Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muutaman vuoden sisällä perinteisiä bakteeriperäisiä seksitauteja ei voida enää hoitaa millään lääkkeillä ja ihmisiä tulee kuolemaan seksitauteihin. Vaikuttaako tämä millään tavoin sinun seksikäyttäytymiseesi?

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (15)

Stadin alpha

Tappaahan nuo nykyisetkin taudit, jos ei muuta niin hedelmällisyyden (hoitamattomat "harmittomat"-seksitautitartunnat naisilla). Käyttäkää kumia hyvät ihmiset.

Muutama neuvo paluumuuttajalta ameriikoista;

a) Paikalliset käyvät säännöllisesti sukupuolitautitesteissä (myös heteromiehet). Suomessa hakusessa tämä(kin) käytäntö; moni kantaa - ja levittää - tietämättään vaikka mitä.

b) Kondomia käytetään  Yhdysvalloissa pitkälle vakiintuneeseen parisuhteeseen. Stadissa tulee vastaan jatkuvalla syötöllä nuoria naisia jotka ovat valmiita suojaamattomaan sukupuoliyhteyteen ensitreffeillä!!!??? Tyyliin: "mul on pillerit, eikä mul oo mitään. Onks sul?"

Herätys!

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei pelota kun en ole tekemisissä sellaisten naisten kanssa, jotka ovat nussineet jokaista vastaantulevaa ihmistä.

Vierailija

Varmaankin tämä on skenaario siinä tapauksessa, jos niihin tauteihin, joita nyt hoidetaan antibiooteilla, ei enää antibiootit tepsi. Tähän voi itsekin vaikuttaa sillä, ettei syö joka flunssaan/tautiin antibiootteja.

Mutta en ymmärrä, miksi tämä koskisi vain sukupuolitauteja, on olemassa muitakin bakteerin aiheuttamia tauteja kuin vain tietyt sukupuolitaudit.

Vierailija

Ei pelota, koska en saa seksiä muutenkaan. Tosin taidan muutenkin kuolla puutteen aiheuttamiin ongelmiin, joten aika lose-lose-tilanne

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei pelota kun en ole tekemisissä sellaisten naisten kanssa, jotka ovat nussineet jokaista vastaantulevaa ihmistä.

Se on ikävää, kun ihmiset ajattelevat, että vain ympäriinsä paneskelevilla on tauteja. Toki heillä voi olla, yhtä hyvin ikävä kyllä jotkut saavat tartunnan ihan vakikumppanilta eli siltä, johon kokevat luottavansa. Kuten minä vuosia sitten.

Vierailija

En saa sukupuolitautia muuten kuin jos mies pettää jonkun tautipillun kanssa tai joku hullu raiskaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tämä on skenaario siinä tapauksessa, jos niihin tauteihin, joita nyt hoidetaan antibiooteilla, ei enää antibiootit tepsi. Tähän voi itsekin vaikuttaa sillä, ettei syö joka flunssaan/tautiin antibiootteja.

Mutta en ymmärrä, miksi tämä koskisi vain sukupuolitauteja, on olemassa muitakin bakteerin aiheuttamia tauteja kuin vain tietyt sukupuolitaudit.

Siksi, että sukupuolitauteihin syödään paljon antibiootteja -> kehittyy antibioottiresistenttejä sukupuolitauteja -> sukupuolitaudit tappavat. Nopeutta lisää se, että ihmiset harrastavat niin paljon irtosuhteita, joissa tarvitaan antibioottihoitoa. Oikeassa olet siinä, että esimerkiksi bakteerivaginoosi voi kehittyä ennemmin resistentiksi kuin esimerkiksi klamydia. Ainoa tapa ehkäistä bakteereiden resistenssiä on välttää bakteeritautien levittämistä -> vähentää sukupuolikumppaneiden määrää.

Kondomi ei anna 100% suojaa, sillä ihon epiteeliltä (etenkin sheivatun) bakteerit pääsevät suoraan verenkiertoon ja jos esimerkiksi naisen ikenet ovat huonossa kunnossa, menee suuseksissä bakteerit suoraan verenkiertoon (muuten menisivät happoiseen vatsaan tuhottavaksi).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se on ikävää, kun ihmiset ajattelevat, että vain ympäriinsä paneskelevilla on tauteja. Toki heillä voi olla, yhtä hyvin ikävä kyllä jotkut saavat tartunnan ihan vakikumppanilta eli siltä, johon kokevat luottavansa. Kuten minä vuosia sitten.

Kyllä niitä tauteja saa nimenomana kun nai vähän joka suuntaan. Ei mun kaveripiirissä ole ketään, jolla olisi mitään saatanan tauteja.

Vierailija

Ei, en ole harrastanut seksiä vuosiin enkä usko tulevani sitä harrastamaankaan enää.

Vierailija

Pelottaa ja ei pelota. Itse en harrasta minkäänlaista suojaamatonta seksiä uuden kumppanin kanssa ilman, että molemmat käy ensin testattavana. Itsestä outoa, että porukka ei tee tätä enemmän. Itsekin taidan olla kaveriporukastani melkein ainoa.

Tällä hetkellä elän avoliitossa. Tottakai oma mieskin voi aina pettää, mutta jos elää parisuhteessa täytyy toiseen sen verran luottaa. Oma mies ei kuitenkaan ole osoittanut mitään syytä epäluottamukselle. Tällä hetkellä käytössä kuitenkin kondomi, koska en pysty sairauksieni takia käyttämään hormonaalista ehkäisyä (itsellä siis tauti, joka vaikuttaa jo muutenkin hormoonitoimintaan.)

Alun pelottaa ei ei pelottaa asiaan palatakseen. Itseän ei sinällään pelota, että saisin taudin, koska olen näinkin tarkka. Kuitenkin ymmärrän riskit ja en halua mitään tautia, sen takia olenkin näin "tarkka". Voisi kai sanoa, että olen terveellä tavalla peloissani sukupuolitaudeista :).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä tauteja saa nimenomana kun nai vähän joka suuntaan. Ei mun kaveripiirissä ole ketään, jolla olisi mitään saatanan tauteja.

Jaa. Eli koska et itse tunne sellaisia, jotka olisi saaneet taudin, niin on ihan ok väittää netissä että tauteja saavat vain ympäriinsä paneskelevat? :o

No, mulla ainakin nuoruudessa sai kaksi kaveria sukupuolitaudin ihan vakikumppanilta. Sitten vähän myöhemmin itsekin. On ollut hyvä, että tämä on ollut aihe, josta on kuitenkin voinut kaverien kanssa puhua ilman turhaa leimaamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En saa sukupuolitautia muuten kuin jos mies pettää jonkun tautipillun kanssa tai joku hullu raiskaa.

Sama, ja molempien skenaarioiden todennäköisyys aika pieni.

Vierailija

Itse olen nuorempana tietämättäni kantanut yli 2 vuotta oireettomana klamydiaa, koska uskoin oireettomasta klamydiasta kärsivää exää ettei hänellä mitään tauteja ole. Sp-tautini tuli ilmi seuraavassa suhteessa. En ikimaailmassa olisi voinut kuvitellakaan kantavani tautia, mutta hups vaan, niin sai mies tartunnan ja onneksi oireellisen sellaisen. En harrasta yhden illan juttuja tai paneskele ympäriinsä, sain taudin vakisuhteessa ja se tuli ilmi seuraavassa. Sen jälkeen käynyt aina suhteen päättymisen jälkeen pyytämässä oireettomien testit. Kaverini eivät asiasta tiedä, eivätkä varmasti kinä kuvittelisi minulla olleen tartuntaa.