Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Anteeksi otsikon caps, mutta tahtoisin vain kovasti saada vastauksen tähän (netistä kun ei tietoa löytynyt).

Kyse siis ihan tavallisesta lukiosta eikä mikään aikuislukio. Minulla on todella hyvä syy tähän, tosin sellainen, etten oikein tässä viitsi sitä sen enempää avata. Keskiarvoni on tällä hetkellä 9,5. Olen ahkera, tunnollinen ja muutenkin lahjakas oppilas.

Onko siis mitenkään mahdollista saada lukiota suoritettua vuodessa, tai korkeintaan puolessatoissa?

• ylös 5
  • alas 23

Sivut

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ole käytännössä mahdollista, jos haluat päästä ylioppilaaksikin. Kirjoitettavista aineista pitää olla tarpeeksi kursseja suoritettuna ennen kuin voit aloittaa kirjoitukset. Kahdessa vuodessa lukion suorittaminen voi jotenkin onnistua.

• ylös 25
  • alas 0
Vierailija

Miksi aikuislukio ei käy? Sen kyllä saisi, ainakin 1,5 vuodessa, vähemmän pakollisia kursseja. 

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

En nyt ymmärrä. Sulla on jostain syystä kova hoppu päästä lukio nopeasti läpi, mutta aikuislukio (eli tod.näk myöskään nettilukio) ei kelpaa...täh?

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

On se teoriassa, jos suoritat joko kaiken nettilukiossa tenttimällä tai vaikka kaksi kolmannesta kursseista pelkästän tenttimällä nettilukiossa ja vaikka siellä iltaluokiossa ja yhden kolmanneksen päivälukiossa. Sitten hyväksi luetat kaikki muissa kouluissa suorittamasi kurssit yhdessä ja tadaa:olet nopeuttanut suoritusaikaa kolmannekseen.

Tätä toteuttaessasi sun täytyy huomata, ettämuualla kuin nettilukiossa on läsnäolovelvollisuus kurssien läpäisemiseksi. Tämä tarkittaa, että päivälukiossa se vuoden kurssien suoritus vaatii koululla istumista 6-8 tuntia päivässä 5päivää viikossa ja iltalukiossa 4-6 tuntia päivässä. Edelleen jos valitset iltaluokio siksi paikaksi, josta otat lopullisen todistuksen, vältyt taideaineilta ja liikunnalta ja säästät muutaman tunnin päivässä. Silti tämä tarkoittaa, että muuta elämää sulla ei käytönnössä ole.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Olen huonosti perillä tästä, mutta siis kertokaa miten aikuislukio eroaa tavallisesta lukiosta? Sitten voin ehkä harkita sitä (tai nettilukiota).

Ap

• ylös 0
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuislukio ei käy? Sen kyllä saisi, ainakin 1,5 vuodessa, vähemmän pakollisia kursseja. 

Jos ap on alle 18 nii ei pääse aikuislukioon. Ellei sitten rehtori tee jonku erityispäätöksen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huonosti perillä tästä, mutta siis kertokaa miten aikuislukio eroaa tavallisesta lukiosta? Sitten voin ehkä harkita sitä (tai nettilukiota).

Ap

Aikuislukiossa on kursseja 44 (ellei ole alle 18) ja sit "tavallinen" lukio 75 kurssia. Aikuislukiossa ollaan iltaisin ja tavallises päivisin.

Vierailija

Aikuislukion tunnit illalla, vähän itsenäisempää ja ehkä vähän enemmän sallitaan poissaoloja, mutta itsenäisen työn määrä on se eroava juttu. SikI siellä onkin aikuisempaa porukkaa :p

Vierailija

Oot jo korottanu kaikki merkitsevät aineet etkä parantanut niitä? Liittyykö tämä nyt siihen jos sen päättötodistuksen arvosanat painavat jatkossa enemmän korkeakouluhaussa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos ap on alle 18 nii ei pääse aikuislukioon. Ellei sitten rehtori tee jonku erityispäätöksen

Minä menin aikoinani iltalukioon 16-vuotiaana rehtorin luvalla, eikä minulla sen kummempia perusteluja ollut miksi sinne halusin. Äiti oli mukana selittämässä että pitäisi pääsätä iltalukioon kun ei se meidän tyttö varmaan pääse päivälukioon (olisin kyllä päässyt). Tästä tosin aikaa yli 20v mutta käsittääkseni edelleenkin ihan mahdollista.

Sivut