Sivut

Kommentit (545)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin Emotion-liikkeeseen ostamaan miehelleni partavettä. Kaksi myyjää jutteli niin keskittyneesti, ettei huomanneet mua vaikka tahallaan aika lähelle tulinkin. Alko vituttaa, poistuin ja ovella huikkasin: Kiitos avusta! Katsoivat pitkään ja hiljenivät.

Hahaa, samat setit Helsingin keskustan Stockmannin koruosastolla! Kysyin apua. Keskustelu loppui vastahakoisesti. Kumpikaan ei osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Olisin armollinen, jos olisivat jotain nuoria tyttöjä osa-aikatyössään, mutta mutta... Ainakin toisella oli ainakin ikää sen verran, että taisi olla kunnon päivätyössään korumyyjänä.

Emotionissa moni tahtoo tehdä ostokset rauhassa, mutta Stockalla korut on lukkojen takana, eli ostoksia ei voi tehdä ilman myyjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Partioaitassa ei osata palvella. Olen jo kahteen kertaan lähtenyt sieltä kun eivät tulleet auttamaan. Ostin sitten takin outdoor storesta.

Rtk Helsingin keskustan myymälässä on ihan hävyttömän huono palvelu. Porukkaa vaan seisoo toimettomana tiskin takana, vaikka koittaa huhuilla myyjää auttamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.

Siellä voi olla maksava asiakas langan päässä. Meidän liikkeessä ainakin monet maksavat kanta-asiakkaat soittaa suoraan myyjälle. Myyjät kun jakelevat käyntikorttejaan mieluusti ja monet sitten soittavat suoraan hyväksi todetulle myyjälle kun ovat ostamassa jotain.

Miten sä puhelimen kautta saat sen tuotteen. Nettitilaukset ymmärrän mutta puhelimessa pitkään jauhamista nykyaikana en.

Vierailija

Soitin käräjäoikeuteen avioerohakemuksesta, milloin lopullinen eropäätös saapuu. Asiasta vastaava henkilö vain tokaisi tylysti "tällaisilla asioilla ei oo kiirettä".

Öö...kun yrität lain edessä päästä uskottomasta ja rahojen perässä olevasta puolisosta eroon ni ei oo kiirettä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
K-ruokakaupassa.. Otin pikaloton ja jäin sitä kuponkia odottelemaan. Kassa alkoi vain vetelemään toisen ostoksia, eikä elettäkään siihen kuponkiin.. No, sitten ajattelin, että ei sitä sitten tullutkaan, että se lappu tipahti jonnekin kai ja lähdin menemään. Kohta tuo kassa huutaa kuin hengenhädässä, että kenen lotto tänne jäi... siis olisi juossut perään, ennen kuin alkaa huutamaan. Eikä edes anteeksi pyytänyt. 

Annoin palautetta, mutta onneksi ruokaa saa muualtakin.

Ääliö. Sama kassa oli ehkä vetänyt läpi usean sadan ihmisen ostokset ennen sinua. Takuulla väsyttää ja puuduttaa. Ei kukaan pysty tekemään tuollaista työtä jatkuvasti yksityiskohtiin keskittyen ja huomioiden jokaisen asiakkaan yksilönä. Olisit itse avannut suusi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Roskapankissa todella töykeä ja tyly asenne kaikkia kohtaan. 

Olen huomannut saman, mutta ymmärrän ja annan anteeksi. Ei siellä ole häävejä asiakkaitakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.

Siellä voi olla maksava asiakas langan päässä. Meidän liikkeessä ainakin monet maksavat kanta-asiakkaat soittaa suoraan myyjälle. Myyjät kun jakelevat käyntikorttejaan mieluusti ja monet sitten soittavat suoraan hyväksi todetulle myyjälle kun ovat ostamassa jotain.

Miten sä puhelimen kautta saat sen tuotteen. Nettitilaukset ymmärrän mutta puhelimessa pitkään jauhamista nykyaikana en.

Asiakas esimerkiksi soittaa myyjälle tiedustellakseen, onko tuotetta x saatavilla. Jos on, laitetaan varaukseen -> asiakas tulee myöhemmin ostamaan. Tai ei ole saatavilla -> tilataan asiakkaalle -> asiakas tulee ostamaan kun tuote saapunut. Asiakas saattaa kysellä myös muutaman eri tuotteen eroavaisuuksista ja ominaisuuksista. Ihan niinkuin paikan päälläkin asiakkaat kyselee. Outoa, että jotakuta ihmetyttää vielä 2010-luvulla, että kauppaa voidaan tehdä muutenkin kuin myymälässä paikan päällä (tai netissä)...

Vierailija

No nyt muistan kaksi. Menin ostamaan renkaita ja kun en ostanut koko sarjaa, vaan halusin tarjousrenkaita pari kappaletta, joiden hinta oli ilmoitettu, niin ei tullut mitään palvelua putiikissa. Olisi varmaan pitänyt ostaa koko sarja, vaikka tarvetta oli vain kahdelle. 

Toisen kerran olin ostamassa kaasua ja se pelle ei saanut mitään aikaan siellä liikkeessä.  Muistaakseni sain vielä puolityhjän pullon mukaan, kun ensin joutui tappelemaan sen idiootin kanssa, että suostui ensin myymään sitä.

Sinkkumies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin vuosia sitten alusvaatekauppaan ja halusin ostaa itselleni sievät alusvaatteet. Olin jo täysi-ikäinen. Kaupassa katselin ja kysyin kokomerkintöjä jolloin myyjä ilmoitti "sulle en ainakaan myy mitää"

Provo. Pitsihepeneitä saa myydä vaikka 10-vuotiaalle. Miksi pikkuliikkeen omistaja sabotoisi omaa kaupankäyntiään?

Vierailija

No nyt alkoi muistumaan kun lukee toisten vastauksia.

Pikaruokapaikoista poistun, jos olen odottanut annosta 30 minuuttia ja näen, että muiden annoksia viedään jo kymmeniä siinä välissä. Ihmetelkööt sitten purilaisensa kanssa, että missä pöydässä se asiakas istuu. Elämäni ei ole muutamasta eurosta kiinni. Olisi joskus kiva olla kärpäsenä katossa ja nähdä kun se myyjä etsii asiakasta ;)

Sinkkumies

Vierailija

R-kioskeilla usein nuoria pirkkoja, joita ei näytä kiinnostavan homma pätkään. Puhetyyliki on sellanen ärsyttävän löysä ja välinpitämätön. Ja puhelin piippaa koko ajan viestejä. Ehkä jopa purkka suussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eräässä metsästys/rakennus kaupassa, liikkeen pomo siemaili kahvia jonkun asiakkaan kanssa kun kysyin mistä löytyisi kanaverkkoa. Ei liikahtanutkaan. Toinen myyjä kysyi mihin tarkoitukseen niin vastasin kanoille. Sitten minut ohjattiin ulkorakennukseen jossa istuskeli 4-5 teinipoikaa ja heidän ohjaajansa. Kun kysyin montako metriä rullassa on, niin ukko vastasi että kyllä sä tästä ympyrän saat. Sanoin että olen rakentanut sellaisen kanakopin, enkä ole siis tekemässä mitään ympyrää. Että sellaista "palvelua".

Olen joskus itsekin ostanut ja sitä myydään 25 ja 50 metrin rullissa. Olisi tietenkin kiva tietää ostaessa, että kumpi rulla on kyseessä ;)

Sinkkumies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helsingin ulataksissa paljon kieli- ja kirjoitustaidottomia kuljettajia. Huonoa asiakaspalvelua siis. 

Kuinkas se kirjoitustaito käy ilmi taksissa?

Veikkaan, että tätä tyyppiä ahdistaa, kun kuski puhuu suomea aksentilla.

Nykypäivänä muuten lukisin englannintaidottoman suomalaisen kielitaidottomaksi.

Vierailija

Oon aina saanu hyvää palvelua. Jos myyjä ei heti huomioi mua, menen kyllä rohkeasti pyytämään apua enkä ala vittuilemaan. Uskon että niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan. Jos pikaruokalassa hampparia ei kuulu, menen rohkeesti kysymään, luultavasti kyseessä on ollut inhimillinen erehdys ja melkein aina oon saanu jälkkärin tms hyvitykseksi unohduksesta. Ärrän tätejä säälin, hirveä kiire, pieni palkka ja asiakkaat köyhiä ja vittumaisia. Ei ihme jos ei jaksa olla syy korvissa koko päivää...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ulataksissa paljon kieli- ja kirjoitustaidottomia kuljettajia. Huonoa asiakaspalvelua siis. 

Kuinkas se kirjoitustaito käy ilmi taksissa?

Veikkaan, että tätä tyyppiä ahdistaa, kun kuski puhuu suomea aksentilla.

Nykypäivänä muuten lukisin englannintaidottoman suomalaisen kielitaidottomaksi.

No ne ei osaa kirjottaa osoitetta navigattoriin.

Top-Sport

Eräs urheiluliike. Koskaan ei tervehditä kun sinne menee, kun kyllästyin tähän ja ajattelin mennä "kiusallani" oikein kovaäänisesti tervehtimään myyjää kassalle niin YRITTI LÄHTEÄ KARKUUN :-D ! Siis ei ole todellista, näki siis selvästi kun lähestyin kassaa ja yritti liueta paikalta. Luulin myös ensimmäisen kerran liikkeessä asioidessani että tulossa on alennusmyynnit tai vastaavat kun KAIKKI myyjät (4?) olivat kovaäänisesti juoruillen purkamassa tavaroita, mutta sama tapahtuu joka kerta. Outoa että tavaroiden laittaminen hyllyyn kaikkien voimin on tärkeämpää kuin asiakkaiden huomioiminen.

Parhaimmillaan olen ollut tunnin kiertelemässä hyllyjen välissä eikä kukaan ole kysynyt tarvitsisinko kenties apua, välillä kuikuilevat tosin kaula pitkällä toisesta päästä liikettä (sieltä varaston ovelta jossa hääräävät laatikoidensa kanssa) varmaankin sen takia että varastankohan jotain. Todella todella todella omituista, yritän vältellä tuolla käymistä koska verenpaineet nousee jo ovesta sisään astuessa kun tietää mikä odottaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat