Olen suuri pettymys perheelle ja sukulaisille. Muita?
Saan aina kuulla elämässäni tekemistäni virheistä ja mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin. Kuinka suuri pettymys se on kaikille kun lopetin lukion jälkeen harrastuksen, jossa olin keskinkertainen ja johon en tuntenut mitään intohimoa, mutta jota olisi kaikkien muiden mielestä pitänyt silti jatkaa. Kuinka suuren virheen tein kun en mennyt yliopistoon, ja kun muutin kotikaupungistani muualle opiskelemaan. Lisäksi valitetaan ulkonäöstäni ja pukeutumisestani joka kerta, kuinka pidän hiuksiani väärällä tavalla ja vaatteetkin ovat vääränlaisia.
Kuitenkin minulla on elämä mallillaan, olen koulutustani vastaavassa työssä ja vaikka olen pienituloinen, niin elätän itseni, eikä minua haittaa pienet tulot kun ei raha ole koskaan ollut minulle tärkeää. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä melkein kymmenen vuotta ja olemme onnellisia. On ystäviä, on kiva harrastus, olen terve. En siis ymmärrä, mitä valittamisen aihetta minun elämässäni oikeastaan on? Paitsi se, että olen tehnyt itse omat valintani sen sijaan, että olisin aina tehnyt kuten joku toinen määrää. Mitä elämää se sellainen olisi?
Onko muita, joiden perheelle ja suvulle ei mikään kelpaa? Miten te olette päässeet sinuiksi asian kanssa ja hyväksyneet, että ette koskaan tule kelpaamaan heille, mitä tahansa teettekin? Tunnen suurta katkeruutta ja se vaikuttaa usein mielialaani lannistavasti, enkä haluaisi antaa sen pilata elämääni. Olen kyllä yrittänyt puhua asiasta perheeni kanssa mutta he suuttuvat siitä, heidän mielestään he ovat oikeassa ja heillä on täysi syy valittaa elämästäni, enkä pysty keskustelemaan heidän kanssaan järkevästi.
en osaa muuta sanoa ku et täällä toinen. 😒