Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eihän tässä ole mitään järkeä saada hieman yli 3000 euron palkasta käteen juuri ja juuri 1900 euroa. Asumiseen Helsingissä menee yli 1500 euroa.
Peräsuoli pitkänä raadat kuukaudesta toiseen eikä siitä "palkasta", vai pitäiskö sanoa kuppanen korvaus menetetystä vapaa-ajasta, voi nauttia kun kaikki menee pakollisiin menoihin.
Joo, työtä on, mutta ei paljon lohduta tilipäivänä.
Tässä ei ole mitään järkeä!!

• ylös 16
  • alas 3

Kommentit (12)

Vierailija

Tämä on sitä hyvinvointiyhteiskuntaa. Ei työllä saa mitään ansaita työntekijälle sehän olisi liikaa. Sinunkin veroilla kustannetaan asumistukia, jotka vinouttavat markkinoiden toimintaa ja nostavat vuokria.

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No onhan tuo paljon enemmän kuin peruspäiväraha, josta jää hyvällä lykyllä 600 euroa kuussa käteen. Ansiosidonnaista saa vain sen 500 päivää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihme veroprosentti sulla. Ei ihme, ettei tunnu kivalta.

Veroprosentti 22,5% ja verotoimiston virkailijan (tais kyl olla kesäappari) laskema.
Ap

Vierailija

Suomessa olet keskiluokkaa, eikä sinulla ole oikeutta valittaa. Sinun kuuluu käydä töissä, jotta Suomessa voidaan sinua vähemmän tienaavien palvelut kustantaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo paljon enemmän kuin peruspäiväraha, josta jää hyvällä lykyllä 600 euroa kuussa käteen. Ansiosidonnaista saa vain sen 500 päivää

Aina löytyu joku valittamaan, että minä kyllä tienaan vähemmän, joten ole sinä hiljaa.

Vierailija

Miten sulla on noin huimat asumiskulut? Voisko niistä vähän nipistää niin jäis rahaa muuhunkin? Ja joo, olen asunut Helsingissä myös, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija

Samaa olen pohtinut. Tehtiin laskelmia ja jään kotiin siihen asti, että ainakin vanhin lapsi menee kouluun.

Tilille tulee 1700€ ja siitä menee matkakustannuksiin jo ihan helvetisti. Pakko pitää autoa, huollattaa sitä jatkuvasti kun kilometrejä kertyy. Töissä pitää olla aina eväät tai sitten maksat liki kympin lounaan jossain. Aina pitää illalla säätää näiden eväidenkin kanssa. Lasten päivähoito 560€/kk ja nousee reippaasti syksyllä. Päivät on pitkiä ja ilmapiiri kotona kireä kun töidenteko turhauttaa olematoman palkan vuoksi.

Mies maksaa jo nyt autolainan, asuntolainan, muut asumiskulut. minä tuon päivähoidon, bensat, lasten kamat, ruoat menee sen mukaan kuka kulloinkin kauppaan edes ehtii.

Ei mitään helvetinkään järkeä tässä töiden tekemisessä. Jos ei julkisilla pääse ja matka ole lyhyt, niin ei kannata Suomessa työnteko. Töihin liittyvät kulut kun laskee pois ja siihen kotihoidon korvaukset päälle, ei väliin jää kuin hikinen parisataa. Aivan naurettavaa. En siihen hintaan todellakaan myy itseäni työnantajalle.

Vierailija

Jep, persettään raapimalla kotona saa saman. Lisäksi sossu kustantaa monessa tapauksessa jopa kivemman ja uudemman  vuokra-asunnon joutilaalle mistä itse maksat yksityiselle ylihintaista  vuokraa. Että kyllä tosiaan kannattaa. Paska maa.

Vierailija

Eli sulla jää asumiskustannusten jälkeen muuhun elämään alle 400 euroa. Oletko ajatellut, että etsisit halvemman asunnon?

Vierailija

Mieskin tienaa suurinpiirtein saman verran kuin minäkin. Kun olen maksanut puolet asumiskuluista (sis sähkön), bussilipun, omat puhelinkulut, omat vakuutukset, lääkkeet, muut velat ja lapsen kulut jää käteen 200-300 euroa riippuen kuukaudesta. Sillä rahalla pitää ostaa lounas töissä sekä osan ruoasta ja hygieniatarvikkeet sekä mahd lääkärikulut.

Tässä ei ole mitään järkeä. Sit saakeli pidennetään vielä työaikaa. Kas kun ei alenneta palkkaa. Viekööt vaikka koko palkka, p*****e.
Rupeen kohta työttömäks pummiksi.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieskin tienaa suurinpiirtein saman verran kuin minäkin. Kun olen maksanut puolet asumiskuluista (sis sähkön), bussilipun, omat puhelinkulut, omat vakuutukset, lääkkeet, muut velat ja lapsen kulut jää käteen 200-300 euroa riippuen kuukaudesta. Sillä rahalla pitää ostaa lounas töissä sekä osan ruoasta ja hygieniatarvikkeet sekä mahd lääkärikulut.

Tässä ei ole mitään järkeä. Sit saakeli pidennetään vielä työaikaa. Kas kun ei alenneta palkkaa. Viekööt vaikka koko palkka, p*****e.
Rupeen kohta työttömäks pummiksi.
Ap

Teidän vuokra on 3000e/kk??!