Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Sivut

Kommentit (542)

Vierailija

Eräässä metsästys/rakennus kaupassa, liikkeen pomo siemaili kahvia jonkun asiakkaan kanssa kun kysyin mistä löytyisi kanaverkkoa. Ei liikahtanutkaan. Toinen myyjä kysyi mihin tarkoitukseen niin vastasin kanoille. Sitten minut ohjattiin ulkorakennukseen jossa istuskeli 4-5 teinipoikaa ja heidän ohjaajansa. Kun kysyin montako metriä rullassa on, niin ukko vastasi että kyllä sä tästä ympyrän saat. Sanoin että olen rakentanut sellaisen kanakopin, enkä ole siis tekemässä mitään ympyrää. Että sellaista "palvelua".

Vierailija

Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kävin aikoinaan kampaajalla, jossa kampaajat keskustelivat riehakkaasti keskenään. Asiakas oli sivuseikka siinä kuviossa. Mä haluan, että muhun keskitytään kun olen siellä.

Vierailija

Thaimaalaisten pitämä kynsistudio. Kikattelee keskenään ja puhuu omaa kieltään ja ollaan asiakkaille töykeitä. 

Vierailija

K-raudassa sai seisoa helvetin kauan kassalla että kukaan tuli myymään, ja sittenki piti ite hakea myyjä paikalle.

Vierailija

Menin vuosia sitten alusvaatekauppaan ja halusin ostaa itselleni sievät alusvaatteet. Olin jo täysi-ikäinen. Kaupassa katselin ja kysyin kokomerkintöjä jolloin myyjä ilmoitti "sulle en ainakaan myy mitää"

Vierailija

Oon varmaan kirjoittanut tämän ennenkin. Menin liikkeeseen 20-25 min ennen sulkemisaikaa. Ainoa myyjä, joka tietääkseni on omistaja, puhui puhelimessa selkeästi omia asioitaan ainakin 10 minuuttia eikä yrittänytkään lopettaa. Sitten kun lopetti, ensimmäinen asia, minkä muisti sanoa, oli että tämä kauppa sitten menee kohta kiinni. Vaatekauppa ja ei tuolla myyjällä ollut makua yhtään. Jotain kokeilin ja aikaa säästäkseen toi mulle S-kokoiselle mekon numeroa 42 ja kun ihmettelin kokoa ja että se näytti isolta, se oli kuulemma italialaista kokoa. Italiassa on sitten hemmetin isot naiset, sillä siihen mekkoon olisi mahtunut toinen kokoiseni. no mä lähdin sieltä kera saatesanojen tietoisena, että kohta suljetaan, jotta paremmalla ajalla sitten. Ei ole tullut sitä parempaa aikaa koskaan. 

Vierailija

Kävin ostamassa takkia yhdestä Kampin vaateliikkeestä ja kassalla myyjä ei edes tervehtinyt ja oli ihan vttuuntuneen oloinen. Ei puhunut oikeastaan sanaakaan, ei edes sitä hintaa viitsinyt sanoa vaan huokaisi ja osoitti katseellaan sitä kassakonetta, jossa lukee hinta. Laittoi kuitin pussiin eikä ojentanut pussia minulle vaan laittoi sen siihen tiskille. Toimin itse täysin asiallisesti, tervehdin myyjää ja kiitin poistuessani vaikka olin ihan hämilläni mitä siinä oikein tapahtui. 

Myöhemmin lähetin liikkeen omistajalle sähköpostilla viestin ja kysyin, onko heillä tapana palvella asiakkaita näin. Sain jonkun ympäripyöreän "olemme huomioineet palautteesi ja aiomme parantaa asiakaspalveluamme jne" vastauksen. En enää ole tuohon liikkeeseen mennyt.

Vierailija

Nuoret naiset asiakaspalvelutehtävissä joskus juttelevat keskenään eivätkä reagoi asiakkaaseen mitenkään, ei tervehditä tai sitten nopeasti yritetään hankkiutua asiakkaasta eroon jotta voi jatkaa juoruilua. Eräässä liikkeessä 3 myyjää olivat niin kiireisiä juoruilemaan että eivät ehtineet palvella minua, liikkeen ainutta asiakasta.

Ajatusten Tonava

Vierailija kirjoitti:
Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.

En yritä vähätellä, mutta ehkä siellä luurin toisessa päässä oli toinen asiakas?

Vierailija

K-ruokakaupassa.. Otin pikaloton ja jäin sitä kuponkia odottelemaan. Kassa alkoi vain vetelemään toisen ostoksia, eikä elettäkään siihen kuponkiin.. No, sitten ajattelin, että ei sitä sitten tullutkaan, että se lappu tipahti jonnekin kai ja lähdin menemään. Kohta tuo kassa huutaa kuin hengenhädässä, että kenen lotto tänne jäi... siis olisi juossut perään, ennen kuin alkaa huutamaan. Eikä edes anteeksi pyytänyt. 

Annoin palautetta, mutta onneksi ruokaa saa muualtakin.

Vierailija

Menin Emotion-liikkeeseen ostamaan miehelleni partavettä. Kaksi myyjää jutteli niin keskittyneesti, ettei huomanneet mua vaikka tahallaan aika lähelle tulinkin. Alko vituttaa, poistuin ja ovella huikkasin: Kiitos avusta! Katsoivat pitkään ja hiljenivät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi olla maksava asiakas langan päässä. Meidän liikkeessä ainakin monet maksavat kanta-asiakkaat soittaa suoraan myyjälle. Myyjät kun jakelevat käyntikorttejaan mieluusti ja monet sitten soittavat suoraan hyväksi todetulle myyjälle kun ovat ostamassa jotain.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat