Kosin naistani, sain rukkaset, en tiedä mitä tehdä nyt
Kosin viime viikonloppuna lomamatkalla naisystäväänireilun kolmen vuoden seurustelun jälkeen, ja hän kieltäytyi. Olen ollut aika rikki siitä lähtien enkä hädin tuskin ole pystynyt katsomaan häneen. Rakastan häntä edelleen, mutten enää tiedä voinko jatkaa hänen kanssaan. Olemme monesti puhuneet mitä haluamme tulevaisuudelta, ja nainen antoi aika selkeästi ymmärtää haluavansa minun kanssani naimisiin. Kuitenkin sitten hän sanoi ei, kun valmistelin hänelle ikimuistoisen kosinnan kaikkine ruusun terälehtineen, shampanjoineenm sormuksineen, jne.
Kannattaako minun jatkaa suhdetta enää? En nimittäin kehtaisi tuhlata vuosiani, jos nainen osoittautuukin vääräksi minulle. Olen 34 ja naisystäväni kolmekymppinen.
Kommentit (49)
No ehkäpä nyt ensin kysyt naiselta, miksi ei, ja tarkoittiko se "ei ikinä" vai "ei juuri nyt".
Eipä täällä kukaan tiedä syytä miksi naisystäväsi sanoi ei, keskenänne teidän täytyy tämä asia selvittää. Tuliko ei koska kosinta oli kuin suoraan jenkkielokuvasta, ajoitus huono, vai koska ei halua naimisiin kanssasi ylipäätään?
Ei kannata pitää oletusarvona että vastaus on kyllä. Jos olet tosissasi halukas naiseesi sitoutumaan, et kai yhdestä "ei":stä lannistu? Itse vastasin ensimmäiseen kosintaan kieltävästi, tuli liian pian. Naimississa ollaan oltu onnellisesti yli 10 vuotta. Sormusta ei kyllä ikinä kannattaisi ostaa, kyllä nainen haluaa valita omansa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä kukaan tiedä syytä miksi naisystäväsi sanoi ei, keskenänne teidän täytyy tämä asia selvittää. Tuliko ei koska kosinta oli kuin suoraan jenkkielokuvasta, ajoitus huono, vai koska ei halua naimisiin kanssasi ylipäätään?
Ei kannata pitää oletusarvona että vastaus on kyllä. Jos olet tosissasi halukas naiseesi sitoutumaan, et kai yhdestä "ei":stä lannistu? Itse vastasin ensimmäiseen kosintaan kieltävästi, tuli liian pian. Naimississa ollaan oltu onnellisesti yli 10 vuotta. Sormusta ei kyllä ikinä kannattaisi ostaa, kyllä nainen haluaa valita omansa.
Kuinka monta kosintayritystä pitää olla ennen kuin luovuttaa? Pari?
Ah, mä olisin ollut otettu tuollaisesta kosinnasta! Me kun miehen kanssa arkisesti päätettiin mennä kihloihin ja siitä sitten naimisiin.
Hyi ällö, niin olisin minäkin sanonut ei, jos tuollainen kosinta olisi tullut aikoinaan. Ei voi olla mitään etovampaa ja vähemmän miehistä, kuin joku ruusunlehti-shampanja-polvistelu-sormuskosinta. Eivät miehet noin tee, se on vain joidenkin viisi vuotiaan tasolle jääneiden Disney prinsessojen unelma, ei kolmekymppisen naisen unelma.
Jos sinä haluat naimisiin ja hän ei ehkä sinun kannattaa etsiä sellainen nainen joka toivoo tulevaisuudelta samoja asioita kun sinä.
Tämä taitaa olla jonkun naisen kirjoittama aloitus, ei miehet noin kirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko hän syytä kieltäytymiselle? Se on aika olennainen asia tässä kohtaa.
Eipä sillä kieltäytymisellä juuri ole merkitystä.
Se jo että kieltäytyy kertoo siitä että ei oikeasti halua samaa kuin toinen joten ei kannata jatkaa enää toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä sanoin kyllä kolmannella kerralla. Vähän huvittaa itseäni kolmekymppisten aikuisten naisten prinsessaleikit, asutaan vuosia yhdessä ja odotellaan että koska se kosis että pääsis naimisiin :) Tiputellaan vihjeitä kesähäistä ja jos ei vihjailu tuota tulosta niin seuraavaksi kiristys. Täytyy saada ne häät!
T. 4 joka on kuunnellut +-kolkytvuotiaiden kollegoiden häähaaveiluja ja hammastenkiristystä useamman vuoden. Kun mies ei vaan saa aikaiseksi. Voi tytöt kun olisitte ottaneet sellaisen miehen joka ei ole ihan munaton :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä??? Pidätkö parisuhdetta jonakin pelinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä sanoin kyllä kolmannella kerralla. Vähän huvittaa itseäni kolmekymppisten aikuisten naisten prinsessaleikit, asutaan vuosia yhdessä ja odotellaan että koska se kosis että pääsis naimisiin :) Tiputellaan vihjeitä kesähäistä ja jos ei vihjailu tuota tulosta niin seuraavaksi kiristys. Täytyy saada ne häät!
T. 4 joka on kuunnellut +-kolkytvuotiaiden kollegoiden häähaaveiluja ja hammastenkiristystä useamman vuoden. Kun mies ei vaan saa aikaiseksi. Voi tytöt kun olisitte ottaneet sellaisen miehen joka ei ole ihan munaton :)
Että ihan pari kosintaa pitäisi tehdä?
Missä maailmassa elät? Aika surkea pitää miehen itseluottamuksen olla että se rupeaa samaa naista yrittämään kahta kertaa pyytämään naimisiin. Siinä vaiheessa kun pyydetään naimisiin niin se pitää olla jo varma asia. Kieltäytyminen on suorastaan loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan pari kosintaa pitäisi tehdä?
Missä maailmassa elät? Aika surkea pitää miehen itseluottamuksen olla että se rupeaa samaa naista yrittämään kahta kertaa pyytämään naimisiin. Siinä vaiheessa kun pyydetään naimisiin niin se pitää olla jo varma asia. Kieltäytyminen on suorastaan loukkaus.
Miksi se on yksinomaan miehen sisäinen kello jonka mukaan katsotaan koska on oikea aika kihlautua?
Kaikki eivät osaa lukea kumppaniaan tarpeeksi hyvin, että osaisivat sanoa että asia on varma sille toisellekin kun se itselle tuntuu siltä.
En minäkään silti toista kosintaa edellyttäisi. Jos kosittu ei ole valmis kihlautumaan mutta haluaa jatkaa yhdessä (sillä oletuksella että myöhemmin haluaa kihlautua ja mennä naimisiin, koska muutenhan elämältä halutaan eri asioita eikä ole mitään miletä pysyä yhdessä) se pitää sanoa ja sopia, että kun kosittukin on valmis, hän kertoo siitä alkuperäiselle kosijalle. Ei se ole niin vaikeaa kun vaan uskaltaa avata suunsa ja olla rehellinen sekä itselleen että toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Juttelimme äsken, ja nainen sanoi ettei ole varma haluaako hän mennä kanssani naimisiin. Nyt en oikeasti tiedä enää mitä ajatella, hän ei ole ennen kosintaa ilmaissut millään tavalla olevansa epävarma tai ettei hän halua naimisiin kanssani. Ei, vaikka olen ihan suoraan puhunut tyyliin "sitten kun mennään naimisiin niin--" jne. :(
Uutta matoa koukkuun, tämä ei jostakin syystä ole vaimoainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sillä kieltäytymisellä juuri ole merkitystä.
Se jo että kieltäytyy kertoo siitä että ei oikeasti halua samaa kuin toinen joten ei kannata jatkaa enää toisen kanssa.
No onhan merkitystä. Jos vaikka haluaa valmistua ensin, tai haluaa laihtua tai mitä tahansa ennen kuin menee naimisiin. Tilanne on mielestäni myös eri jos ei halua koskaan naimisiin ylipäätään, kuin että ei halua juuri tämän miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Myy Huuto.netissä.
Tai, jos blondi, niin arabeille.