisen kerran ja silloin en tohtinut vielä suostua. Sanoin kyllä, etten koe vielä tuntevani häntä tarpeeksi hyvin enkä uskalla vielä luvata. Sitten kun hän kosi toisen kerran puolen vuoden seurustelun jälkeen, oli helppo suostua.

Sorry ap, mutta näyttää siltä ettei tuon naisen kanssa kannata jatkaa :-(

Siis tässähän on seurusteltu jo reilu kolme vuotta aloituspostin mukaan. Itsekin kyllä katsoisin ainakin kaksi vuotta ennen kosintaa, siinä ajassa ehkä on jotenkin nähnyt mikä toinen on oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun eteenpäin kohti uusia pettymyksiä ja naisia! Ei siinä muu auta.

Vierailija
24/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Komppaan siinä aikaisempia vastaajia, että yritä edes selvittää asia naisen kanssa. Muuten se jää vaivaamaan. Kuulostat kivalta mieheltä ainakin sen perusteella, kuinka romanttisesti häntä kosit. Jos suhteenne päättyy, löydät varmasti jonkun joka haluaa kanssasi naimisiin. Voi olla, että nainen ei ole valmis sitoutumaan niin vakavasti. 

Halaus! N21v 

Vierailija
25/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, mä olisin ollut otettu tuollaisesta kosinnasta! Me kun miehen kanssa arkisesti päätettiin mennä kihloihin ja siitä sitten naimisiin.

Tarkoitat kai, että päätitte mennä naimisiin?

Vierailija
26/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä on riistaa täynnä, entinen menemään ja uutta tähtäimeen.

T: Metsuri-karju

Vierailija
27/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä kukaan tiedä syytä miksi naisystäväsi sanoi ei, keskenänne teidän täytyy tämä asia selvittää. Tuliko ei koska kosinta oli kuin suoraan jenkkielokuvasta, ajoitus huono, vai koska ei halua naimisiin kanssasi ylipäätään?

Ei kannata pitää oletusarvona että vastaus on kyllä. Jos olet tosissasi halukas naiseesi sitoutumaan, et kai yhdestä "ei":stä lannistu? Itse vastasin ensimmäiseen kosintaan kieltävästi, tuli liian pian. Naimississa ollaan oltu onnellisesti yli 10 vuotta. Sormusta ei kyllä ikinä kannattaisi ostaa, kyllä nainen haluaa valita omansa.

No minä sanoin kyllä kolmannella kerralla. Vähän huvittaa itseäni kolmekymppisten aikuisten naisten prinsessaleikit, asutaan vuosia yhdessä ja odotellaan että koska se kosis että pääsis naimisiin :) Tiputellaan vihjeitä kesähäistä ja jos ei vihjailu tuota tulosta niin seuraavaksi kiristys. Täytyy saada ne häät!

T. 4 joka on kuunnellut +-kolkytvuotiaiden kollegoiden häähaaveiluja ja hammastenkiristystä useamman vuoden. Kun mies ei vaan saa aikaiseksi. Voi tytöt kun olisitte ottaneet sellaisen miehen joka ei ole ihan munaton :)

Että ihan pari kosintaa pitäisi tehdä?

Missä maailmassa elät? Aika surkea pitää miehen itseluottamuksen olla että se rupeaa samaa naista yrittämään kahta kertaa pyytämään naimisiin. Siinä vaiheessa kun pyydetään naimisiin niin se pitää olla jo varma asia. Kieltäytyminen on suorastaan loukkaus.

Miksi se on yksinomaan miehen sisäinen kello jonka mukaan katsotaan koska on oikea aika kihlautua?

Kaikki eivät osaa lukea kumppaniaan tarpeeksi hyvin, että osaisivat sanoa että asia on varma sille toisellekin kun se itselle tuntuu siltä.

En minäkään silti toista kosintaa edellyttäisi. Jos kosittu ei ole valmis kihlautumaan mutta haluaa jatkaa yhdessä (sillä oletuksella että myöhemmin haluaa kihlautua ja mennä naimisiin, koska muutenhan elämältä halutaan eri asioita eikä ole mitään miletä pysyä yhdessä) se pitää sanoa ja sopia, että kun kosittukin on valmis, hän kertoo siitä alkuperäiselle kosijalle. Ei se ole niin vaikeaa kun vaan uskaltaa avata suunsa ja olla rehellinen sekä itselleen että toiselle.

Näin! Minäkin kieltäydyin liian äkkiä tulleesta kosinnasta. Tein miehelle selväksi mun syyt, eli että minusta 2 vuotta yhdessä on liian vähän siihen, että lupaudutaan naimisiin. Kerroin myös, että haluan kyllä olla yhdessä ja joku päivä vielä kihlautua, mutta koska se on lupaus avioliitosta niin nyt on vielä liian pian enkä halua sellaista kihloissa määrättömän ajan. Mies ymmärsi ja nyt mä viime jouluna kosin sitä. Naimisiin mennään ensi kuussa, yhdessä ollaan oltu 4 vuotta.

Vierailija
28/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä kukaan tiedä syytä miksi naisystäväsi sanoi ei, keskenänne teidän täytyy tämä asia selvittää. Tuliko ei koska kosinta oli kuin suoraan jenkkielokuvasta, ajoitus huono, vai koska ei halua naimisiin kanssasi ylipäätään?

Ei kannata pitää oletusarvona että vastaus on kyllä. Jos olet tosissasi halukas naiseesi sitoutumaan, et kai yhdestä "ei":stä lannistu? Itse vastasin ensimmäiseen kosintaan kieltävästi, tuli liian pian. Naimississa ollaan oltu onnellisesti yli 10 vuotta. Sormusta ei kyllä ikinä kannattaisi ostaa, kyllä nainen haluaa valita omansa.

No minä sanoin kyllä kolmannella kerralla. Vähän huvittaa itseäni kolmekymppisten aikuisten naisten prinsessaleikit, asutaan vuosia yhdessä ja odotellaan että koska se kosis että pääsis naimisiin :) Tiputellaan vihjeitä kesähäistä ja jos ei vihjailu tuota tulosta niin seuraavaksi kiristys. Täytyy saada ne häät!

T. 4 joka on kuunnellut +-kolkytvuotiaiden kollegoiden häähaaveiluja ja hammastenkiristystä useamman vuoden. Kun mies ei vaan saa aikaiseksi. Voi tytöt kun olisitte ottaneet sellaisen miehen joka ei ole ihan munaton :)

Että ihan pari kosintaa pitäisi tehdä?

Missä maailmassa elät? Aika surkea pitää miehen itseluottamuksen olla että se rupeaa samaa naista yrittämään kahta kertaa pyytämään naimisiin. Siinä vaiheessa kun pyydetään naimisiin niin se pitää olla jo varma asia. Kieltäytyminen on suorastaan loukkaus.

Miksi se on yksinomaan miehen sisäinen kello jonka mukaan katsotaan koska on oikea aika kihlautua?

Kaikki eivät osaa lukea kumppaniaan tarpeeksi hyvin, että osaisivat sanoa että asia on varma sille toisellekin kun se itselle tuntuu siltä.

En minäkään silti toista kosintaa edellyttäisi. Jos kosittu ei ole valmis kihlautumaan mutta haluaa jatkaa yhdessä (sillä oletuksella että myöhemmin haluaa kihlautua ja mennä naimisiin, koska muutenhan elämältä halutaan eri asioita eikä ole mitään miletä pysyä yhdessä) se pitää sanoa ja sopia, että kun kosittukin on valmis, hän kertoo siitä alkuperäiselle kosijalle. Ei se ole niin vaikeaa kun vaan uskaltaa avata suunsa ja olla rehellinen sekä itselleen että toiselle.

Näin! Minäkin kieltäydyin liian äkkiä tulleesta kosinnasta. Tein miehelle selväksi mun syyt, eli että minusta 2 vuotta yhdessä on liian vähän siihen, että lupaudutaan naimisiin. Kerroin myös, että haluan kyllä olla yhdessä ja joku päivä vielä kihlautua, mutta koska se on lupaus avioliitosta niin nyt on vielä liian pian enkä halua sellaista kihloissa määrättömän ajan. Mies ymmärsi ja nyt mä viime jouluna kosin sitä. Naimisiin mennään ensi kuussa, yhdessä ollaan oltu 4 vuotta.

Hyvin olet kouluttanut miehesi, pitää olla aikamoinen vässykkä jos pitää odottaa naisen kosintaa. Oletko jo opettanut sitä hakemaan luita ja syömään koirankupista?

Vierailija
29/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Ansaitset parempaa. Haaveilee, että pääsee paneskelemaan hurjasti jossain ryhmäorgioissa ja taatusti toteuttaa haaveensa vielä vuosien varrella. Ei on Ei. 

Vierailija
30/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieltäydyin, koska sain juuri kuulla miehen pettäneen minua noin puolivuotta ennen kosintaansa (otin kunnolla asioista selvää ja tottahan se oli). Käskin viedä sormuksen sille panolleen ja painua helvettiin ja niin hän tekikin. Tiesin, että hän suunnittelee kosintaa juuri tuoksi illaksi ja halusin näpäyttää.

Vierailija
31/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 jatkaa... Oli siis pettänyt minua puolivuotta ennen, kuin sain tietää!

Vierailija
32/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, mä olisin ollut otettu tuollaisesta kosinnasta! Me kun miehen kanssa arkisesti päätettiin mennä kihloihin ja siitä sitten naimisiin.

Me päätetiin ainakin miehen kanssa mennä kihloihin. Ja sitten katsotaan halutaanko tulevaisuudessa myös naimisiin.

Vierailija
33/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitte kihloihin ja päätätte tulevaisuudessa menettekö naimisiin.... ööööö Miksi menitte kihloihin?????? Siksi, että kun on sormus, muut tietävät, että on varattu? Noi leikkikihlat on aivan naurettavia.

Sovimme miehen kanssa menevämme naimisiin vuoden

päästä =menimme siis kihloihin ja ostimme sormukset.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me päätetiin ainakin miehen kanssa mennä kihloihin. Ja sitten katsotaan halutaanko tulevaisuudessa myös naimisiin.

Vierailija
34/49 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, jos ketjussa on jo asia mainittu moneen kertaan, mutta kyllä minä sinuna ap kysyisin kysymyksen miksi.

Ehkä naisesi ei vaan arvosta naimisiinmenoa. Katsoo, että se on turhaa, jos muutenkin sitoudutaan olemaan yhdessä.

Ehkä hän on epävarma tunteistaan juuri nyt. Kannattaa selvittää, miksi. Ehkä vika ei ole yksin hänessä, et kerro, onko teillä ollut rypytön suhde. Onko teistä jompi kumpi pettänyt, ollut väkivaltainen, tunnetasolla kylmäkiskoinen?

Ehkä hän on ihastunut johonkin toiseen.

Paha sanoa, pelkkien rukkasten perusteella. Kaikki perustelut eivät ole naisten oikuttelua tai prinsessaleikkiä, kuten joku tuossa epäili. Osa syistä olisi peruttamattomia, osa sellaisia että niiden kanssa voisi mies elää.

Jos yhä rakastata naistasi, ilman muuta otat selvää tarkemmin, etkä heti luovuta!

Vierailija
35/49 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se meilläkin meni. Sain naiseltani rukkaset, sanoin että toista kertaa en kysy, jos mielesi muuttuu niin se on sun tehtävä ilmottaa siitä.

Hänen selitys oli että ei usko kihla/avioliittohössötyksiin, että monet kaverit on eronneet muutaman vuoden sisällä kun ovat menneet naimisiin.

No, olkoon miten on, en ole nuori enää enkä haluaisi itsekään mitään isoja juhlia lapsellisine leikkeineen mutta näillä mennään.

Vierailija
36/49 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suostunut ekaan kosintaan, vaikka oltiin oltu yhdessä vuosia. En vaan ollut valmis vielä silloin, olin ehkä 19 ja aattelin, ettei näin nuorena ole sopivaa mennä edes kihloihin. Meni vielä monta vuotta, ennen kuin minä halusin naimisiin, mutta eipä miehellä mikään kiire onneksi ollut. Nyt on lapsiakin ja yhdessä ollaan oltu 15 vuotta.

Vierailija
37/49 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies kosi ja sanoin että eipä käy. Jatkoimme tuttavina niinkuin siihenkin asti olimme olleet.

Vierailija
38/49 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka vaihtoon.

Vierailija
39/49 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu tänne mun kanssa sulattamaan kosanilla lunta

Vierailija
40/49 |