Juuso

Ideoita ja ehdotuksia tosiaan kaivattaisiin kummipojan rippilahjaan. Tällä hetkellä suunnitelmissa on antaa sille valokuvakansio jossa on tilaa 40 kuvalle. Jokaiseen kuvataskuun ajattelin laittaa viiden euron setelin. Onko sopiva vai annako sille vain selkään?

• ylös 4
  • alas 0

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liian paljon rahaa. Kansion heittää meneen.
50e ollaan me annettu kaikille.

Miksi olisi liian paljon rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Harva nuorempi ihminen hankkii enää paperivalokuvia, joten en tiedä tuleeko kansiolle mitään käyttöä.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Mukava idea sinänsä. Ei sulla sattuis olemaan vielä kuvia niihin taskuihin seteleiden lisäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kyllä 200 e on liikaa rippiläiselle.

Niin siis miksi se on liikaa? Voisitko antaa jonkun perustelun tuolle väitteelle?

Vierailija

Minä ainakin uskoisin, että ripillepääsijä on tyytyväisempi 200 euroon kuin viiteenkymppiin? Tuo valokuva-albumi on tuossa ehkä vähän turha juttu tosin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin uskoisin, että ripillepääsijä on tyytyväisempi 200 euroon kuin viiteenkymppiin? Tuo valokuva-albumi on tuossa ehkä vähän turha juttu tosin.

Varmaan olisi tyytyväisempi 500 euroon kuin 200, joten miksei sitä?

Vierailija

Kyllä mä laittaisin sen rahan suoraan kirjekuoreen ja mielellään väh. 50e seteleinä, koska kynnys sen käyttöön on suurempi. Enkä nyt sano, etteikö se raha käyttöä varten ole, mutta vitosen setelillä ostetaan sitä sun tätä energiajuomia,  pelataan pelikoneita ymsyms.. Isommalla rahalla voisi mennä vaikka ostamaan vaatteita tai sellaista itselleen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Varmaan olisi tyytyväisempi 500 euroon kuin 200, joten miksei sitä?

Kysymys tässä oli siitä, että miksi 200 euroa on liian suuri raha jonkun mielestä annettavaksi rippijuhlaksi kummilapselle. 

Vierailija

Miksi ihmeessä maallista. Jos ja kun noi henkimaailman hommat on niin tärkeitä, niin eikös jonkinlainen kumartelu ja helvetillä pelottelu riitä. P.s. Jos tulee tukalat oltavat niin soperra jotakin taivaspaikasta.

Vierailija

Kiva idea, tosin aika avokätinen.
Minusta 200€ on iso summa noin nuoren käytettäväksi. Muutama vuosi sitten, kun omat poikani pääsivät ripille, niin rahalahjan antajat antoivat 50€. Molemmat pojat olivat hyvin tyytyväisiä, kun tuli niin iso muistaminen. Tosin me olemme tavallisen tulotason perhe, toimeen tullaan, mutta ei olla rikkaita.

Vierailija

Minä annoin omalle kummitytölleni 500 euroa rippilahjaksi, enkä ajatellut asiaa sen kummemmin. En edes tiennyt että lahjaraha voi jonkun mielestä olla liian iso? Ymmärrän toki että miltään serkuilta ei varmaankaan voi odottaa mitään suuria rahalahjoja, mutta kummit ovat ehkä rippijuhlissa hieman eri juttu kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiva idea, tosin aika avokätinen.
Minusta 200€ on iso summa noin nuoren käytettäväksi. Muutama vuosi sitten, kun omat poikani pääsivät ripille, niin rahalahjan antajat antoivat 50€. Molemmat pojat olivat hyvin tyytyväisiä, kun tuli niin iso muistaminen. Tosin me olemme tavallisen tulotason perhe, toimeen tullaan, mutta ei olla rikkaita.

Itse tiedän nuoria, joiden kuukausiraha on tuon 200 euron luokkaa, joten en nyt tiedä, miksi se niin kovin iso raha olisi.

Vierailija

Mustakin on aika paljon 200 rippilahjana. Itse sain 20-100 e/antaja ja kummit osti kalliimman kellon kaiverruksella. Edelleen käytössä. :) ylppärilahjaksi sain yhdeltä 200 ja silloinkin tuntui paljolta mutta tuli tarpeeseen kun osteli omaan kotiin tavaroita. Eli antaisin isomman summan vasta valmistujaisissa, ellet sitten ole joku upporikas.

Vierailija

Alta viittäkymppiä en nykypäivänä viitsisi antaa edes rahana, vaan silloin antaisin jonkun tavaran tai lahjakortin tms. Tuntuisi vähän hölmöltä laittaa kaksikymppinen kuoreen.

Vierailija

joitain ideoit.

-hopeinen risti.

-jos on isänmaallinen, niin leijonariipus.

-jos antaa rahaa, niin onnittelukortin väliin.

-varmaan tiedät mistä asioista kummipoika on kiinnostunut ja sen mukaan valitset lahjan.

raamattua ei kannata antaa. todennäköisesti sellainen on jo hänellä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat