Vierailija

Faktahan taitaa olla, että korkeammin koulutetut hankkivat lapsensa keskimäärin myöhemmin kuin "vain" amiksen käyneet.

• ylös 16
  • alas 10

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Tiedän ainakin yliopisto-opiskelijoita, jotka ovat keskeyttäneet opintonsa ja sitten palanneet opintojen pariin ja valmistuneet myös. Tuntuuhan nuo vauvat olevan luennoillakin ongelma. 

Tiedän myös akateemisesti koulutetun naisen, joka on ollut kotiäitinä niin kauan, että nuorin kirjoitti ylioppilaaksi eikä ole lapsia isoa liutaa. Uskovainen kyllä tietääkseni. Sitten lähti myyjän hommiin. 

• ylös 22
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tiedän montakin, esim. itseni. Meillä akateemisilla vanhemmilla (opinnot silloin vielä kummallakin kesken), oli eka lapsi, kun olin 24 ja mies 25.
Kavereissa useampikin. Opiskeluaikana oli hyvä tehdä lapsi, tulotkin kasvoivat.

• ylös 28
  • alas 2
Vierailija

Tiedän vaikka kuinka monta. Nuorin tietämäni akateemisesti koulutettu äiti sai esikoisensa 17-vuotiaana.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Oma äitini, enoni, veli ja sen vaimo, pari hyvää opiskelukaveria ja myös joitain puolituttuja. Itse en kuulu joukkoon

Vierailija

Valmistuin maisteriksi ja sain esikoiseni samana vuonna, kun täytin 25 v. Tyytyväinen olen tähän ratkaisuun. Nyt 35-vuotiaana lapset (2) tehty ja hyvä työ.

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Ykkönen vastaajista muistaa nyt teiniäidinkin joka aloitti yliopisto-opinnot 20-vuotiaana yksinhuoltajana. On jo valmistunut. 

Vierailija

Itse on olen tullut äidiksi jo 19-vuotiaana..Olen akateeminen ja työskennellyt tutkijana, opettajana, sekä professorina

Vierailija

Tiedän useita lääkärinaisia, jotka ovat hankkineet lapsen tuon ikäisenä. Myös joitakin lääkärimiehiä ja yhden DI-miehen (perusti perheen 21-vuotiaana). Että kyllä niitä on.

Vierailija

Minut. Olin 24v äiti ja jo aikaa sitten valmistunut maisteri. Mies oli tohtori, mutta oli jo 26.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.