Sivut

Kommentit (545)

Vierailija

Turun Edison.

Olimme viettämässä iltaa, pari siideriä oli alla eli emme todellakaan olleet edes humalassa. Tiskillä oli töissä vanhempi harmaahiuksinen nainen, jolta saimme ERITTÄIN huonoa palvelua. Hän puhui meille kuin lapsille (olimme 25-vuotiaita), ei katsonut silmiin ja kohteli muutenkin kuin ilmaa. Vieläkin puistattaa koko ihminen ja paikka. 

Koskaan ei tule enää käytyä.

Vierailija

Olin kaupassa 12-vuotiaana ja jostain syystä minua epäiltiin näpistelijäksi. Minut vietiin takahuoneeseen, jossa mut tutkittiin perinpohjin. Ryhdyin itkemään, mutta mitään ei löytynyt. Pääsin lähtemään pois ja sen jälkeen en käynyt siellä kuin vanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tampereella asuttiin opiskelija-asunnossa ja jääkaappi lakkasi toimimasta. Sitä tuli tarkastamaan viimeisen päälle humalassa oleva huoltomies. Painoi nappia ja sanoi ettei tunnu toimivan. Sanoin, ettei johto ole seinässä, ja silti jatkoi ja jatkoi sen napin painamista. Lähti sitten pois. Soitin TOAS:lle ja seuraavana päivänä selvin päin olevat huoltomiehet toivat uuden jääkaapin.

Vierailija

Olin masennuksen vuoksi sairaalahoidossa. Siinä sivussa minulle tehtiin diagnoosi epävakaasta persoonallisuudesta. Kysyin kahdelta eri psykiatrilta mitä se tarkoittaa, ja miksi se diagnoosi on minulle tehty. Kumpikin sanoi: Katso googlesta.

Vierailija

Turun Börssin yökerho tai oikeastaan siellä oleva portsari kuvitteli kai olevansa kuningas ja kaikki asiaakaat hänen alamaisiaan. Myönnän, että itselläni meni silloin 2- kymppisenä hiukan liian lujaa kyseisessä baarissa, ja joskus jopa poistettiin baarista. (Häpeän.) Eräs kerta olin kaveri kanssa kyseisessä baarissa ja hän päätti, että haluaakin jo aika aikaisessa vaiheessa kotiin. Ajattelin, että jään itsekseni kuitenkin vielä hetkeksi baariin ja menin 'saattamaan' kaverini ulko-ovelle, olin ottanut askeleen jo ulos ja seisoin heippojen ajan ulkona. Kun olin menossa baariin sisälle ja näytin leimaani, jolla pitäisi siis päästä takaisin sisälle. Niin portsaripa sanoikin, että en ole tervetullut sisälle. Olin siis hyvässä kunnossa silloin ja sama portsari oli meidät aiemmin päästänyt sisään. Kysyin, että saan kai kuitenkin hakea takkini narikasta niin se ei kuulemma käynyt, kysyin että voisiko kenties joku henkilökunnasta tuoda sen niin sekään ei portsarille käynyt. Silloin oli siis lokakuu ja yöllä taisi olla jopa vähän pakkasta. Päälläni taisi olla vain ohut paita. Otin sitten taksin hytistellen kotiin, vaikka siinäkin tuli odottamista. Jälkeenpäin olen ajatellut, että miksi ihmeessä en tehnyt kyseisestä portsarista valitusta, mielestäni todella heiteillejättöä lähettää nuori tyttö ohuessa paidassa pakkasyöhön. Mietin, että mitä jollei olisi ollut taksirahaa, olisinko kulkenut hypotermian partaalla kotiin. Sillon sitä jotenkin ajatteli, että jos teen valituksen niin henkilökunta on kuitenkin portsarin puolella, koska olin aiemmin ollut kyseisessä ravintolla niin huonossa kunnossa. Vieläkin jotenkin puistatus tapauksesta mutta portsarille tuli ilmeisesti hyvä mieli.

Vierailija

Kurikan keskustassa on kebab&pizzeria paikka, josta kerran tilasimme annokset. Meidän jälkeen tuli 4-5 seuruetta, ja kaikki ne saivat tilauksensa ennen meitä. Odotusaika meillä tunnin. Kebablihakin putosi jossain välissä vartaasta lattialle, mutta se vain nostettiin uudelleen paikoilleen ja jatkettiin annosten tekemistä.

Ei olla toiste siinä paikassa asioitu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pidättelivät tunteitaan eri tavalla. Totta kai joku tempaisi vammaiskortin. Sinä olet tehnyt valintasi ja olet siihen aikaa myöten tottunut, lapsesi on elossa. Jos joku kuulee puhelimessa, että läheinen on teholla ja samaan aikaan ärrätäti vittuilee tupakka-askista niin saattaa mennä hermo helposti. Eikä edes tilanne mene ärrätädille perille vaikka itkuinen ihminen yrittää kuvata selkeästi artikuloiden ettei sillä askilla nyt niin väliä. Virkainto peitti empatian, hienoa. Pthyi sanon minä.

Olen lähtenyt töistä taksilla kun sain kuulla, että omaiseni on kuolemassa teholla. Vanhempi taksikuski naureskeli itkulleni, luuli varmaan pikkusydänsuruiksi. En pystynyt sanomaan mitään, nyt varmaan räkäisisin konepeltiin ellen saisi tarpeeksi tappavaa lausetta muotoiltua. Olen hakenut pelästyneenä apua teholla kun mummoni lyyhistyi odotushuoneeseen, paha sairauskohtaus. Kun joku hoitsu mäkätti, että odottakaa vuoroanne niin karjaisin, että nyt on kiire. Helvetin tilannetajuton virkaintoilija kun lattialla on oikea tajuton ihminen. Olin niin vihainen, että olisin voinut sylkeä ja sähistä.

Jos sinulla on hätä niin et sinä siinä mitään painostusta enää kaipaa. Tai typeryksiä. Käsittämätöntä miten ihmiset ovat tekopyhiä ja epäempaattisia. Primitiivinen reaktio lievänä kuten sylkeminen on ihan ymmärrettävää kun hädässä sanat (ja hermo) loppuvat tahalliseen ymmärtämättömyyteen. En minä käske sellaista ihmistä häpeämään, häpeä itse.

No huh huh! Kukaan ei ole 7 vuoden aikana syyttänyt minua jonkin vammaiskortin vetämisestä. Kiitos vaan empatiasta. Ja minä en ole vammainen joten se kortti ei edes kuuluu tähän mitenkään. Kerroin vaan ettei minulle ole missään tilanteessa ikinä tullut primitiivistä reaktiota sylkäistä myyjää ym päin. Ethän itsekään sylkäistä vaikka mieli teki.

Minun ei pitänyt enää kommentoida tähän ketjuun mutta pakko nyt sanoa että taidat samaistua liikaa ihan tuntemattomaan henkilöön jonka tilanne ei ollut sama kuin sinulla siellä taksissa. Minä vastasin hieman terävästi sen ensimmäisen valittajan kommenttiin koska hän puhui potaskaa. Mieti nyt vähän että hoitaja soittaa siskon leikkauksesta ja hän menee kesken puhelun ostamaan tupakkaa! Laittaa vielä hoitajan odottaan että hetki kun ostan nyt askin Camelia ja laittaa kännyyn pois. Taisi se aski olla tärkeämpi kuin se sisko. Ja sen Ärrän myyjään kuuluu kysyä mitä laatua haluaa, eli hän teki työtään eikä myyjä ollut ajatustenlukija että tietäisi mikä kriisi siinä oli meneillään.
Vieläkin olen sitä mieltä että se sylkeminen oli täysin ala-arvoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannelmäen juna-aseman vieressä oleva r-kioski on tunnettu huonosta asiakaspalvelusta. Kerran kortinlukija ei toiminut ja myyjä alkoi huutamaan minulle, että rikoin hänen mööpelinsä tai minulla ei ole rahaa. Väitti vielä seuraavalle asiakkaalle, että olen rikkonut hänen korttimasiinansa, kun jouduin lähteä nostamaan rahaa saadakseni matkakorttini ladattua. En asioi liikkeessä ellei ole aivan pakko.

Tällaisten myyjien pitäisi ottaa välittömästi pieni aikalisä työstään tai harkita alan vaihtoa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kävin hetki sitten kampaajalla, jonka tilat ovat Helsingin trendikkäällä alueella ja lisä näkyy hinnoissa. Ihmettelin kuitenkin että edellisen asiakkaan hiuksia ei lakaistu lattialta ennen minun vuoroani. Ja niitä oli PALJON. Kenkäni olivat pohjasta sateen jälkeen kosteat ja katselin kampaajan samalla jutellessa kuinka karvat jäivät kengänpohjaani kiinni. Tosi taitava ihminen ja muuten kiva paikka, mutta ällötti ne karvat.

Kuinka yleistä tämä on??!

Huh huh, luulisi olevan itsestäänselvyys, että edellisen asiakkaan hiukset korjattaan pois, ennenkuin seuraava asiakas tulee vuoroon.

Vempele

Pidettiin IMRRn kanssa sunnuntai aamuna YO juhlien jälkeisenä aamuna onnistuneen yön jäljiltä Pata Ässässä, niin meidät heitettettiin ulos kun kertasimme yön tapahtumia. Runkkareilla ei kuulemma ole asiaa Patikseen vaikka omistaja onkin pitkänlinjan Kansallis Sosialisti ja isämmaan mies.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kurikan keskustassa on kebab&pizzeria paikka, josta kerran tilasimme annokset. Meidän jälkeen tuli 4-5 seuruetta, ja kaikki ne saivat tilauksensa ennen meitä. Odotusaika meillä tunnin. Kebablihakin putosi jossain välissä vartaasta lattialle, mutta se vain nostettiin uudelleen paikoilleen ja jatkettiin annosten tekemistä.

Ei olla toiste siinä paikassa asioitu.

Isämaallisilla on nykyään matulandiassa tosihankalaa asioida edes pitserioissa ku kohdellaanku halpaa makkaraa. En kävis koskaan mutta kotarissa on niin kalliit pitsat että pitää käy tossa Milanissa hakee karviksilta lätyt. Ei pitäs isämmaallisen miehen joutua kumarteleen karvareita.

Vierailija

No ei tää paha oo mutta kummastutti kyllä. Pistin liukuhihnalle K supermarketissa nipun tulitikkuja, ja myyjä vain otti ne pois siitä sanomatta mitään ja jatkoi muiden ostosteni piippailua. En sitten tiedä luuliko mua alaikäiseksi tms. Mutta joku selitys olisi ollut kiva, en mä silloin ihmispelkoisena nuorena neitona saanut itse edes suutani auki :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
15-45-vuotiaissa on yli 50 000 miestä enemmän kuin naista Suomessa. Tämä asettaa miehet ja naiset eriarvoiseen asemaan parisuhdemarkkinoilla. Miehiä on pakko alkaa vähentämään. Helpoin tapa tähän on sallia eutanasia kaikille täysi-ikäisille miehille ilmaiseksi. 

Yleisestikkin se parantaisi myös yleistä turvallisuutta, kun kenenkään ei esim. tarvitsisi ajaa rekkaa päin. Mies valtaiset yhteiskunnat ovat muutenkin väkivaltaisempia.

No mitäpä helleh?

Vierailija

Näitä bussikuskiterroristeja on näemmä ollut enemmänkin. Itse nousin pikkulikkana, n. 8-vuotiaana ekaa kertaa bussiin yksin. Annoin rahaa ja kuski kysyi että kokonainen vai puolikas - tarkoittaen että aikuisten vai lasten lippu. No minähän en kysymystä ymmärtänyt. Kuski siinä vaan että funtsi, funtsi! Lopulta sanoin kokonainen ja kuski myi mulle tyytyväisenä aikuisten lipun.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin muumimaassa käymässä ja pois lähdössä. Siinä sillan päässä oli sitten se muumijuna parkissa ja aateltiin koska oli kauhea helle että tuolla vois ottaa kyytiä bussipysäkille. Koska en ollut varma ajaako juna jotain muitakin reittejä kysyin kohteliaasti kuskilta mihin päin hän oli lähdössä. Hän naureskeli pilkallisesti että ei hän nyt ainakaan tuonne päin (muumimaa) lähde kun siellä on meri vastassa. No kysyin vain sitten että milloin hän lähtee. Taas kuski vain vastasi ylimielisesti että sitten kun häntä itseä huvittaa. En tiedä miksi mutta menimme kuitenki junaan istumaan ilman tietoa mihin päin tästä nyt lähdetään ja milloin.

Ai että raivostuttaa tämmöiset kuskit!! Muistan kun matkustin ekaa kertaa lapsena yksin bussilla ja kysyin kuskilta ujosti että pysähtyykö kys. bussi pysäkillä x, niin kuskin piti päästä siihen velmuilemaan "no enpä tiedä, katotaan saanko sen pysähtymään". x( Olin sitten epätietoinen ja itku kurkussa koko matkan.

Itselle kanssa kävi lapsena (n. 8-9 v) vähän sama, tästä tosin on sellainen 30 vuotta aikaa. Bussin edessä oli vaikkapa linjanro "123" eli juuri se linja millä mun oli tarkoitus mennä. Luulin, että myöhästyin siitä. Kysyin kuljettajalta ihan kohteliaasti, että onhan tämä linja 123. Hän vastasi: "Jos siellä niin lukee, niin sitten on". Tuon ikäiseltä menee helposti aikuisten sarkasmi vähän ohi, joten olin vain tyytyväinen etten joutunut odottamaan puolta tuntia seuraavaa 123:a.

Vähän matkaa ajettua joku matkustaja sanoi kuskille, että sulla taitaa olla väärä numero edessä? Kuljettaja vaihtoi numeron oikeaksi, vaikka 125:ksi, mutta ei tietenkään sanonut minulle mitään (ei ehkä muistanut koko asiaa). Pieni paniikki iski tietysti päälle, mutta jäin seuraavalla pysäkillä pois, ajelin takaisin lähtöpaikkaan seuraavalla mahdollisella bussilla ja lopuksi pääsin oikeaan vuoroon.

Tämä tapahtui joskus 80-luvun puolessavälissä. Nykyisin sentään omille lapsille jos kävisi noin, niin voisivat soittaa ja saada ohjeistusta.

Asian hassu puoli näin jälkeenpäin ajatellen on se, että äitini ei tästä ollut millänsäkään. Hänestä tällaista voi sattua kenelle vain - niin kuin tietysti voikin. Enemmän hän oli sitä mieltä, että olisihan minun - alle 10-vuotiaan - pitänyt tietää, ettei se kyseinen bussi vaan voi olla 123. Totta tämäkin, mutta mielestäni tossa tilanteessa alle 10-v teki just niin paljon kuin pystyi.

Vierailija

Ostin Kampin Anttilasta sieltä katutason kodinosastolta tyynyn. Maksoin sen sinne ylös ja menin sitten alakertaan. Tajusin että tarvitsen kempparituotteita. Otin ne hyllystä ja menin maksamaan kassalle. Ihmettelin kun myyjä kysyi tyynystä joka mimulla roikkui kädestä: onko maksettu?

Luuli kai että yritän pölliä sen, vaikka tulin siis kassalle maksamaan ne muut tuotteet. No näytin kuitin, mutta kyllä vähän ihmettelin. No kai se oli myyjän oikeus kysyä, mutta hieman kyllä möksähdin täytyy myöntää.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat