Vierailija

Eli siis, äidit jotka haukkuvat/moittivat lastensa kavereita . Miten ihmeessä kehtaavat ? Muistan kun olin itse n. 3-4 luokkalainen ja käytiin kaverin kanssa hakemassa vesi ilmapalloja heidän kotoansa, odottelin eteisessä ja kaverin äiti siellä viereisessä huoneessa tivasi kaveriltani että miksi hän on minun kaveri kun ei koskaan vastaa puhelimeen kun on minun kanssa ja moitti että olen todella huono ystävä jne. Arvatkaapa laittoiko kaveri välit poikki? Kyllä. Nykyään törmään tähän usein, lapset laittavat välejä poikki koska vanhemmat käskee. Ymmärtäisin jos olisin ollut oikeasti huonoa seuraa, mutta aina huolehdittiin kotiintuloajat ja vastattiin kun se äiti tai isi soitti. Mietin , että mistä vanhemmat voivat niin "tietää" millainen tämä LAPSI on, ellei tunne häntä tai hänen perhettään.
Kyllä , haluan vielä sanoa, että ymmärrän jos lapsen käytös muuttuu uuden kaverin myötä radikaalisti tai lapsi on oikeasti huonoa seuraa tälle omalle muksulle, mutta miksi tuomitaan niin helposti ? Lapsi on lapsi.

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

Oma lapseni lopetti ystävyyden, kun ei hyväksynyt hänen tekemisiään, mutta lapsen vanhemmat syyttivät siitä minua. Asiat ei vaan aina ole sitä miltä ne näyttää.
En itsekään pidä siitä, että vanhemmat puuttuvat lasten kaverisuhteisiin.

Vierailija

Meillä kyllä jutellaan lasten kanssa heidän kavereistaan. Osa on mukavia, osa ei niinkään. Silti pyörivät kaveripiireissä. Olen yrittänyt antaa lapsille valmiuksia tulla toimeen tai edes ymmärtää toiminnan logiikkaa. Yksi on maailman lyhytpinnaisin mutta toisaalta myös näyttää positiivisetkin asiat aina tunteella. Yhden käyttövoima on negatiivisuus jne. Minusta ei ole haukkumista, jos esim. jonkun riitatilanteen jälkeen juttelee lapsen kanssa, miksi samikyllikki aina onnistuu pahoittamaan lapseni mielen (epävarmuus, puhdas kateus, vähän huonommat kognitiiviset kyvyt yms)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.