Vierailija

Viisi vuotta oltu yhdessä ilman mitään fyysistä väkivaltaa, ja nyt se sitten tapahtui - toissapäiväisen riidan yhteydessä mies töni minua kahteen otteeseen. Ensimmäisen kerran "kun en suostunut jättämään häntä rauhaan vaan ärsytin tahalleen" ja toisen kerran kun olin kumartuneena noukkimaan maljakon palasia lattialta ja solvasin miestä jotenkin takaisin (tällä kerralla kellahdin nurin, vaikka tönäisy ei itsessään mikään kova ollutkaan, asentoni oli vain tuollainen).

Osaan olla paha suustani ja tarpeen vaatiessa oikea riivinrauta, mutta tuollainen fyysinen kajoaminen on jotakin sellaista, mitä en vain sulata. Mies on myös melko temperamenttinen, mutta ei ole koskaan aikaisemmin tällä tavoin käynyt käsiksi. Riitelemme todella harvoin, mutta silloin kun riitelemme, noh, riitelemme kunnolla. Tästäkö tämä nyt lähtee, ne surullisen kuuluisat perheväkivallan ensiaskeleet? Pitääkö tässä seuraavalla kerralla jo varautua johonkin pahempaan vai pitäisikö nostaa heti samantien kytkintä? Mies pyyteli tuon tapauksen jälkeen kovasti anteeksi ja itkeä vollotti kuin pikku lapsi, ja on nyt taas ollut oma ihana itsensä.

Riita lähti niin mitättömän pienestä asiasta, että jos en olisi tilanteesta näin surullinen, varmaan nauraisin koko tapaukselle.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Lapsia ei ole.

• ylös 4
  • alas 10

Kommentit (20)

Vierailija

Onko tämä jatkokehittely "lentävälle vasaralle" ja/tai "10 parisuhteessa ilman mitään väkivaltaa ja sitten nyrkistä naamaan" -tarinalle?

Vierailija

No, sä teet mitä lystää.
Miksiköhän teillä toi juttu edes meni tommoseks?
Kuulostatte aika pennuilta. Ehkä teidän tavoite ei ole pitkä parisuhde. Leikkikää aikanne.

Vaikea sanoa yksioikoisia ohjeita.
Miksi se mies itki ja katuu?
Vaikka sä kirjoitat kuin vitsiä tota sun juttua....niin toki voi olla että tosta se väkivalta lähtee tai sitten terapiaan.
Sä kuulostat niin temperamenttiselt, että sä et tule alistumaan mihinkään nyrkin alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voin ainakin kertoa mitä ei kannata tehdä.Antaa anteeksi ja unohtaa.Minä yritin tehdä niin mutta väkivalta paheni vuosi vuodelta ja lopulta olin niin rikki etten jaksanut edes lähteä.Jos mies ei joudu pysähtymään nyt niin ikävä kyllä todennäköistä on että turpaan saat vielä ennen pitkää.

Vierailija

Puhutte asiasta kunnolla, ja sovitte, että enää ette riitele sillä tavalla, että tilanne yltyy tuollaiseksi. Sinä pystyt hillitsemään omaa kielenkäyttöäsi, ja mies fyysistä käsiksikäymistä. Molemmat opettelette riitelemään huutamatta, rikkomatta, solvaamatta, haukkumatta, tönimättä.

Vierailija

Tiedätkö, että jos olet todella karmea suustasi ja käytät henkistä väkivaltaa, niin joku pikku tönäisy on ihan oikein. Miksi sä tahallasi sitten ärsytit miestäsi? Väkivalta ei ole hyväksyttävää, mutta tekstistäsi paistaa se, että sinä saat vapaasti sanoa vaikka mitä solvauksia ja ärsyttää miestäsi loppuun asti, mutta miehen tulee vain vaieta?

• ylös 10
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo , sussa ei tietenkään ole mitään vikaa, oi uniikki lumihiutale.

Kyllähän se vika on oikeasti vain siinä joka alkaa fyysisesti väkivaltaiseksi.
Aloittaja vain yksi oikea teko eli lähde lopullisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, sä teet mitä lystää.
Miksiköhän teillä toi juttu edes meni tommoseks?
Kuulostatte aika pennuilta. Ehkä teidän tavoite ei ole pitkä parisuhde. Leikkikää aikanne.

Vaikea sanoa yksioikoisia ohjeita.
Miksi se mies itki ja katuu?
Vaikka sä kirjoitat kuin vitsiä tota sun juttua....niin toki voi olla että tosta se väkivalta lähtee tai sitten terapiaan.
Sä kuulostat niin temperamenttiselt, että sä et tule alistumaan mihinkään nyrkin alle.

En osaa oikein itsekään sanoa, miehellä stressiä töissä ja lähipiirissä sattunut ikäviä sairastapauksia. Nämä kyllä kuulostavat omaankin korvaan selittelyiltä ja tekosyiltä, mutta ehkä tilanne vain sitten eskaloitui tällaiseksi. Mitään aivan "pentuja" emme ole (minä 31, mies 33), mutta tuo riita lähti kyllä niin lapsellisesta ja naurettavasta asiasta liikenteeseen, että kukaan joka olisi ollut tuota kuulemassa, ei olisi uskonut että ihan aikuisia ihmisiä tässä ollaan. Mies itki koska oli itsekin niin järkyttynyt omasta käytöksestään. Ja pahoittelut jos tämä kuulostaa vitsiltä, huumori on aina ollut minulle sellainen "selviytymiskeino" ja saatan joskus laukoa huumoria paljon kamalimmistakin asioista, ja tätä voi ihmisten (jotka eivät minua tunne) olla vaikea ymmärtää/sulattaa (mutta en tarkoita sillä siis mitään pahaa todellakaan). 

Terapiaa olen itsekin miettinyt, tuntuu että mies ei osaa muutenkaan puhua hankalista asioista vaan patoaa kaiken sisäänsä (kuulostaa niin kliseiseltä suomalaiselta mieheltä....). 

Vierailija

Oma vika, näin se vaan AINA on. Mee muualle itkemään, täällä ei ketään kiinnosta, nähty on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että jos olet todella karmea suustasi ja käytät henkistä väkivaltaa, niin joku pikku tönäisy on ihan oikein. Miksi sä tahallasi sitten ärsytit miestäsi? Väkivalta ei ole hyväksyttävää, mutta tekstistäsi paistaa se, että sinä saat vapaasti sanoa vaikka mitä solvauksia ja ärsyttää miestäsi loppuun asti, mutta miehen tulee vain vaieta?

En mitään siis aluksi haukkunut/loukannut tai muutenkaan käyttänyt henkistä väkivaltaa, mutta miehen mielestä ärsytin häntä tahallaan kun yritin neuvoa häntä erään kodinkoneen asennuksessa minkä parissa hän juuri sillä hetkellä puuhasteli (kyllä, näin aikuisia me ollaan...). 

Tönäisyjen jälkeen annoin kyllä tulla ihan kaiken mitä sylki suuhun toi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No, ei ole. Kyllä suunsoitto on karmeaa, jos se on ihan oikeasti jotain huorittelua, mitätöintiä, henkilökohtaisuuksiin menevää, ulkonäön haukkumista, perheen haukkumista jne. Siinä joku pikku tönäisy on mitätöntä.

Vierailija

Niin ja joo, eräs ystäväni kelle tästä asiasta avauduin, ehdotti parisuhdeleiriä. :-D Aluksi tuo kuulosti korvaani ihan täysin vitsiltä, mutta nyt kun olen tässä googletellut, on asia alkanut kiinnostamaan. En silti tosissani harkitse tuollaista vaihtoehtoa, enkä ikimaailmassa varmaan saisi miestäni tuollaiselle raahattua. Kunhan leikittelen ajatuksella.

Liekö täällä kenelläkään kokemusta tuollaisista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miesvihaprovoja  palsta taas täynnä.

Etkö koskaan itse kyllästy tähän jankkaamaasi fraasiin? Käyttäisit nyt edes vähän mielikuvitusta ja muuttelisit tätä kuluneisuuden huippua hiukan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No, ei ole. Kyllä suunsoitto on karmeaa, jos se on ihan oikeasti jotain huorittelua, mitätöintiä, henkilökohtaisuuksiin menevää, ulkonäön haukkumista, perheen haukkumista jne. Siinä joku pikku tönäisy on mitätöntä.
sekin on oikeasti karmeaa, että naiset kävelee vähissä kuteissa ympäri kyliä. Siinä on pikku raiskaukset mitättömiä.

Vierailija

Hei pölvästit ettekö huomanneet että ap haukkui tönäisyn JÄLKEEN? Joo ette usko, tiedän. Että oma vika joo. Sori ap, ei voi mitään, koeta kestää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei pölvästit ettekö huomanneet että ap haukkui tönäisyn JÄLKEEN? Joo ette usko, tiedän. Että oma vika joo. Sori ap, ei voi mitään, koeta kestää.

Kiitos mukavasta viestistä, täällä on moni muukin kirjoittanut oikeasti tsemppaavan viestin (kiitos siitä teille kaikille). Tosiaan, eihän tämä nyt mikään maailman vakavin asia ollut, mutta olin/olen vain tuosta miehen käytöksestä jotenkin niin järkyttynyt, että oli pakko päästä jonnekin tästä avautumaan. Ja mikäs sen loogisempaa kuin suunnistaa vauva-palstalle. :-D Yhdelle parhaalle ystävälleni kerroin, ja mietin aluksi etten hänellekään "uskalla" tuosta puhua, sillä en halua että miestäni aletaan pitämään jonakin "vaimonhakkaajana".

Vierailija

MIKÄ siinä on niin vaikea käsittää että toiseen kajoaminen on LAISSA kielletty. MIKÄ siinä on ETTÄ uudelleen ja uudelleen ja uudelleen pitää jänkätä näitä "mutku jos se" lässytyksiä? ROSIKSESSA NE EIVÄT TOIMI KUITENKAAN.

Vierailija

Taas tämä, viimeksi löi ja löit pääsi lattiaan edellinen olikin se kun yritti heittää vasaralla naamaan.
0/0 todella surkea

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.