Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelisiko joku mun kanssa, ahdistus ja sairastelu

Vierailija
05.06.2016 |

Mulla on ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriötä. Myös masennusta mutta se ei nyt päällimmäisenä (ottaisin senkin tosin mieluummin kuin jatkuvan ahdistuksen). Näin sunnuntaina ei ole oikein kenen kanssa puhua, ja nyt olen vielä jossain vatsataudissakin eli vointi tuplasti huonompi. Paniikkioireet yltyy aina kun sairastan fyysisesti.

Olen kyllä käynyt 3 v terapian ja lääkityskin on vasta tarkistettu, välillä kai vaan unohdan miten tämän kanssa eletään... Voisiko joku jutella vaan mukavia mun kanssa? Kiitos.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pitäisi suorittaa niin paljon, kolutus ja siitä tekemään 40 tuntista työviikkoa. Ei se ole kaikkia varten. Pitäisi vaan yrittää unohtaa se mitä "pitäisi" olla ja elää niinkuin itselle parhaiten sopii. Itse olin tosi väsynyt ja ahdistunut kun kävin töissä ja nyt kun töitä ei ole niin ahdistaa se kun kaikki kyselevät että mitä meinaan tehdä seuraavaksi.. Tässähän minä olen ja elän koko ajan, nyt pystyn jopa nauttimaan siitä elämästä.

Vierailija
22/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on jaksoja ettei niin ahdista. Silloin olen käynyt satunnaisesti ulkonakin, ja juuri tuolla tavalla ympäristöäni ihaillen. Se on tärkeätä ja on tuntunut hyvältä. Niihin hyviin jaksoihin kyllä liittyy se, että olen fyysisesti terveenä ja pystyn käymään tuolla päivätoiminnassa ja kunt. työtoiminnassa myös. Tuo työtoiminta tuntuu tällä hetkellä raskaalta velvoitteelta, johon olen suostunut silloin kun tunsin vielä olevani edes jokseenkin työhön kykenevä. Velvoite saa kuitenkin mussa ahdistuksen esiin ja välillä tuonne paikkaan on vaikea mennä vain siksi, että pelkään saavani paniikkikohtauksen.

-ap

Onko sulla vielä kauan tuota kuntouttavaa työtä jäljellä? Pystythän hakemaan sairaslomaa jos sinne meneminen tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä. Sun pitäis kuitenkin just nyt keskittyä omaan hyvinvointiin eikä siitä työstä mitään apua ole jos se vaan ahdistaa sua lisää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta. Olen ollut aina reipas ja hyvä työntekijä silloin kun olen pystynyt työskentelemään, mutta sitten teen sen jotenkin yli ilmeisesti. Joskus ahdistaa se, ettei minulla nyt ole päämäärää. Mitenkähän siitä pääsisi eroon. Mies ei varsinaisesti hoputa minua mihinkään ja ymmärtää kyllä, mutta hänkin joskus puhuu "sitten kun sinulle löytyy työ". Mulle tulee vain mieleen, että entä jos ei löydy sellaista työtä missä pystyn olemaan :(

-ap

Vierailija
24/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaa on vielä ainakin puolitoista kuukautta jäljellä. Pitäisikö sitten ehkä hakeutua tuolle yksityiselle lääkärille vielä kerran, ehkäpä suostuisi nyt kirjoittamaan sen lähetteenkin psyk. polille. Ääh, ahdistaa nämä lääkärijututkin. Luulin että niiden aika oli jo ohi ja pystyn jatkamaan elämääni.

Vierailija
25/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, etten mieti kuolemaa enää tai tulee semmonen fiilis, että "no, katsellaan mitä elämä tuo". Olen tässä ulkoillut -> lenkkeillyt (myös metsäpoluilla) ja ottanut aurinkoa ja lukenut siinä kirjaa viime viikkoina kun on ollut hyvä sää. En tiedä onko se auttanut, mutta muuten ei elämässäni ole tapahtunut muutoksia niin ehkä se on se syy.

Vierailija
26/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää niin kovasti että ehkä pitäisi vaan yrittää nukkua kunhan mies tulee pian kotiin. On jotenkin helpompi nukahtaa toisen vieressä, vaikka ei hän nyt välttämättä nauti siitä että saa pitää mulle vierihoitoa aika kauankin joskus :/

Pitäisiköhän mennä joskus metsään tai johonkin rantaan vaikka vaan itkemään. Ehkä jonkun kanssa niin ei kukaan ihmettelisi.

Vierailija
27/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koittanu etsiä ystäviä netin kautta?

Vierailija
28/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kissa on niin hassu. Potkaisee unissaan lämpimällä tassulla minua takapuoleen ja tuhahtaa. Toinen nukkuu ihan rauhassa kauempana.

-ap

Vierailija
29/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pystyisit elämään ilman kamalaa jatkuvaa ahdistusta olisi varmaan ihan hyvä päämäärä näin alkuun? Sun pitäis nyt keskittyä itseesi ja tehdä niitä asioita joista tulee hyvä mieli. Ei ajatella tän yhteiskunnan sulle asettamia velvotteita ja tavoitteita. Voithan sanoa sun miehelle että susta tuntuu että et pysty vielä aikoihin menemään töihin. Kyllä se sua tukee :)

Vierailija
30/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ollut muutamia nettiystäviä. Nyt ei oikein jaksa kirjoitella sinnekään päin, en halua ehkä vaivata omilla ongelmillani tjtn. Kun tiedän ettei heillä ihan samanlaista ole itsellä. Parempina päivinä tulee kyllä kirjoiteltua.

-ap

Vierailija
31/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti noista sanoista, se on varmaan se oikea päämäärä enkä saisi sekoittaa siihen muuta. Kunpa oppisi ettei mun tai kenenkään muunkaan tarvitse hävetä itseään tai sairauksiaan. Täytyy ehkä ottaa pieni juttutuokio minulle tärkeitten ihmisten kanssa ja pyytää että he tukis mua nyt just tämän asian kanssa, eikä vaikka sen työllistymisen tai ns. muun tavallisen.

-ap

Vierailija
32/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös masentunut ja uupunut ja silloin stressasin juurikin tuota ettei ole päämäärää ja pitäisihän tästä jo toipua jne.

Parasta on elää päivä kerrallaan. Yksi päivä.

Ja kun tulee paniikki ja ahdistus niin silloin hetki kerrallaan. Toistelee itselleen ahdistuksen hetkellä, että 

olen tästä selvinnyt ennenkin ja selviän tästä  nytkin. 

Itke jos itkettää, se kuitenkin helpottaa ja on ehkä se sinun kanavasi purkaa ahdistusta.

Voimia tälle päivälle :)

Vierailija
33/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaako kissan läsnäolo, jos otat sen vaikka syliin?

Vierailija
34/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kovasti noista sanoista, se on varmaan se oikea päämäärä enkä saisi sekoittaa siihen muuta. Kunpa oppisi ettei mun tai kenenkään muunkaan tarvitse hävetä itseään tai sairauksiaan. Täytyy ehkä ottaa pieni juttutuokio minulle tärkeitten ihmisten kanssa ja pyytää että he tukis mua nyt just tämän asian kanssa, eikä vaikka sen työllistymisen tai ns. muun tavallisen.

-ap

Juuri näin. Eihän fyysisesti sairastakaan ihmistä laiteta töihin paranemaan. Se helpottaa jo varmasti kun myöntää itsellensä ettei ole vielä siinä vaiheessa että töitä kannattaisi ajatella vaan ottaa arjessa pieniä askelia kerrallaan. Eikä siinä ole mitään hävettävää todellakaan :)

Vierailija
35/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että sulle joku soittaa?

Muista myös kriisilinja 0101 95202.

Auttoiko muuten terapia yhtään?

Vierailija
36/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hetki kerrallaan. Sitä yritän itselleni toistella. Ja sitä että tiedän että oikeasti kaikki on hyvin, ja että minä selviän tästä.

Pitää vaan luottaa että se apu ja tuki löytyy vaikka menisi miten.

Kiitos paljon sanoistasi.

-ap

Vierailija
37/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole armollinen itsellesi. Voimia :)

Vierailija
38/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terapiasta oli apua. Harmi että sitä tosiaan saa korvattuna vain sen 3 v.

Mun on ehkä ahdistuneena helpompi kirjoittaa, koska itkettää kuitenkin sen verran että on vaikea puhua. Lisäksi jännitän puhelinsoittoja. Kiitos tuosta numerosta kuitenkin. Olen harkinnut kokeilla Tukinetin chattia, mutta ainakaan nyt sunnuntaina siellä ei päivystetä ja muutenkin ne ajat on vähän varatut.

Joskus on mukavaa kun kissa on sylissä. Joskus taas sen sylissä olo tuo mieleen kuoleman jne. Mulla on todella vilkas mielikuvitus, lähinnä huonolla tavalla :(

-ap

Vierailija
39/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kun ahdistaa? Siis mitä se oikein on, se ahdistus? Masennuksen olen sairastanut, mutta kun ihmiset puhuvat ahdistuksesta niin en osaa kuvitella, miltä se tuntuu. Liittyykö ahdistukseenne pakko-oireita? Miesystävälläni on kaksi maneeria, joita hän usein toistaa, ja ne ovat ulkopuolisen silmiin tosi outoja ja niiden katsominen tuntuu pahalta (en kerro sen tarkemmin, ovat vain häiritsevän ja oudon näköisiä itsensä vääntelyitä) ja hän  on sanonut, että kun ahdistaa niin hän alkaa tehdä niitä, mutta minusta näyttää että hän tekee niitä aina kun ei ole muuta tekemistä. Tai vaikka olisikin, esimerkiksi ruokapöydässä. Sitä on todella rasittavaa katsoa. Sen takia haluaisin ymmärtää, mitä se ahdistus on, mikä saa tekemään niin.

Vierailija
40/59 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varatut vaan rajatut piti kirjoittaa...

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi