Intohimon puute parisuhteessa
Rakastan täydellistä miestäni. Hän on kaikin puolin ihana, komea ja kiltti. Olemme henkisesti samanlaisia, mutta väliltämme puuttuu fyysinen vetovoima ja seksissä intohimo. Olen ahdistunut tilanteesta ja harkitsen eroa. Olen 28-vuotias.
Mitä tekisit tilanteessani?
Kommentit (31)
Valitettavasti tuhlaat elämäsi. Kokemuksesta kerron, kuoska tuhlasin täysin ns.sisarusrakkaus.suhteeseen 15 vuotta. Järkyttävää edes todeta se.
Käykää terapiassa. Jos ei auta, niin eroa.
Jos se on puuttunut aina niin huonompi homma. Jos tilapäisesti niin kaikki on pelastettavissa.
Olin kanssa ennen tuollaisessa "järkisuhteessa". Kaikki järjellisesti oli, mitä miehestä hain, mutta olimme kuin sisko ja veli..
Puhut paskaa kolmessa ensimmäisessä lauseessa, jos tunnet mitä lopuksi väität.
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa kolmessa ensimmäisessä lauseessa, jos tunnet mitä lopuksi väität.
En valitettavasti puhu. Hän on täydellinen, mutta välillämme ei ole kemiaa.
Heh, missään suhteessa ei ole aitoa intohimoa ensimmäisen parin vuoden jälkeen. Ainakaan minulla ei ole ollut, ei vaikka alkuun olisi miten kiihkeää. Intohimo nyt vaan hiipuu, mutta jos seksi on hyvää, tietenkin siitä nauttii ilman sitä tajunnan sumentavaa haluakin. Nyt olen ollut 20 vuotta saman miehen kanssa, ja kyllä minä hyvin jaksan pitää näppini irti hänestä, mutta seksi on silti säännöllistä ja ihan hyvää. En haikaile enää hullua intohimoa, koska itselleni se ei sovi. Menee vaan pää sekaisin ja tulee tehtyä pahoja arviointivirheitä.
Puuttuiko intohimo alusta asti? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Onko teillä lapsia? Vastaa näihin ensin.
Puuttuiko intohimo alusta asti? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Onko teillä lapsia?
Vetovoima on ihana asia! Varsinkin jos on molemminpuolista. Olet vielä sen verran nuori että voit aloittaa elämäsi uudelleen jos tuon puute tuntuu ratkaisevalta. Onko teillä muuten hellyyttä, läheisyyttä ja seksiä?
Meillä minä olen miehelleni intohimon kohde mutta en tunne samoin häntä kohtaan. Rakastan ja haluan kyllä mutta ilman kipinää. Eipä tuo ole suurikaan ongelma ollut viimeisten 20v aikana, seksiä on usein ja se on enemmän kuin tyydyttävää:) Meidän suhteessa on niin hyvä kumppanuus ja henkinen läheisyys että se korvaa paljon.
Toki kaipaan välillä kovastikin sitä "ihon alle" menevää läheisyyttä ja kosketusta joka saa itkemään onnesta (olen tämänkin kokenut) mutta näillä mennään
Vierailija kirjoitti:
Puuttuiko intohimo alusta asti? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Onko teillä lapsia? Vastaa näihin ensin.
Kyllä puuttui. Ehkä välillä tunsin jotain vastaavaa alussa, mutta en kauaa. Olemme olleet yhdessä yli kaksi vuotta, ei lapsia.
Tutkimuksissa onkin todettu, että liiallinen samanlaisuus ja vahva ystävyys saattaa pitemmiten viedä intohimon. Olen ollut saman miehen kanssa jo yli 20 vuotta. Hän ei suinkaan ole paras ystäväni, usein emme edes ymmärrä toisiamme oikein. Nykyään meillä on ihan eri mielenkiinon kohteetkin, mutta vetovoima on pitänyt meidät yhdessä. Ja ollaan suomalIsia molemmat
Kiinnostava tutkimus. Usein oon hakenu sitä syvää ystävyyttä suhteista.
Mieti ensinnäkin painaako vaakakupissa30 vuoden kuluttua enemmän kuuma seksi vai yhdessä eletty elämä.
Toisekseen mieti mistä löydät miehen jonka kanssa intohimo kestää loppuelämän.
Vastaus lienee selvä.
Sitä paitsi jumala rakastaa iloista antajaa jos sallit pienen raamattuviitteen:) Annathan paljon muutakin, miksei vähän läheisyyttä silloin tällöin?
Niin. Vetovoima on kyllä oleellinen osa parisuhdetta. Itse en ainakaan tuossa iässä voisi tyytyä kaverilliseen suhteeseen.