Vierailija

Tilanne meni siis niin, että satuin tytön kuullen puhumaan isäni tulevista syntymäpäivistä ja sinne tehtävistä voileipäkakuista. Tyttö siinä sitten intoutui että hän voisi tulla kanssani niitä tekemään, tykkää kuulemma leipoa ja laittaa. Sanoin että se vain passaa, jos kerta osaa ja tahtoo. Lupasin myös jotenkin korvata apunsa.

No niitä alettiin sitten väsäämään, ensin kovalla työllä silputtiin kasviksia ja valmistettiin täytteitä, leikeltiin leivät sopiviksi, kostutettiin ja täytettiin. Minun piti kesken kaiken käväistä kaupassa ja kun tulin takaisin, tyttö kirkkain silmin ilmoitti että hän jo laittoi kakut uuniin. Minä luulin hänen vitsailevan, mutta totta se oli. Oli laittanut ne uuniin ja tuloksen saattaa arvata. En osannut järkytykseltäni sanoa mitään. Aineisiin meni tukko rahaa ja valmistamiseen rutkasti aikaa.

Syntymäpäiviin on vielä pari päivää aikaa, ehdin kyllä tehdä uudet, mutta periaatteessa olen asiasta todella vihainen. Millainen ihminen tarjoutuu apuun, jos ei ole hajuakaan siitä mitä ollaan tekemässä? Ja olisihan hän voinut kysyä jos ei tiedä. Minulle ei tullut mieleenkään että pitäisi aikuiselle ihmiselle erikseen sanoa ettei näitä sitten uuniin tungeta. Tyttö on kovasti pahoitellut ja pyydellyt anteeksi, mutta minun tekisi ihan mieli pyytää korvausta pilalle menneistä aineista. Mitä mieltä olette?

• ylös 150
  • alas 943

Sivut

Kommentit (223)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olipa hyvä että pilasi, vaikka kakut pitää tehdä ajoissa, edellinen päivä riittää.
Huono, keksi parempi

• ylös 605
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no KEHTAISITKO ihan oikeasti?

Jos tapahtuu puhdas vahinko, en tietenkään silloin pyytäisi. Mutta nyt hän omin päineen laittoi ne uuniin ja näin pilasi ne. Hän itse tarjosi apuaan, joten oletin ilman muuta että tietää mikä on voileipäkakku.

ap

• ylös 48
  • alas 455
Vierailija

Ei voi olla totta.
Minäkään en olisi tehnyt tuota virhettä ja minä en tiedä ruoanlaitosta mitään...

• ylös 145
  • alas 30
Vierailija

Uskoin viestiä aidoksi siihen asti kunnes kirjoitti että harkitsee korvausten vaatimista.........siis aikuinen nainen vaatii joltain tytöltä korvausta muutamasta voileipäkakusta?

Eiköhän tyttö ole kärsinyt jo tarpeeksi jos kerran olet jo läksyttänyt häntä ja hän halusi vain auttaa.

• ylös 640
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta.
Minäkään en olisi tehnyt tuota virhettä ja minä en tiedä ruoanlaitosta mitään...

En uskoisi itsekään ellei olisi käynyt. Tyttö selitti ettei hän tietenkään olisi koristeltuja laittanut uuniin, mutta luuli että ennen koristelua ne kuuluu uunittaa.

ap

• ylös 41
  • alas 143
Vierailija

Mitäs et neuvonut paremmin! Tolla asenteella että miksi kehtaa tarjoutua avuksi jos ei kerta tiedä mitä on tekemässä, saat loppuiänkin tehdä aina hommat yksinäsi! Vittu miten epäkohtelias olet! Toinen on syvästi pahoillaan ja sinä vaan urputat. Olisi kannattanut neuvoa paremmin mutta ihan oli oma vikasi.
Jos sulla ei ole varaa hankkia uusia tarvikkeita ja olet muutenkin noin pilkku niin miksi otit edes apua vastaan?

• ylös 474
  • alas 46
Vierailija

Tyttöä hävettää jo varmaan ihan riittävästi ilman, että rahaa rupeat vaatimaan. Niele tällä kertaa kiukkusi. Luulen, että hyvät välit miniän kanssa ovat arvokkaammat kuin kakkurahat. :)

• ylös 551
  • alas 9
Vierailija

Minä ainakin uskon. Jotkut nuoret pimut on oikeasti saappaitakin tyhmempiä niin en yhtään ihmettele että näin voi jollekin käydä.

• ylös 217
  • alas 129
Hullu saa olla muttei tyhmä

Ei helevettiläinen voiko olla oikeesti noin tyhymä ihminen.... mä olisin haukkunut lyttyyn... mä varmaan kertoisin paljonko tarpeet oli maksaneet ja yrittäisin vihjata että kannattaa alkaa ottaa lompakkoa esiin.

• ylös 37
  • alas 314
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskoin viestiä aidoksi siihen asti kunnes kirjoitti että harkitsee korvausten vaatimista.........siis aikuinen nainen vaatii joltain tytöltä korvausta muutamasta voileipäkakusta?

Eiköhän tyttö ole kärsinyt jo tarpeeksi jos kerran olet jo läksyttänyt häntä ja hän halusi vain auttaa.

Muutama voileipäkakku on aineksissa aika paljon rahaa, ainakin minulle ja niistä aineista mistä minä teen. En haukkunut häntä pystyyn, mutta kyllä oikeasti ottaa päähän että kaikki meni hukkaan hänen sooloilunsa takia. 

ap

• ylös 36
  • alas 75
Vierailija

Et tietenkään pyydä rahaa. Kyseessä nuori tyttö, joka halusi auttaa. Hän oppi virheestään, eikä tee sitä ikinä enää. Muista, että hän on mahdollinen miniäsi. Et todellakaan ota sukulaisilta rahaa.
Only in Finland.

• ylös 209
  • alas 21
Vierailija

Niin mutta miten hän edes osasi laittaa ne uuniin, vaikka luulisikin, että pitää paistaa? Jostainhan se sopiva lämpötila on pitänyt kaivaa, ettei ihan randomisti vain laita 200 asteeseen. Siis paistolämpötila pitää tietää jostain niin että vaikea uskoa, että laittoi vaan tarkistamatta asteita (ja tarkistaessa ois huomannut, ettei laiteta uuniin).

• ylös 194
  • alas 3
Vierailija

Sinun tilanteessasi olisin tuhat kertaa vihaisempi jos olisin pyytänyt tyttöä auttamaan leipomisessa ja hän olisi kieltäytyänyt, esimerkiksi koska "ei mua kiinnosta leipominen".

• ylös 77
  • alas 19

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat