Vierailija

-Töihin n. 7:15, aamukahvia muutama kupillinen hitaasti ja rauhallisesti. Juttelua kaverin kanssa netissä
-Varsinainen kahvitauko 9-9:30 (15 min kai oikeasti, mutta kaikilla menee se puoli tuntia)
Yritän aloittaa työt kahvitauon jälkeen, mutta oikeasti odotan jo ruokista.
-Ruokis 11:15 alkaen, reilu puoli tuntia, jonka jälkeen koitan saada jotain töitä tehdyksi
-Iltapäiväkahvi 14-14:30, jonka jälkeen alkaisin olemaan jo työvireessä pikkuhiljaa. Usein meneekin pitkäksi ja saldot kertyy työaikapankkiin, voin näin olla joskus vapaalla.

Mulla on firman alakolmanneksella oleva palkka ja se on alkanut vituttamaan koko ajan enemmän ja enemmän. Tämän lusmuilun olen aloittanut vasta vastikään kun olen huomannut miten muiden palkat nousee ja omani ei. Kun palkka ei kerran nouse niin sopeutan työntekoni siihen mitä saan.

• ylös 25
  • alas 5

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Hmmm voi olla ettet saa korotusta tulevaisuudessakaan. Mutta joo, teen samoin, meillä ei edes ole oikeastaan työaikaa, välillä olen vain viisi tuntia päivässä töissä. Sama palkka tulee. Mitä väliä sillä oikeastaan on istuuko siellä koneen edessä jos mitään ei saa aikaiseksi? Kannatan tulospainotteista työtä...

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Ei se palkka pyytämättä nouse. Eikä se nouse tolla asenteellakaan varmasti.

Itse olin joskus töissä paikassa, jossa pääsi säännöllisesti tauoille. Ei sopinut mulle ollenkaan, kun tuntui että työ keskeytyi koko ajan. Silti tuli tauot pidettyä, kun muu työporukka olisi muuten katsonut kieroon "ylisuorittajaa". Eikä tuossa työssä voinut lähteä himaan, kun työaika olisi ollut ilman taukoja täynnä. Eikä sekään sopinut, että olisi kerralla pitänyt kaikki tauot ja olisi syönyt ihan rauhassa sen ajan.

Nyt saan tehdä töitä niinkuin haluan ja pitää taukoni silloin kun haluan ja juuri niin pitkästi, kuin koen tarvetta. Paljon tehokkaampi ja virkeämpi olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmmm voi olla ettet saa korotusta tulevaisuudessakaan. Mutta joo, teen samoin, meillä ei edes ole oikeastaan työaikaa, välillä olen vain viisi tuntia päivässä töissä. Sama palkka tulee. Mitä väliä sillä oikeastaan on istuuko siellä koneen edessä jos mitään ei saa aikaiseksi? Kannatan tulospainotteista työtä...

Mä kannattaisin myös! Jäisi osalla palkka aika pieneksi! Kunhan saan uuden esimiehen niin aion kyllä pyytää korotusta, sitten saatan vähän reipastuakin. Ennen tätä paiskin töitä perse ruvella yli vuoden kolmen ylimääräisen projektin kimpussa, sainko edes kiitosta? En saanut.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole hyvä tilanne?

Periaatteessa, käy vaan joskus vähän tylsäksi ja pitäähän tässä välillä feikata töidentekoa. Laiskistuu eikä meinaa saada enää niitä vähiäkään tehtyä

-ap

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Minulla on vähän samanlainen tilanne. Olen töissä yrityksessä jossa asiat ovat monella tavalla täysin pielessä, ja yksi näistä on toimitusjohtajan kuvitelma siitä, että kaikille työntekijöille voi asemasta riippumatta maksaa samaa palkkaa. Minä siis hallinnossa vastuullisia ja korkeakoulutusta vaativia työtehtäviä hoitavana asiantuntijana saan samaa palkkaa kuin esim. firman autonkuljettaja. Olen siis vastikään valmistunut, ja siksi joudun tyytymään tähän siihen saakka kunnes saan uuden paikan. Toimitusjohtaja tottakai kuvittelee, etten ole mihinkään lähdössä, vaikka palkka ei noussutkaan koeajan jälkeen kuten oli suullisesti sovittu (oli kätevästi unohtanut koko asian).

Kompensoin tilannetta tekemällä vain välttämättömät työt. Teen hyvin ja tunnollisesti kaiken mitä odotetaan, mutta parempi palkka motivoisi myös ylittämään ne odotukset ja tekemään ylimääräistäkin.

Vierailija

Minulla oli Nokialla 6600 palkka ja mielenkiintoiset hommat. Esimies asetti, arvosti ja vaati. Pyörin ihan 100% niissä.

Sitten tuli kenkää ja seuraava työpaikka: Palkka 5000 ja huono ohjaus. Linajesimies kilpaili hommista ja osaamisesta kanssani. En tuntenut saavani mitään oikein aikaiseksi kunnolla.

Nyt Kolmas homma 4300 ja kukaan ei katso perään, ohjeista tai vaadi. Lopetan tälläsen paskan.

Vierailija

Kuulin taas jäätävästä palkankorotuksesta ja työmotivaatio laski uskomattoman alas. Mä kun satun tietämään mitä tää palkankorotuksen saanut henkilö tekee, tai siis jättää tekemättä niin ai hitto että korpeaa...

Pitäis etsiä uusia duuneja, mutta eipä niitä oikein ole tarjolla

-ap

Vierailija

Mhmm aivan. Ja sitten inistään ja ollaan kovasti vastaan kun sairaanhoitajat haluavat palkankorotusta.

T. Ei aikaa jatkuviin taukoihin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole hyvä tilanne?

Periaatteessa, käy vaan joskus vähän tylsäksi ja pitäähän tässä välillä feikata töidentekoa. Laiskistuu eikä meinaa saada enää niitä vähiäkään tehtyä

-ap

Tee pari sudokua niin ei käy aika pitkäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millä toimialalla tuollaista?

Yksityinen firma jolla menee hyvin. Jätehuoltoon liippaava ala, muttei suoranaisesti jätehuoltoa. En tykkää sudokusta.

-ap

Vierailija

Noh turha kuvitella että vastasuudessakaan uudella pomollakaans aat palkk lisää kerta noin vetelehdit.

Uusi omo tietä silloin jo että olet lusmu ja sitä ajatusta voi olla vaikea muuksi hänen päässä saadakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noh turha kuvitella että vastasuudessakaan uudella pomollakaans aat palkk lisää kerta noin vetelehdit.

Uusi omo tietä silloin jo että olet lusmu ja sitä ajatusta voi olla vaikea muuksi hänen päässä saadakaan.

Pöh, oon oppinut niin tehokkaaksi ja mun työnkuvani on aika vaativa ja kattava, joten perusteet palkan nostolle on. En vaan oo jaksanut nyt tapella asiasta, teen sen kohta kun saan uuden esimiehen eikä tarvii suoraan tj:n kanssa asioida, se kun ei tajua mistään mitään

-ap

Vierailija

Jos ei koskaan ole valmis tekemään enempää kuin saa palkkaa, ei koskaan saa  palkkaa enempää kuin tekee.

Vierailija

Ja sitten yt-neuvotteluiden aikaan tällaiset tyypit ovat ihan haavi auki, että miten mulle voidaan antaa kenkää!

Olen sitä mieltä, että toi ei edes ole kovin harvinaista. Aika monessa paikassa voitaisiin tiukentaa työtahtia tai vähentää porukkaa.

Ja sitten tosiaan syytetään sairaanhoitajia ja opettajia, kun kehtaavat inistä palkasta.

Vierailija

Kävele ripeästi edes takaisin tärkeän ja kiireisen näköisenä. Saat liikuntaa ja kaikki luulevat sinun olevan tärkeä työntekijä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja sitten yt-neuvotteluiden aikaan tällaiset tyypit ovat ihan haavi auki, että miten mulle voidaan antaa kenkää!

Olen sitä mieltä, että toi ei edes ole kovin harvinaista. Aika monessa paikassa voitaisiin tiukentaa työtahtia tai vähentää porukkaa.

Ja sitten tosiaan syytetään sairaanhoitajia ja opettajia, kun kehtaavat inistä palkasta.

Tässä on onneks niin hyvä tilanne että olen myös firman luottamusmies, eli ihan heti kenkää ei oo tulossa eikä tunkua mun paikkaani ole :). Vähennystarvetta meillä kyllä olis hyvinkin!

-ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.