Hulda

Ostin viikko sitten grilli maisterin pullet beeffiä. No tänään sitten ajattelin valmistaa rakkaalleni mureaa lihaa (josko illalla sitten hieman lohkesi muutakin mureaa).

No avattuani paketin katsoin, että mikäs kikkare tuo on ja kaivoin vaa'an esiin.

Paketissa lukee 400g

Todellisuudessa 352 ja kun avasin pussin ja poistin veden..

lihalle jäi painoa 202g.

Ihan mielenkiinnosta, mitähän painoa mahtaa valmistaja tarkoittaa tuolla 400g?

Vastaavia valitettavasti tulee kokoajan eteen.
Samoin myyntipäivää yritetään hilata viime metreille, lähes tuotteen viimeisille myyntipäiville.

Onko sinulla vastaavia kokemuksia?

• ylös 15
  • alas 6

Kommentit (18)

Hulda

Niin ja tuote on valmistettu isossa-Britanniassa. Mihinpä tästä nyt reklamoisi "hei puolet puuttui paketista"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suomessa ilmeisesti lisätään lihaan nestettä jotta se painaisi enemmän? Onko tää ihan yleisesti käytetty käytäntö maailmalla vai pelkästään suomen vitsaus?

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Joo, oon huomannut että lihapaketissa tietyillä brändeillä puolet painosta on vettä. Paiston jälkeen pari pientä suikaletta ja kuivunutta marinadia jäljellä. Se veden määrä osassa tuotteista on ihan tolkutonta.

Vierailija

Suomessa iso ongelma, koska täällä myydään lihoja hyvin usein marinadissa. Monissa muissa maissa ei juurikaan myydä ja siellä en ole törmännyt ihan samankaltaisiin tilanteisiin sillä paketissa on vain ollut se lihamöntti jonka olen halunnut ostaa. Varmasti siihenkin voi lisätä vettä, mutta ainakaan silloin kokatessa lihasta ei tullut jumalattomia määriä vettä tai nestettä kuten nyt Suomessa esim. kanaa paistaessa.

Vierailija

Hulda kirjoitti:
Ostin viikko sitten grilli maisterin pullet beeffiä. No tänään sitten ajattelin valmistaa rakkaalleni mureaa lihaa (josko illalla sitten hieman lohkesi muutakin mureaa).

No avattuani paketin katsoin, että mikäs kikkare tuo on ja kaivoin vaa'an esiin.

Paketissa lukee 400g

Todellisuudessa 352 ja kun avasin pussin ja poistin veden..

lihalle jäi painoa 202g.

Ihan mielenkiinnosta, mitähän painoa mahtaa valmistaja tarkoittaa tuolla 400g?

Vastaavia valitettavasti tulee kokoajan eteen.
Samoin myyntipäivää yritetään hilata viime metreille, lähes tuotteen viimeisille myyntipäiville.

Onko sinulla vastaavia kokemuksia?

No mitäs ostit Lidukan tuotteita, nehän nyt on ylipäätään kauheaa kuraa.

Mitäs muuta viimeisen myyntipäivän pitäisi olla kuin viimeinen myyntipäivä?

Vierailija

En osta marinoituja tuotteita koskaan juri tuon kusetuksen vuoksi.

Kerran 100g kinkkuleikkeelpaketissa luki: lihaa käytetty 150 g. MYYJÄ SUUTTUI  kyselystä, mutta toinen myyjä kertoi, että se liha haihduttaa niin paljon kosteutta, että loppu paino on vain 100g.

Vierailija

Hulda kirjoitti:
ihme, että moinen suoraan sanottuna kusetus, vedellä lantrattu on ihan laillista..

Lihaan ei saa lisätä vettä, mutta marinaadiin tietysti saa. Kannattaa ostaa maustamatonta lihaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En osta marinoituja tuotteita koskaan juri tuon kusetuksen vuoksi.

Kerran 100g kinkkuleikkeelpaketissa luki: lihaa käytetty 150 g. MYYJÄ SUUTTUI  kyselystä, mutta toinen myyjä kertoi, että se liha haihduttaa niin paljon kosteutta, että loppu paino on vain 100g.

https://www.foodie.fi/entry/savusuikale/6409710007936

Itse olen ihmetellyt kun jossain kinkkusuikaleissa lihapitoisuus voi olla 50%. Mitä se loppu on? Luulisi että kinkkusuikaleet on vuoltu suoraan possusta, eikä siinä lihan lisäksi pitäisi olla juuri muuta kuin suolaa, eikä sitä ole kuin 1,8%.

Vai onko niin että jos otetaan possun kinkku, niin se ei ole 100% lihaa, vaan rasva vähennetään lihasta? Mutta kun rasvaakin ilmoitetaan olevan vain 7%.

Tuotteessa on yli 40% jotain jota ei kerrota?

Vierailija

Siinä pakettissa lukee 400g, josta lihaa xxx grammaa. Kyllä minä ainakin olen aina tiennyt että paketin paino on tuo merkitty paino, ja lihan on sitten erikseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siinä pakettissa lukee 400g, josta lihaa xxx grammaa. Kyllä minä ainakin olen aina tiennyt että paketin paino on tuo merkitty paino, ja lihan on sitten erikseen.

Lihanpaino on sillä pienemmällä printillä, kun suomalaiset eivät tunnetusti niitä pienellä kirjoitettuja lue. 

Vierailija

Siis niissä tuotteissa, joissa on se e-merkki, niin tavaraa on sisällä tasan sen verran kuin ilmoitettu. Jos ei ole e-merkintää, niin silloin itse tuotetta voi olla eri määrä.

Vierailija

Poistit veden? 

Lihan valmistus tapaan kannattaa myös kiinnittää huomiota niiden pakkausmerkintöjen lisäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lihanpaino on sillä pienemmällä printillä, kun suomalaiset eivät tunnetusti niitä pienellä kirjoitettuja lue. 

Minä olen suomalainen ja luen nimenomaan ne pienet printit, joten puhu vain omasta puolestasi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.