Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Uskossa Jumalaan elävä, seksuaalisesti pidättyväinen (kunniallinen) ja vapaaehtoisesti lapseton. Tällainen olisi aika ideaali naisystäväksi. Vaan ei taida olla olemassakaan?

• ylös 0
  • alas 5

Kommentit (14)

Vierailija

Mä oon uskovainen. En oo varma haluanko lapsia, tällä hetkellä tuntuu enemmän että en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä, miksi ei olisi?

Uskovaiset naiset näyttävät järjestään haluavan avioliittoon, perheen ja lapsia. Ei siinä ole mitään pahaa, en sitä tarkoita.

Vierailija

Taidan täyttää kriteerit. En ole ihan vakaumuksellinen vela, mutta ikä taitaa pikku hiljaa hoidella sen puolen sataprosenttiseksi. 

Vierailija

Minä taidan olla myös aika lailla ap:n kuvailema tapaus. Mutta en toisaalta kaipaa miesystävääkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taidan täyttää kriteerit. En ole ihan vakaumuksellinen vela, mutta ikä taitaa pikku hiljaa hoidella sen puolen sataprosenttiseksi. 

Lisättäköön ap:n tiedoksi, että seksi astuu kuvioihin vasta, kun naisystävästä on tullut vaimo. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset naiset näyttävät järjestään haluavan avioliittoon, perheen ja lapsia. Ei siinä ole mitään pahaa, en sitä tarkoita.

Minä halusin kyllä avioon miesystäväni kanssa (kuten hänkin minun) mutta lapsia en ole koskaan halunnut. Viisitoista vuotta tässä on yhdessä tyytyväisinä eletty, edelleen ilman lapsia ja uskossa.

En ole ainoa laatuani.

Luulen että jos oikeasti uskovan naisen haluat ja seksistä hänen kanssaan anuttia täytyy sinun sitoutua häneen aviollisesti. Mutta miksi se olisi ongelma? Eikö se riitä että kumpikaan ette halua lapsia jos se on kynnyskysymys?

Ja muuten, kaikki uskovat naiset eivät halua parisuhdetta lainkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. Mutta en myöskään halua parisuhdetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko ap itse uskossa?

Kyllä, mutta yksityisesti. En ole mukana seurakuntatoiminnassa tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä halusin kyllä avioon miesystäväni kanssa (kuten hänkin minun) mutta lapsia en ole koskaan halunnut. Viisitoista vuotta tässä on yhdessä tyytyväisinä eletty, edelleen ilman lapsia ja uskossa.

En ole ainoa laatuani.

Luulen että jos oikeasti uskovan naisen haluat ja seksistä hänen kanssaan anuttia täytyy sinun sitoutua häneen aviollisesti. Mutta miksi se olisi ongelma? Eikö se riitä että kumpikaan ette halua lapsia jos se on kynnyskysymys?

Ja muuten, kaikki uskovat naiset eivät halua parisuhdetta lainkaan.

Avioliitto ei oikein käy, koska siihen kuuluu puolison elatusvelvollisuus. Palstalla on paljon kirjoiteltu kuinka kalliiksi vaimot tulevat kun lompakkoloisivat miehiään.