Sivut

Kommentit (31)

Ope

Tämä oli enemmänkin "10 syytä, miksi opettaja on paras vanhempi" -listaus. Entäs opet, joilla on kyllä puoliso, mutta ei lapsia? Ei osunut minuun, vaikka olenkin ope (ja ihan kelpo puoliso), mutta en kuskaa, neuvo, opasta tai viihdytä lapsia, koska niitä ei perheessämme ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei juuri mikään pidä paikkaansa näistä ainakaan meillä.

Samaa ajattelin. Tekipä melkein mitä vaan työtä, niin harvempi jaksaa ottaa samaa roolia vapaa-ajallaankin. Mikäänhän noista ei ollut sellainen luonteenpiirre, joka olisi jotenkin ominainen erityisesti opettajille. Toisin kuin esim. tuossa insinööri-puoliso artikkelissa, josta tämäkin juttu oli kopioitu. Insinöörithän ovat tyypillisesti järjestelmällisiä ja analyyttisiä, koska näitä ominaisuuksia siinä työssä tosiaan vaaditaan.

Maunontytär

Opettajan lapsena ja itsekin opettajana olen useamman kerran kuullut kommentin, että "opettajien lapsista tulee kamalimmat kakarat!" :D - usein sanojana on opettajan lapsi itse! Minulla ei ole noin radikaalia (joskin puolileikillistä!) mielipidettä asiasta; "kamalia"   kakaroita voi kasvaa millaisessa perheessä tahansa, olipa opettaja tai ei!

Vierailija

Paskat! Minun ex-opettajapuolisoani ei olisi omat lapset voineet vähempää kiinnostaa. Hän on TYÖSSÄÄN lasten kanssa ja kotona on vapaa-aika. Ei voinut olla lasten koulun kanssa tekemisissä "ettei olisi omilla ammattinäkemyksillään häirinnyt lasten opettajia". Ihan kaikki lapsiin liittyvä jai minun tehtäväkseni. Ja ai niin, kun hänellä oli 10 viikkoa kesälomaa, oli lapset hoidosta poissa tasan oman 4 viikon kesälomani ajan, koska hän ei ole lomallaan lapsenlikka! Että sellainen kultakimpale tämä opettasaisukki. 

Vierailija

Miksi opettajissa on niin paljon täysin kieroutuneita kiusaajatyyppejä? vai onko siinä ammatissa vain helpompaa kiusata (oppilaita)?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paskat! Minun ex-opettajapuolisoani ei olisi omat lapset voineet vähempää kiinnostaa. Hän on TYÖSSÄÄN lasten kanssa ja kotona on vapaa-aika. Ei voinut olla lasten koulun kanssa tekemisissä "ettei olisi omilla ammattinäkemyksillään häirinnyt lasten opettajia". Ihan kaikki lapsiin liittyvä jai minun tehtäväkseni. Ja ai niin, kun hänellä oli 10 viikkoa kesälomaa, oli lapset hoidosta poissa tasan oman 4 viikon kesälomani ajan, koska hän ei ole lomallaan lapsenlikka! Että sellainen kultakimpale tämä opettasaisukki. 

Kyseessä on siis mies. Naisopettaja ei vaan voi toimia noin. Eli otsikkoon pitäisi muuttaa puolison paikalle vaimo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia kokemuksia on lähipiiristä vaikkei oma puoliso opettaja olekaan. Mutta lähipiiriä katsellessä tulee lähinnä mieleen sanonta "suutarin lapsella ei ole kenkiä."

Vierailija

Ope67 kirjoitti:
Tämä juttu tuskin tarkoittikaan Mies opettajia!

No jutussa puhutaan kyllä ihan vain sukupuolettomasti "opettajista" ja "kumppaneista".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi opettajissa on niin paljon täysin kieroutuneita kiusaajatyyppejä? vai onko siinä ammatissa vain helpompaa kiusata (oppilaita)?

Opettajia on 200 000. Sellaiseen määrään mahtuu kaikenlaista persoonaa. He kohtaavat koko 40-vuotisen uransa aikana jatkuvasti saman ikäluokan nuoria. Esimerkiksi yläkoulun opettaja ei näe oppilasta pikkuisena kullannuppuna eikä fiksuna aikuisena vaan pelkästään murrosiän uhman kourissa. Kun yksi murkku lähtee, toinen tulee tilalle. Murrosikäisten kiukunkohteena oleminen vuosikymmenestä toiseen saa helposti ihmisen kyynistymään. Samoin ammattikoulun opettaja näkee niitä heikommalla aineksella varustettuja motivaatiottomia nuoria vuosi toisensa jälkeen. Toki on myös tosi kivoja ja oppimishaluisia nuoria, niitä jotka ovat työn suola.

Vierailija

Ope67 kirjoitti:
Tämä juttu tuskin tarkoittikaan Mies opettajia!

Opettajana varmaan ymmärrät, että MIEHETKIN ovat yksilöitä. Miesopettajissa on kotona lusmuilevia isiä siinä missä keissä tahansa muissakin miehissä.

Oma mieheni (eskariope) on mitä parhain isä lapsillemme.

Vierailija

Olisi kiva seurustella toisen opettajan kanssa, koska silloin saisi viettää kahdestaan ulkomailla sen pari kuukautta joka kesä. Ilman kiljuvia kakaroita totta kai.

Vierailija

No meidän kahden open perheessä kyllä toteutuvat kaikki ominaisuudet jossain määrin. Ja osa jopa tuplana. Sanoisin, että luokanopettajanaisiin pätevä oman kokemukseni mukaan useimmat kohdat (ainakin otsikkotasolla).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat