Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on yhdet tuottavat ja he asuvat kerrostalossa ja maksavat vastiketta eikä heillä ole kuin vuoden 2005 auto joka on vielä malliltaan pieni sellasen fiatin kokonen.

He eivät matkustele ulkomaille.

Me käydään ulkomailla kerran vuodessa, meillä on hieno uusi farmari ja asumme rivitalossa.

Kyllä se köyhyys vain toista näkyy!

• ylös 3
  • alas 56

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Minä en ymmärrä tuollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä jotka arvailevat asioita eivätkä selkeästi kunnolla edes tiedä toisten asioista.

Kaiken päälle saattaa selvitä, että ne ovatkin varakkaampia kuin ap itse.

Kyllähän velkaa ottamalla auton voi hankkia.

• ylös 42
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan niitä sellasiakin, että jossain metsässä mökin rotiskossa asuu joku paskanen ukko ja se onkin miljonääri.

• ylös 40
  • alas 0
Vierailija

Eipä se rivitalo ja kerran vuodessa tehty ulkomaanmatkakaan osoita varallisuutta, eli olette samassa veneessä molemmat.

• ylös 34
  • alas 0
Vierailija

Tuollaisia ap:n kaltaisia idiootteja kyllä on. Miksi pitäisi ostaa sen ihmeellisempi auto, kuin on tarvetta? Jos on kerran jo hyvä auto niin miksi pitäisi hankkia vain muodon vuoksi joku upea auto???
Jos auto pitää vain siksi hankkia, että saa näyttää kuinka varakas on ja on sitä mieltä, että pitää ajella jollain hienolla autolla, kärsii paljon pahemmista ongelmista, kuin vähä varaisuus. Eikä niistä ongelmista pääse vaikka rahaa olisi kuinka.
Kyllä meillä ainakin opetellaan arvostamaan ja ajattelemaan asioita eritavalla, kuin, että se on paras ihminen jolla on eniten rahaa ja kaikki hienoudet.

Vierailija

Vau rivitalossa ja farmari johan porskutatte. Miten olettekin keränneet tuollaisen varallisuuden.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun vuositulot on 100 000 ja asun kerrostalossa. Ps. Auto on 2000 luvun skeida :"D

Ei ne tulot, vaan ne menot!

Murmelinröyhtäys

On minullakin omakotitalo Espoossa ja 240 000 velkaa. Oon varmaan tosi varakas? Pienellä ruppasella autolla silti ajelen...
Ukolla hiano työsuhdefarmari automaattivaihteilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näin selkeä provo ja silti asiallisia vastauksia? Hmm.

No sano muuta. Tylsää, tai sit ap on tosi aktiivinen.

Vierailija

Mäkin näytän köyhältä pierupöksyissä ja kulahtaneissa teeppareissani. Vuokrallakin asun, ei autoa.. enkä matkustele.

Palkkaa jää käteen 2800 euroa. Ei hyvin, muttei köyhästikään. Silti moni tuttava pitää mua köyhänä. Se ilmenee siten, että kun vertailevat reissujaan. Niin joku muistaa jossain vaiheessa sanoa, ettei kaikki reissaa, kun elämäntilanne on vaikea. Sitten katsovat merkittävästi minuun. Pari tuo jopa ruokakasseja mulle, yksi vaatteitaan.

Ei, mä en ole edes masentunut. Ei kiinnosta shoppailut ja koristautuminen. Käyn kirjastossa, teattereissa ja lenkillä, satunnaisesti ostelen siidereitä, kun juopotuttaa ja juon palstan seurassa. Paljon syön myös ulkona, kun rakastan hyvää ruokaa. Ainiin sainhan mä lahjakortinkin kampaajalle. :D Annoin äidille, kuten nuo vaatteet.

Olen 32 vuotias sinkku. Tuosta jää kivasti säästöönkin, tonnin verran per kuukausi. Enkä ole hirveä suohirviökään, kun miestä tekee mieli käyn pubista hakemassa.

Mä olen alkanut nauttia tästä köyhän roolistani.

Vierailija

Pitää olla tarpeeksi hieno auto, ettei vaan luulla köyhäksi. Hohhoijaa. Tällainen ajattelu ei mene mun jakeluun. Nimim. Taloyhtiön rupuisimman auton omistaja, jonka talouden nettotulot ovat luultavasti taloyhtiön suurimmasta päästä. Mutta ketä oikeasti kiinnostaa???

Vierailija

Porvoostahan tämä on, mutta onhan se huvittava piirre, miten ihmiset vertailevat tulotasoja esim. asumuksen perusteella. Itse asun kaupungin vuokratalossa ja viereisen, yhtä kuppasen talon omistava luokka huvittaa (kun kohtelevat meitä "köyhiä" kuin alempaa kastia). Heidän asumuksensa ja tulotasonsa taas voisi vaikuttaa köyhältä kilsan päässä asuvista rannan kivilinnojen asukkaista. Espoolaiset kivilinnalaiset taas tuntuisivat köyhiltä jostain NYC:n pilvenpiirtäjän omistajasta, joka kuuluu maailman rikkaimpaan prosenttiin.

Sivut