Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ollut tällainen niin kauan kuin muistan. Olen kaikkea muuta kuin iloinen ihminen, mutta silti hymyilen ja nauran välillä ilman mitään syytä, ja sitä on mahdotonta estää.

Joskus joku kertoo jonkun ihan tyhmän ja lapsellisen jutun, nauran sille. Ja kaikki kattoo pahasti ja ihmettelee. Joskus nauran itsekseni päänsisäisille jutuilleni. Välillä alan nauramaan enkä itsekään tiedä miksi. Välillä saan hysteerisiä naurukohtauksia.

Oikeasti olen kuin kuori, olen täysin kuollut sisältä. En tunne mitään.

Olen ollut menneisyydessäni masentunut ja surullinen, mutta silloinkin nauroin kaikelle.

Osaako kukaan kertoa mistä on kysymys?

• ylös 2
  • alas 2

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olet se piinaava työkaveri jonka kotkottava nauru kuuluu n 10 min välein ja joka nauraa kaikille asioille, esim. ulkona lentää lintu, jollakin on housut jalassa ja kahvitauko alkoi.

Vierailija

En tiedä, mulla on yksi kaveri, joka on samanlainen, aika rasittavaa seuraa.
Nauraa, jollekin typerälle jutulle niinkuin se olisi vuosisadan vitsi, hirvittävän vaivaannuttavaa. Mitään huvittavaa ei voi sanoa, sataa kuin Esterin peestä, normaali ihminen hymyilee vinosti, jos sitäkään, tämä hokee ja käkättää vartin.
Jotenkin uskon tuohon sisäiseen tyhjyyteen, takanaan on aika vaikea elämä.

Vierailija

Ei se sentään hulluutta ole. Nauru on ihmiselle paljon muutakin kuin pelkkä hauskuuden ilmaisin. Jotkut nauravat kun ovat stressaantuneita, toiset väsyneenä, toiset ihan vaan tavan mukaan ja pelästyksissään. Nauru (normaalilla terveellä ihmisellä) vapauttaa kehoon jotain hyvänolon hormonia, siksi se auttaa pelästyksestä yli ja stressin kantamisessa. Naurulla oli myös monia muita vaikutuksia ja käytetäänhän jossain jopa nauruterapiaa.

Ehkä naurat tilanteissa, joissa olet vaivaantunut, kun et keksi mitään sanottavaa mutta tuntuu siltä kuin jotain pitäisi sanoa? Ehkä se nauramisesi on kroppasi puolustusreaktio, tiedäthän kun toiset punastuvat, jähmettyvät, kiljuvat, raapivat itseään, hilseilevät jne...

Vierailija

Kahelilta ja yksinkertaiselta kuulostat. En jaksaisi sinua yhtään. Vaikka itsekin olen positiivinen luonteeltani, niin turhannaurajat ovat rasittavia ja typeriä. Heiltä ei voi edes odottaa mitään kovin erikoista ja ihmeellistä, sillä heidän pää kumisee tyhjyyttä.