Vierailija

Toinen kirje Timoteukselle 3
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

• ylös 1
  • alas 4

Kommentit (11)

Vierailija

En tiedä, onko maailmanloppu tulossa ja uskonikin on kovin heikko. Kuitenkin tuo on mielestäni tarkka kuvaus ihmisistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko maailmanloppu tulossa ja uskonikin on kovin heikko. Kuitenkin tuo on mielestäni tarkka kuvaus ihmisistä.

Surullista, että ihmiskuvasi on tuollainen. Kyllä minä edelleen näen ihmisissä ja ihmiskunnassa paljon kaunista ja hyvää, ihan ilman jumalallista johdatustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Surullista, että ihmiskuvasi on tuollainen. Kyllä minä edelleen näen ihmisissä ja ihmiskunnassa paljon kaunista ja hyvää, ihan ilman jumalallista johdatustakin.

Olen aika kyyninen. Näen ihmisissä hyvääkin, siis yksilöissä, mutta hyvät puolet eivät pyyhi pois niitä varjopuolia. Lisäksi asioiden ollessa hyvin, on helppo vaikuttaa hyvältä ihmiseltä. Sitten kun jotain tapahtuu, saattaa olla ihan toinen ääni kellossa. Mulle on ehkä tapahtunut liikaa ikäviä juttuja. En osaa enää luottaa kehenkään. Koskaan ei tiedä, kuka on susi lampaan vaatteissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen aika kyyninen. Näen ihmisissä hyvääkin, siis yksilöissä, mutta hyvät puolet eivät pyyhi pois niitä varjopuolia. Lisäksi asioiden ollessa hyvin, on helppo vaikuttaa hyvältä ihmiseltä. Sitten kun jotain tapahtuu, saattaa olla ihan toinen ääni kellossa. Mulle on ehkä tapahtunut liikaa ikäviä juttuja. En osaa enää luottaa kehenkään. Koskaan ei tiedä, kuka on susi lampaan vaatteissa.

Mutta ymmärräthän, ystäväni, että yksilölliset kokemuksesi eivät todista maailman olevan paha? Ihan vain tilastollisesti maailma on alati parempi paikka, jossa ihmisten on parempi olla, vaikka se uutisissa ei siltä aina vaikuttaisikaan.

Vierailija

Jotkut tulkitsevat jokaisen maanjäristyksen, jokaisen poliittisen kriisin ja jokaisen Israelia vastaan suunnatun hyökkäyksen olevan varma merkki lopunajan nopeasta lähestymisestä. Vaikkakin nämä tapahtumat saattavat merkitä lopunajan lähestymistä, ne eivät välttämättä merkitse, että lopunaika on saapunut. Apostoli Paavali varoitti, että lopunaikaa sävyttäisivät lisääntyneet väärät opetukset. "Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia" (1. Tim. 4:1). Lopunaikaa kuvataan "vaikeana aikana", koska ihmisten pahuus lisääntyy ja ihmiset "vastustavat totuutta" (2. Tim. 3:1-9; katso myös 2. Tess. 2:3).

Eräs mahdollinen merkki on myös juutalaisten temppelin uudelleenrakentaminen Jerusalemissa, lisääntynyt vihamielisyys Israelia kohtaan, ja eteneminen kohti maailmanlaajuista hallitusta. Kaikkein selvin lopunajan merkki on kuitenkin Israelin valtio. Vuonna 1948 Israel tunnustettiin itsenäiseksi valtioksi, ensimmäistä kertaa sitten vuoden 70 jKr. Jumala lupasi Aabrahamille, että hänen jälkeläisensä saavat Kaanaan maan "pysyväksi perintömaaksi" (1. Moos. 17:8) ja Hesekiel ennusti Israelin valtion fyysisen ja hengellisen herättämisen (Hes. luku 37). Lopunajan ennustusten valossa on tärkeää, että Israel on itsenäinen valtio, koska Israelilla on keskeinen asema lopunajan tapahtumissa (Daniel 10:14; 11:41; Ilm. 11:8).

Vierailija

Viimeinen sukupolvi näkee Israelin ennallistamisen.

”Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.” – Matteus 24:32-34

Israel (viikunapuu) syntyi valtiona 1948. Myös ympäröivät pakanvaltiot ovat puhjenneet lehteen – ”Katsokaa viikunapuuta ja KAIKKIA PUITA.” (Luuk. 21:29). Egypti (1922), Turkki (1923), Irak (1930), Saudi-Arabia (1932), Jordan (1946), Libanon (1946), Syyria (1946) Libya (1951) jne. Tämä sukupolvi – joka näki Israelin syntyvän – ei siis ehdi kadota kokonaan, ennen kuin kaikki lopunajan tapahtumat ovat tapahtuneet. Sukupolvi on Raamatun mukaan 70-80 vuotta (Ps. 90:10) eli 2018-2028 on ”takaraja”.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta ymmärräthän, ystäväni, että yksilölliset kokemuksesi eivät todista maailman olevan paha? Ihan vain tilastollisesti maailma on alati parempi paikka, jossa ihmisten on parempi olla, vaikka se uutisissa ei siltä aina vaikuttaisikaan.

On hienoa, että tasa-arvon kanssa edetään, että lääketiede kehittyy jne. Muut näyttävät viihtyvän. Omasta näkökulmastani katsoen ihmiset eivät toisaalta näyttäydy kovin hyvinä. Voihan vika olla mussakin. Mun ulkonäköni on poikkeava (en voi sille mitään), mulla on neurologisia ongelmia ynnä muuta mukavaa. Olen kohdannut liikaa syrjintää, valehtelua, manipulaatiota jne. Itse pyrin aina kohtelemaan muita niin kuin haluaisin tulla kohdelluksi, olen ollut jopa liian hyväuskoinen. Nykyisin pidän kaikki käsivarrenmitan päässä. En enää kestä iskuja vyön alle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viimeinen sukupolvi näkee Israelin ennallistamisen.

”Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.” – Matteus 24:32-34

Israel (viikunapuu) syntyi valtiona 1948. Myös ympäröivät pakanvaltiot ovat puhjenneet lehteen – ”Katsokaa viikunapuuta ja KAIKKIA PUITA.” (Luuk. 21:29). Egypti (1922), Turkki (1923), Irak (1930), Saudi-Arabia (1932), Jordan (1946), Libanon (1946), Syyria (1946) Libya (1951) jne. Tämä sukupolvi – joka näki Israelin syntyvän – ei siis ehdi kadota kokonaan, ennen kuin kaikki lopunajan tapahtumat ovat tapahtuneet. Sukupolvi on Raamatun mukaan 70-80 vuotta (Ps. 90:10) eli 2018-2028 on ”takaraja”.

Aikamoista tulkintaa on käytetty...

Mutta hei, sovitaan että 2028 on se "takaraja". Koska minulle ei Taivaspaikkaa ole luvassa, tarjoan sinulle nyt kymmenentuhatta euroa ja vuonna 2029, takarajan takana, kaikki omaisuutesi siirtyy minulle. Mitä sinulla on menetettävää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihminen on perusluonteeltaan itsekäs paska ja ihminen on ainoa eläin tällä pallolla, joka tappaa huvikseen ja tuhoaa luontoa parhaansa mukaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.