Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eikö perhetyöntekijä hoida lapsia??

Vierailija
05.06.2016 |

Eli siis meillä on se tilanne, että mä oon menossa leikkaukseen, jonka jälkeen en saa kuukauteen nostella mitään kahvikupista painavampaa ja jatkossa vähitellen enemmän kivun sallimissa rajoissa. Puhuin tästä neuvolassa ja kysyin olisiko mahdollista saada parina päivänä viikossa apua lastenhoitoon ja neuvolasta sanoi, että perhetyöntekijä voisi tulla.

Nyt kun tästä on ollut puhetta muutaman tutun kanssa niin he on kertoneet, ettei perhetyöntekijän työnkuvaan kuulu lastenhoito vaan enemmänkin keskustelu? Onko todella näin? Vai voiko olla poikkeuksia, että jossain tapauksessa hoitaa lapsia?

Saadaan siis muuten itse järjestettyä lastenhoito, mutta pari päivää on viikossa sellasia, ettei vaan mitenkään onnistu. Lapset ovat siis 7kk ja 2,5v ikäisiä.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on kinkkinen tilanne. Mutta perhetyöntekijän voi potkia mäkeen, ennenkun astuu sisälle. Eihän tossa muu auta, kun puolison on tultava kotiin töistä aikaisemmin tarvepäivinä. Ottaa vaikka pekkasina tms.

Tai sitten palkata apua mll:lta.

Vierailija
62/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain apua neuvolan kautta. Kerroin tarpeen ja sieltä tuli ensin 2sos.työntekijää juttelemaan ja arvioimaan tarpeen. He tekivät päätöksen ja sain numeron josta soitin ja sovin hoitajan tarpeen. Sopimus oli 4kk ja hoitaja kävi kerran viikossa 4-8t. Tarvittaessa useammin. Kyllä hoitoapua saat varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko menossa imetyksen jäljiltä täyttämään tissit?

:)

En, on vähän vakavammasta asiasta kyse

ap

Hei ap, olet saanut niin pisteliäitä vastauksia, että mammat taitavat olla kateellisa sairaudestasi:DDD

Tsemppiä sinulle, ei kauheasti kannata asialliasia kysellä täällä, vaan kysyä vaan ao. viranomaisilta.

Vierailija
64/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu monelle olevan epäselvää, millä periaatteella yhteiskunta toimii.

On tietysti hienoa, että moni ymmärtää, että vastuu omista asioista on ensisijaisesti itsellä. Näinhän se on. Kuitenkin ihan riippumatta siitä, mitä mieltä juuri sinä ja minä olemme siitä, mihin yhteiskunnalta pitäisi saada apua, laeilla on säädetty, millaisiin palveluihin kukin on oikeutettu. Kyllä niiden varaan täytyy voida laskea sen lisäksi, että itse asioitaan hoitaa.

Niin että turhaan moititte ap:ta, kun hän lakisääteisen palvelun perään kyselee.

Vierailija
65/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hei ap, olet saanut niin pisteliäitä vastauksia, että mammat taitavat olla kateellisa sairaudestasi:DDD

Tsemppiä sinulle, ei kauheasti kannata asialliasia kysellä täällä, vaan kysyä vaan ao. viranomaisilta.

Tältä se vähän on vaikuttanut kieltämättä. Mä kyllä ilomielin luovuttaisin tän sairauden ja sen myötä myös leikkauksen jollekin muulle, mutta se nyt ei vaan ole mahdollista.

Soitin ja varmistin, mitä tämä perhetyöntekijä on meille tulossa tekemään ja hän on tulossa hoitamaan lapsia. Automaattisesti lastenhoito ei kuulemma kuulu heidän toimenkuvaansa, mutta meidän tapauksessa he keskustelun sijaan hoitavat lapsia ja myös se aika eli 4-6tuntia päivästä riippuen oli ihan ok.

ap

Vierailija
66/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tältä se vähän on vaikuttanut kieltämättä. Mä kyllä ilomielin luovuttaisin tän sairauden ja sen myötä myös leikkauksen jollekin muulle, mutta se nyt ei vaan ole mahdollista.

Soitin ja varmistin, mitä tämä perhetyöntekijä on meille tulossa tekemään ja hän on tulossa hoitamaan lapsia. Automaattisesti lastenhoito ei kuulemma kuulu heidän toimenkuvaansa, mutta meidän tapauksessa he keskustelun sijaan hoitavat lapsia ja myös se aika eli 4-6tuntia päivästä riippuen oli ihan ok.

ap

Hienoa!

Vierailija
67/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Hyvä että järjestyi kivuttomasti.

Yksinhuoltajan vaihtoehto on huostaanotto.

Vierailija
68/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa perhetyöntekijä nimikkeen alla työskentelee eri ammattikunnat! Virallisesti perhetyö on lastensuojelun alaista. Toisissa kunnissa perhetyön alla on kotipalvelu ja heidän nimikkeistö voi olla mitä vaan . Itse olen perhetyöntekijä ja nimenomaan hoidan lapsia

Vierailija
69/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän meille sitten tarjottiin, kun jo odotusaikana neuvolasta muistutettiin, että lastenhoitoon on mahdollista saada apua neuvolan kautta. Jotain voimavaralomaketta läpikäydessä kun tuli ilmi, että meillä ei ole asuinpaikkakunnalla tukiverkkoa, ja totesin että olemme tarvittaessa ajatelleet palkata apua. Mun mielestä silloin oli puhetta, että äiti voi tällöin ihan nukkua tms eli käsittääkseni ei ollut keskustelusta kyse..

Vierailija
70/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa perhetyöntekijä nimikkeen alla työskentelee eri ammattikunnat! Virallisesti perhetyö on lastensuojelun alaista. Toisissa kunnissa perhetyön alla on kotipalvelu ja heidän nimikkeistö voi olla mitä vaan . Itse olen perhetyöntekijä ja nimenomaan hoidan lapsia

Vierailija
71/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...miksi yhteiskunnan pitää hoitaa ja järjestää sinun omille lapsille hoitaja? Ostat jonkun tekemään ko. asian. Vai taasko joku perseaukinen yh, missä kersan isä, täällä vinkuu kun lapsiansa pitäisi hoitaa!! Minullakin auto paskana, mutta ei ekaksi tule mieleen soitaa kunnalle että tekisivät asialle jotain....

Vierailija
72/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö...miksi yhteiskunnan pitää hoitaa ja järjestää sinun omille lapsille hoitaja? Ostat jonkun tekemään ko. asian. Vai taasko joku perseaukinen yh, missä kersan isä, täällä vinkuu kun lapsiansa pitäisi hoitaa!! Minullakin auto paskana, mutta ei ekaksi tule mieleen soitaa kunnalle että tekisivät asialle jotain....

No en ole yh. Jos olisit vaivautunut lukemaan niin sinulle olisi selvinnyt, että isä hoitaa lapsia suurimman osan ajasta, mutta kahtena päivänä viikossa noin 4-6tunnin ajan ei pysty mies tai muukaan tuttu lapsia hoitamaan.

Ja kuten tänään tänne päivitin niin kyseinen perhetyöntekijä on nimenomaan lapsia tulossa hoitamaan meille.

ap

Vierailija
73/73 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asutte. Jossain kunnissa hoitaa ja jossain ei.