Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muistan, kun luin tietosanakirjasta, että arabian kieltä kirjoitetaan oikealta vasemmalle ja olin muistaakseni 10-vuotias. Sitten muistaakseni useita kuukausia myöhemmin eräs tuttavani kävi eräässä arabiankielisessä maassa, ja kun hän tuli käymään meillä, hän sanoi minulle, että siellä kirjat aloitetaan aina toisesta päästä. Sanoinkin hänelle, että tiesin sen, mutta en siinä tilanteessa tajunnut, ettei hän ollut tiennyt sitä aiemmin, mutta kyllä häntä selvästi jälkeenpäin ajatellen harmitti, koska olin tiennyt sen ennen häntä. Ei minua siis huvita tämä asia, eikä hän ole ainoa henkilö, joka ei sitä ollut aiemmin tiennyt.

• ylös 6
  • alas 24

Kommentit (13)

Vierailija

Jouduin vänkkäämään jotain 10-vuotiaana kaverin isälle, että se on irokeesi, ei irtokeesi :D :D Ei varmaan tänä päivänäkään ymmärrä miten asia oikein on.

• ylös 46
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä olin hyvä aina arvaamaan koska joku eläin oli tulossa kipeäksi.

Meillä oli siis navetta, jossa lehmiä, ja kanala. Lisäksi huvin vuoksi muutama hevonen, kissoja ja koira. Olen pienestä asti ollut herkkä havaitsemaan koska joku on eläimellä pielessä, ja muistan että isäni ihmetteli onko mussa noidan vikaa. Havaitsin myös sisareni piilevän pitkäaikaisen sairauden perheessä ensimmäisenä.

No, lääkäri musta sitten tulikin. En väitä että arvailen aina oikein, enkä todella perusta diagnoosejani arvailuihin, mutta kyllä mä kuuntelen aina sitä omaa intuitiota. Koska mitä se muuta on kuin nopeaa havainnointia.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitus on saanut niin paljon alapeukkuja? :D
Koska ei ole mitenkään tavatonta, että joku Suomessa ei ole tiennyt aloittajan mainitsemaa asiaa.

Vierailija

Tiesin jo noin 10-vuotiaana, että tietokoneet tulee olemaan ISO juttu. Aikuiset eivät edes kiinnostuneet juttelemaan tästä kun kerroin heille :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitus on saanut niin paljon alapeukkuja? :D
Koska ei ole mitenkään tavatonta, että joku Suomessa ei ole tiennyt aloittajan mainitsemaa asiaa.
No, ainakin aloittajan tuttavaa harmitti se, ettei ollut tiennyt sitä aiemmin.

Vierailija

Että minusta ei ole tylsään perhe.elämään aikuisena. En halua elää sitä enään uudestaan.

Vierailija

Kiistelin kerran yhden opettajan kanssa, että onko Suomen historiassa ollut koskaan eduskuntaa, jossa on ollut vasemmistoenemmistö, opettaja nauroi väitteelleni että on ollut.

No jokainen voi vaikka googlata asian, vuonna 1966 Suomeen valittiin eduskunta, jossa oli vasemmistoenemmistö. Voi olla muitakin vaaleja mutta tuossa ainakin yksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiistelin kerran yhden opettajan kanssa, että onko Suomen historiassa ollut koskaan eduskuntaa, jossa on ollut vasemmistoenemmistö, opettaja nauroi väitteelleni että on ollut.

No jokainen voi vaikka googlata asian, vuonna 1966 Suomeen valittiin eduskunta, jossa oli vasemmistoenemmistö. Voi olla muitakin vaaleja mutta tuossa ainakin yksi.

Totta puhut. Ja se on ainoa kerta.