Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Ei yksi pääsky kesää tee. Sitten jos alkaa olla yli puolet lapsista ongelmaperheistä niin kannattaa oikeasti miettiä. Meillä on vähän sellainen ongelma, asumme kivalla alueella mutta koulualueeseen kuuluu myös "ghetto" ja sen lapset. Aika rasittavaa kitkeä lapsista koko ajan vaikutteita. Eikä tämä ole mitään snobbailua vaan ihan realiteetti, niillä on melko rankasti erilainen elämä ja sen mukana käytös ja tavat luonnollisesti. Joskus tuntuu että on liikaa vaadittu omilta lapsilta sitten että pitää olla kunnolla kun muutkaan ei ole.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tietenkään ole lapsen syy. Mutta en minäkään innosta pomppisi. Pelkäisin, että jos tulee jokin älytön lasten kahnaus (mitä älyttömämmistä aiheista kun saavat riitoja aikaiseksi), saattaa tämän lapsen seko isä muuttua arvaamattomaksi ja olla vaaraksi perheelle ja lapselleni. Kuka haluaa lapsensa hengaavan tuollaisen perheen jälkikasvun kanssa? En kuitenkaan halua kieltää lasta olemasta jonkun luokkalaisen kaveri, joten mieluummin lapsi luokalle, jossa ei ole agressiivisten hullujen jälkeläisiä. Sama koskee manneja, heidänkin kanssaan saa aina olla varpaillaan, kokemusta on.

Niin ja olen luokanope. Voitte kauhistella nyt, olkaa hyvät ;)

Kerrotko, missä kohden kouluun haettaessa hakulomakkeessa on kohta, jossa voi valita, ettei luokalle tule aggressiivisten hullujen jälkeläisiä?

Suomessa tämä hoitunee aittamalla lapsen johonkin erikoisluokalle, esim. englanninkieliseen kouluun tai musiikkiluokalle, luulisin. Muualla maailmassa private schools. 

Musiikkiluokalle pääsee lahjakkaat, ei katsota vanhempien asemaa. Ainakin pojan kaveri pääsi, vaikka vanhemmat olivat ns. sosiaalitapauksia. Mukava poika hänkin, mutta kaveruus jäi kun lähti tuonne musiikkiluokalle tuo toinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä voit opettaa lapsesi sitten kotona, jos olet ope.

Ja justiinsa joo, ihan varmasti isä puuttuu lapsien kinoihin kuvailemallasi tavalla ja tulee uhkailemaan teitä.

Miksi kutsut isää muuten murhaajaksi, jos hänet on tuomittu taposta?

Ap ja minä (ope) olemme eri henkilöitä. Missä kohtaa ap sanoi olevansa opettaja? Minä en isää kutsunut murhaajaksi omassa viestissäni. Upeaa tekstien tulkintaa sinulta.

Kyllä se ihan arkea on, että vanhemmat ovat kärkkäitä puuttumaan asiaan kuin asiaan. Meillä on koulussa liki joka vuosi joku vanhemmista kiellossa tulla edes koulualueelle kun pelkona on ollut häiriökäytöksen tai väkivallan uhan toistuminen. Monessa tapauksessa myös kyseisten vanhempien lapset oireilevat. Yleistää ei toki saa, mutta kun näitä aitiopaikalta huonomaineisen lähiön koulussa seuraa, niin kyllähän se pistää miettimään.

Että kyllä minä harmissani ja huolissanikin olisin. Varmaan seurailisin tilannetta ensin rauhaksiin ja jos kuulisin vähänkään kiusaamisen tai häiriköinnin suuntaan viittaavaa juttua hänestä, unohtaisin korrektit käytös- ja kasvatustavat. Sanoisin lapselleni, että ole mahdollisimman vähän tekemisissä tämän oppilaan kanssa. Ei tarvitse olla kaveri, mutta toimeen koita tulla. Toivoisin etteivät ystävystyisi lainkaan, koska kylään en antaisi lapsen mennä tuollaiseen kotiin.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asutteko jossain pikkupaikkakunnalla vai miten voi olla että ala-asteita on vain yksi? Laita lapsi sellaiseen kouluun missä on paremman aineksen jälkeläisiä.

Kokoomuksen äänestäjä

Kokoomuksen takia useimissa kaupungeissa ja kunnissa on lakkautettu lähes kaikki terveet, hienot kyläkoulut ja nyt lapsia rahdataan busseittain keskustojen sisäilma- ja homevaurioisiin kouluihin, joissa seinät pullistelevat liiasta oppilasmäärästä. Eivätpä enää saa edes arkiliikuntaa koulumatkoista.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Joko olet alkanut valmentaa lastasi, että osaa sitten koulun alettua kiusata kaikin keinoin tätä onnetonta lasta. Ei sulle ole tullut mieleen, että se lapsi tarvitsee hyviä kavereita ja tukea, että jaksaa elää noin vaikean asian kanssa.

On se kumma, että aina vanhempien teot sälytetään lapsen vastuulle, vaikka hän on täysin syytön vanhempansa tekoihin. Tämä muuten koskee paljon vähäisempiäkin juttuja kuin hengen riisto. Olen kuvitellut, että maailma olisi kehittynyt kuudessa vuosikymmenessä parempaa suuntaan, mutta ei näytä siltä. Minua on lapsuudessa syyllistetty äitini teoista, ei suinkaan hengen viemisestä, vaan hengen eli elämän antamisesta minulle ilman aviomiestä, aivan kuin minä olisin vaatimalla vaatinut saada syntyä. Kuitenkaan minulla ei ollut osaa eikä arpaa siihen, mitä kaksi nuorta typerystä puuhasi kevätyössä. - Sama koskee tuota lasta. Ei hän ole ollut neuvomassa tai vaatimassa, että isän pitää tehdä henkirikos.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Säälittää se murhaajan lapsi enemmän kuin apn... Aikoinaan mun exän siskon ala-asteen luokalla oli oppilas, jonka isä oli tehnyt henkirikoksen, en tiedä oliko se tappo vai murha, mutta vankilassa istu pitkään. Tämä oppilas oli kuitenkin hyvin kiltti ja kuuliainen, sellanen kaikkien kaveri, vaikka hänestä puhuttiinkin pahaa ja kiusattiin. Hänen äitinsä oli ihan normaali työssäkäyvä mamma. Varmasti perheen sisällä on ollut rankkaa ja jotain ongelmia, mutta se ei tarkoita, että lapsi on kasvatettu murhaamaan?! Että mitä teidän päässä liikkuu? :D

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joko olet alkanut valmentaa lastasi, että osaa sitten koulun alettua kiusata kaikin keinoin tätä onnetonta lasta. Ei sulle ole tullut mieleen, että se lapsi tarvitsee hyviä kavereita ja tukea, että jaksaa elää noin vaikean asian kanssa.

On se kumma, että aina vanhempien teot sälytetään lapsen vastuulle, vaikka hän on täysin syytön vanhempansa tekoihin. Tämä muuten koskee paljon vähäisempiäkin juttuja kuin hengen riisto. Olen kuvitellut, että maailma olisi kehittynyt kuudessa vuosikymmenessä parempaa suuntaan, mutta ei näytä siltä. Minua on lapsuudessa syyllistetty äitini teoista, ei suinkaan hengen viemisestä, vaan hengen eli elämän antamisesta minulle ilman aviomiestä, aivan kuin minä olisin vaatimalla vaatinut saada syntyä. Kuitenkaan minulla ei ollut osaa eikä arpaa siihen, mitä kaksi nuorta typerystä puuhasi kevätyössä. - Sama koskee tuota lasta. Ei hän ole ollut neuvomassa tai vaatimassa, että isän pitää tehdä henkirikos.

Niin no, jokainen haluaa kai lapselleen parasta. Yläpeukkujen määrästä päätellen (mikäli olette tosissanne myös kun tilanne osuu omalle kohdalle, ettekä vain hurskastele täällä?) kavereita tällä lapsella tulee riittämään. Ei kukaan tässä ketjussa käskenyt alkaa kiusata tätä lasta. Mutta myös minä olen sitä mieltä, että en haluaisi lapseni viettävän yhtään ylimääräistä aikaa tämän perheen kenenkään osapuolen kanssa. Siksi en myöskään toivo luokalle (enkä päivittäiseen elinympäristöön muutenkaan) näitä lapsia. Siis huom, toivo! Valitahan ei voi. Saa se silti ärsyttää.

Olkoot koulussa kavereita, mutta kylään en lastani päästä kotiin, jossa toinen vanhemmista on noin arvaamaton ja vaarallinen. Jos pitää valita heidän lapsensa etu ja oman lapseni etu, niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä. Ikävää tietysti tämän lapsen kannalta, mutta en silti uhraa omaa lastani tämän terapeutiksi ja tukipilariksi. Toisen mahdollinen mielipaha ei mene koskaan sen edelle, että joutuisin pohtimaan onko lapseni turvallista olla siellä ja mitä jos tämä isä sekoaa. Vetää liikaa viinaa tai aineita ja kontrolli pettää? Joku toinen ihan ulkopuolinen saa hänet raivon partaalle ja se purkautuu kotona oleviin henkilöihin? Linnakundin kielenkäyttö? Kasvatus ylipäätään?

Niin ja tälle lainauksen kirjoittajalle: lehtolapsi on vakavuudeltaan vähän eri asia kuin se, että lapsi kaveeraisi tappajan jälkikasvun kanssa ja viettäisi yhtenään aikaa heidän kotonaan.

Vierailija

Osa henkirikoksista ei selviä koskaan. Kukaan ei voi tietää, vaikka työkaveri, tuttu, naapuri, jopa ystävä olisi murhaaja. Sitten kun tulee ilmi näitä tapauksia, aika paljonhan naapurit kommentoivat "normaaleja mukavia ihmisiä, ei olisi uskonut". Mitä jos lapsi on samalla luokalla tulevan murhaajan kanssa? 

Itse olen kulkenut 50 km työmatkaa pahoinpitelystä tuomitun naapurin kanssa koko kesän paitsi hänen kesälomansa ajan, onnellisesti asiaa tietämättä (maksoin puolet bensoista). Naapuri oli sitten jostain tämän kuullut ja oli aivan kauhuissaan asiasta, kun minä olin vielä nuori tyttö silloin. 

Vierailija

Ei kai kyseessä olekaan niinkään se lapsi, vaan mitä siitä kaveeraamisesta tai mahdollisesta riitaantumisesta pidemmällä tähtäimellä on riskinä seurata. Ja joo, kenen tahansa lapsi voi hairahtaa kaidalta tieltä. Mutta pitäisin riskiä silti isompana perheessä, jossa isä on näyttänyt jo mallia. Henkirikoksesta kuitenkin kysymys, ei mikään pikkujuttu. Minkälaista väkeä siellä kotona mahtaa pyöriä?

no mutta

Kannattaa pitää huoli, että lapsukainen seurustelee vain oikeanlaisten hyvältä NÄYTTÄVIEN perheiden ja tyyppien kanssa, kuten vaikka yliopistonopettaja Maurasen "liiketuttavien" ja samankaltaisten isäukkeleiden, jotka nauttivat Thaimaan lomilla harrastaa muutakin kuin aurinkoa ja uimista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.